Kuinka monta päivää pystyt olemaan ilman kahvia?
Kommentit (34)
Vaikka vuosia. Mutta miksi pitäisi? Kahvi estää dementiaa ja varmaan impotenssiakin huuhtomalla aivojen ja paisuvaisen hiussuonia. Ei mun nukkuminen häiriinny kahvista enkä myöskään saa vierotusoireita. Yhdessä elämänvaiheessa join vain teetä, mutta kun lapset syntyivät, vaihdoin kahviin. Toki se hiukan piristää, mutta ei päihdytä.
Joskus olen kokeillut olla ilman kuukauden närästyksen vuoksi.
Nykyään juon lähinnä vain jauhekahvia, maha ei kestä suodatinkahvia.
Koronassa olin yli viikon ilman kahvia, kun kahvi maistui aivan karmealle.
Lopetin joskus talvella, joitakin kuukausia siis. Eikä oo ollu ikävä. Ennen join aina kaksi kuppia päivässä eikä lopettamisesta tullut yhtãän vieroitusoireita, mitä kyllä ihmettelen.
Universumin lämpökuolemaan asti. Hyi hitto miten pahaa litkua. Pelkkä hajukin kuvottaa.
Monta. En ole päiviä laskenut.
Ennen join tavan vuoksi monta kertaa päivässä juhlamokka litkua ja kärsin närästyksestä.
Sitten tulin vielä muutoin vatsatautiin ja se kofeiini päänsärky oli kamala. Aivan tuskaa, kun ei kahvi maistunut, mutta pää oli räjähtämässä.
Sitten tein stopin kahvinjuonnille kokonaan. Olin vuoden verran juomatta. Täältä luin, että tummapaahto kahvi ei närästä.
Testasin ja pitää paikkansa! Nyt juon kupillinen tummaa kahvia, kun on jotain hyvää tarjolla. Hemmottelen itseäni. Ehkä kerran viikossa ja toisen kerran ensi kuussa. Ei tarvii pelätä vieroitus päänsärkyjäkään.
Mulla ei ikinä mene niin huonosti ettei kotona olisi kahvia tai ettei siihen olisi varaa.
En addiktoidu mihinkään. Voin olla vaikka miten kauan ilman kahvia, tupakkaa tai viinaa, jos niitä ei ole saatavilla. Näin jo 60 vuotta.
Raskausajat ja pikkuvauva-aikana olin ilman kahvia. Nyt kyllä juon joka päivä ja tekee hirveästi mieli kahvia jos en saa. Aiemmin oli oikeastaan helpompi olla ilman. Mutta kuppi tai kaksi päivässä riittää.
Jos tulisi oikeasti pula kahvista, ni eiks kannattaisi tehdä pakastin täyteen niitä kahvijääpaloja, joista voi tehdä jääkahvia? :D
Ihan kuinka monta vain, koska kofeiinia saa helposti muualtakin.
En ole koskaan vapaaehtoisesti kokeillut, mut teholla ollessani olin 3 pv ilman kahvia.