Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun työttömiä aina käsketään muuttamaan maalle niin missä nämä räkähalvat vuokra-asunnot ovat?

Vierailija
17.06.2025 |

Katoin huvikseni Vuokraovesta koko Suomen alueelta. Jotta maalle muutossa olisi järkeä, vuokran pitäisi olla max. 300 euroa kuussa, koska muita kuluja tulee tilalle. Halvimmat kohteet on poikkeuksetta sellaisia, että ilmoitettu hinta onkin esim. sisäänheittohinta, ja todellinen vuokra onkin tuplasti kalliimpi. 

Kommentit (313)

Vierailija
161/313 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä perin jokunen vuosi sitten asunnon Huittisista, äitini viimeinen pieni keskusta-asunto. Tällä hetkellä vuokraan sitä 295€/kk, paikkakunnalla on niin alhainen hintataso, ettei 33 neliön kämpästä keskustassakaan enempää saa.

Sähkölämmitys?

Vierailija
162/313 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan noita vaikka kuinka monta 300e kk vuokralla vuokraovessakin, mikä niissä ny on vikana?

Missä ne linkit viipyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/313 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jossain itärajalla metsän keskellä. Olen katsellut asuntoja parista pikkukaupungista ja niissäkin jopa puolet muutenkin vähistä vuokra-asunnoista menee yli kelan rajojen.

Niinpä, ja siellähän sit onkin hyvät mahdollisuudet työllistyä. 

Yleensä muutetaan töiden perässä. 

No tässähän se on se kohtaanto-ongelma mitä ei valtakuntamme viisaimmat - ministerit - tajua. Pitää muuttaa halvempaan asuntoon joita on vain alueella missä ei ole töitä, tää on kuin sitä hölmöläisten peitonjatkamista. 

Maataloushan antaisi työtä mutta kun sitä ajetaan alas. 

Tavalla tai toisellako meiltä leipä suusta viedään. Kohta sanotaan että syö kynsiäs, meillä ei ole sulle enää elatusta.

Kannattaa havahtua tähän mahdollisuuteen jo nyt ja harjoiteltava jonkinasteista omavaraisuutta, mm marjat, peruna, sipuli, ehkä munat ja maito. Jos agenda uusi helvetti toteutuu niin siinä voidaan tavoitella ihmisten pyyhintää kartalta. Keinojahan on paljon. Eli joutilaat alkakaa tehdä jotain mikä hyödyttää itseänne, omaa selviytymistänne, vaikka kimppoja kooten.

Ennen tähän kyettiin. Vaikuttaa kuin jokin sadisti taas tuolla testailee miten avuttomiksi meidät on jo saatu. Valittaminen ei muuta asioita. Tekeminen muuttaa.

Vierailija
164/313 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen Oikotielle, valitsen vuokrattavat asunnot ja laitan rajaukseksi vuokran enimmäishinta 300e/kk

-> Löytyy heti mm. 250e/ saunallinen rivitalo-osake Paavolassa, toisena Kalmarinkatu Savonlinnassa 270e/kk, Alakiventie 3 Helsinki 299e/kk vain 15min. päässä keskustasta jne...

Mene sinne työkkärin kurssille, niin opit käyttämään nettiä ja hakemaan itse! 300e/kk oli hatusta temmattu ja todellinen enimmäisvuokra tod. suurempi.

Vierailija
165/313 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jossain itärajalla metsän keskellä. Olen katsellut asuntoja parista pikkukaupungista ja niissäkin jopa puolet muutenkin vähistä vuokra-asunnoista menee yli kelan rajojen.

Eihän noilla työttömillä ole edes haluja työllistyä. Joten sama kai se on missä luuserit asuu. 

Vierailija
166/313 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ainakin meillä täällä maalla on kilometrin päässä.Ihmeellisiä kuvitelmia että maaseudulla ei ole mitään."

Jumalauta että koskee päähän... teillä on kilometrin päässä puheterapeutti, veikkaan että 95% suomalaisista ei ole, asui missä vaan. Aika monessa maaseutukunnassa on siihen kunnan keskustaajamaan kymmenien kilsojen matka ja usko tai älä, julkista liikennettä ei ole. 

Ja minua koskee päähän se että kuvitellaan että missään maaseudulla ei ole yhtään mitään.Ja kyllä,on puheterapeutti,terv.keskus,yksityinen puheterapeutti,2 kauppaa,kirjasto koulut,myös lukio,useampi päiväkoti ym.Se sinun 95 prosenttia on täyttää p askaa.Bussiyhteydetkin on kaupunkiin.Kunnassa 6500 asukasta.Tervetuloa maalle,kaikki maaseudulla ei ole jotain perähikiää.Kumma kun aina se otetaan esimerkiksi.Ja sieltä perähikiältäkin pääsee minne vaan kun vaan hommaa auton.

Vierailija
167/313 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan noita vaikka kuinka monta 300e kk vuokralla vuokraovessakin, mikä niissä ny on vikana?

Missä ne linkit viipyy?

Naputtelepa itse nettiin Vuokraovi.com. Vai etkö osaa muuta kuin avata linkkejä?

Vierailija
168/313 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän noilla työttömillä ole edes haluja työllistyä. Joten sama kai se on missä luuserit asuu. 

Koko tuosta porukasta joku viitisen prossaa. Se määräkö sinusta on kaikki? Pitäisikö sinun kerrata koulun matemaattiset aineet ja opetella loogistakin ajattelua?

Vierailija
169/313 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja minua koskee päähän se että kuvitellaan että missään maaseudulla ei ole yhtään mitään.Ja kyllä,on puheterapeutti,terv.keskus,yksityinen puheterapeutti,2 kauppaa,kirjasto koulut,myös lukio,useampi päiväkoti ym.Se sinun 95 prosenttia on täyttää p askaa.Bussiyhteydetkin on kaupunkiin.Kunnassa 6500 asukasta.Tervetuloa maalle,kaikki maaseudulla ei ole jotain perähikiää.Kumma kun aina se otetaan esimerkiksi.Ja sieltä perähikiältäkin pääsee minne vaan kun vaan hommaa auton."

No itse asun kuntakeskuksessa, vähän alle 6000 asukasta, terveysasema just ajettiin alas, bussiyhteyksiä ei ole. Eikä esim. lukiota. Asia ei henkkoht mua kosketa mutta puheterapeuteistahan on pulaa, kiva jos teidän kunnassa niitä riittää!

Vierailija
170/313 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikaalisissa on yksiöitä 320€-350€/kk. Tampereelle matkaa 50 km ja siellä on jotakin töitäkin tarjolla

Vierailija
171/313 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tälleen yhteiskuntapoliittisena kysymyksenä, niin näettekö mitään seurauksia sillä, että työttömät patistettaisiin muuttamaan halpoihin kuntiin, jolloin kyseisten kuntien työttömyysprosentti nousisi todella korkeaksi. Eikö tässä tosiaan ole mitään uhkakuvia ja onko tämä oikeasti jonkun mielestä järkevää?

Vierailija
172/313 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pikkukaupungit rakentaisivat luhtitaloja, rivitaloja ja sun muuta sivulle, missä kaupat ja luontopolkuja, monihan muuttaisi sinne ja vielä rantaa kävelymatkan päässä. Bussit keskustaan jos asioita hoitaa. Kohtuuhinnalla ja köyhä saisi myös. Siitä en tiedä pitääkö taas joillekin olla minitalo, jos on tulipaloriski, jos joku käyttää jotain - että turvallisuus alueilla säilyy.

Vierailija
173/313 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain Vammalan takana, Keikyässä maksaa jotain 20000 yksiö ja varmaan halvempiakin löytyy

Mistähän se työtön toimeentuloasiakas tuollaiset rahat pieraisee? Myy itseään tai huumeita vai?

Vierailija
174/313 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ainakin meillä täällä maalla on kilometrin päässä.Ihmeellisiä kuvitelmia että maaseudulla ei ole mitään."

Jumalauta että koskee päähän... teillä on kilometrin päässä puheterapeutti, veikkaan että 95% suomalaisista ei ole, asui missä vaan. Aika monessa maaseutukunnassa on siihen kunnan keskustaajamaan kymmenien kilsojen matka ja usko tai älä, julkista liikennettä ei ole. 

No ongelma oli siinä, että joku asui nyt kävelymatkan päässä puheterapeutista, jonka takia ei voi muuttaa maalle. Vaikka eihän jokainen kaupungissa asujakaan voi asua kävelymatkan päässä puheterapeutista...

Vierailija
175/313 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajan näkökulmasta, ei mikään hyvin hoidettu taloyhtiö mahdollista noin halpaa vuokraa. Jos remontit on tehty ajallaan ja on omistustontti ja hyvä isännöitsijä sekä hallitus, saattaa vastike olla hiukan alle 5€/neliö. Mutta silloin tosiaan ON tehty remontit ajallaan, eli pääomavastikkeisiin menee saman verran. Siispä 25 neliön pikkuyksiössäkin kiinteä kulu on noin 300€/kk, kun välillä pitää myös uusia kodinkoneita ja ehostaa pintoja ja kaappeja sun muuta. Kukaan ei pidä asuntoa vuokrattavana vain tarjotakseen toiselle kodik ilmaiseksi (eli sillä 300€/kk vuokralla), joten pikkuyksiönkin vuokra on tuota selvästi enemmän ihan joka paikassa. Kasvukeskuksissa itse asiassa tyhjiä kuukausia tulee vähemmän, niin se voi mahdollistaa suhteessa matalamman vuokran kuin ihan syrjässä.

Vierailija
176/313 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienehköissä muuttotappiokunnissa on halpoja vuokra-asuntoja yleensä niillä huonoilla alueilla, joilla on paljon sosiaalisia ongelmia. Seutu voi olla aika epäviihtyisä ja rakennukset rähjäisiä, mutta laittaminen ei kannata kun kuitenkin särjettäisiin heti. Poikkeuksiakin löytyy.

Vierailija
177/313 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla porissa perussiisti yksiö. Vanhanaikaiset kaapit mutta eipä haittaa käyttöä, kiinteä vesi vuokran päälle 330 e/kk, 31 neliötä.

Vierailija
178/313 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muita kuluja "tulee tilalle?"

Netflix vai?

Auto, auton vanuutukset, huoltokulut ym ja bensa. Nyt asun Espoossa. En omista autoa. Välillä kuljen bussilla, mutta useimmiten en, koska lähes kaikki on parin kilsan eli kävelymatkan päässä. Ruokakauppaan vain parisataa metriä. Kulkemisista tulee kuluja kuukaudessa vain noin 20 euroa (ne muutamat bussimatkat). Aina ei edes sitä.

On maallakin palvelut, ei kukaan rakenna kerrostaloa keskelle metsää, vaan nimenomaan palvelujen lähelle. 

Vai nyt pitäisi valtion kustantaa prinsessalle autokin. Mitäs muuta sais olla? Yksityiskone?

Miksi haukut prinsessaksi? Lapseni joutuu käymään pari kertaa kuussa hyvinvointialueen puheterapiassa ja neuropsykologilla. Nekin on kävelymatkan

Älä traumatisoi lastasi ruikutuksellasi niin terapia ei ole tarpeen.

Vierailija
179/313 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja minua koskee päähän se että kuvitellaan että missään maaseudulla ei ole yhtään mitään.Ja kyllä,on puheterapeutti,terv.keskus,yksityinen puheterapeutti,2 kauppaa,kirjasto koulut,myös lukio,useampi päiväkoti ym.Se sinun 95 prosenttia on täyttää p askaa.Bussiyhteydetkin on kaupunkiin.Kunnassa 6500 asukasta.Tervetuloa maalle,kaikki maaseudulla ei ole jotain perähikiää.Kumma kun aina se otetaan esimerkiksi.Ja sieltä perähikiältäkin pääsee minne vaan kun vaan hommaa auton."

No itse asun kuntakeskuksessa, vähän alle 6000 asukasta, terveysasema just ajettiin alas, bussiyhteyksiä ei ole. Eikä esim. lukiota. Asia ei henkkoht mua kosketa mutta puheterapeuteistahan on pulaa, kiva jos teidän kunnassa niitä riittää!

Missään kunnassa ei ole kävelymatkan päässä puheterapeuttia ja neuropsykiatria. Jos nämä haluaa kirjaimellisesti kävelymatkan päähän, voi mennä töihin ja panostaa omalla työllä siihen hommaan.

Muut sitten kärsivät siitä ärrä- ja ässäviasta, ja sille ei vaan voi mitään. Ei mene nallekarkit tasan.

Vierailija
180/313 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän