Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo/matala verenpaine?

25.03.2007 |

Verenpaineeni on nyt viime aikoina ollut mielestäni todella matala. Ennen raskautta paineeni olivat jossain 120/70 paikkeilla, mutta nyt olen saanut mittariin esim 99/50 tai vähän enemmän.

Onko tällainen verenpaine enää normaalia ? Saati sitten normaalia raskaudessa, jossa yleensä paineet kuitenkin saattaa olla kohollakin..

Sydämentykytyksistä olen myös kärsinyt, liekö yhteydessä sitten tähän näin matalaan verenpaineeseen.

Onko kohtalotovereita ?

lion76 ja babylion 20+6

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli myos ennen raskautta. Nyt olen yhdeksannella viikolla raskaana ja viime viikolla verenpaine oli 95/65. Talla viikolla oli kuitenkin jo vahan kohonnut. Useimmiten kai raskaana olevia vaivaa korkea kuin matala verenpaine, mutta laakarini ei kylla ollut mitenkaan huolestunut minun matalasta verenpaineesta. Kaski vain nousemaan varovasti ylos sangysta ja jopa pitamaan poydan reunasta kiinni tuolilta noustessa. Luin juuri neuvolan oppaasta 9. viikon kohdalta, etta verenpaine voi tilapaisesti laskeutua raskauden aikana.

Niin, etta pitaisi olla normaalia, mutta nousehan toki sinakin varovasti ylos, jos tuntuu etta paassa huippaa. Tsemppia!

Vierailija
2/5 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikana aika monilla verenpaine laskee. Ei ole siis mitenkään vaarallista, mitä nyt vähän ärsyttävää kun alkaa helposti huippaamaan ja tulee huono olo. Mulla on myös ollut aina matala verenpaine, nyt rv 17 neuvolassa mitattiin valvotun yön ja 10km pyöräilyn jälkeen 106/50. Yleisesti ottaenhan ihmisen ihanteellinen verenpaine on alle 120/80, eli suurimmalla osalla verenpaine on aina turhan korkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli alussa normaalit, sitten matalat ja sitten taas loppuakohti kohoaa. Eli ei hätää. Mutta tietty jos rupee pyörryttämään pitää ottaa iisisti, varsinkin ylösnoustessa. Tsemppiä raskauteen...neuvolaanhan voi aina soittaa!

Vierailija
4/5 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä 80/50 lukemia.. välillä 90/50. Eipä sille mitään voi kun ei vaan nouse. Jotain positiivistakin; eipähän tartte vahdata ruokavaliota, suolaa yms. verenpaineen puolesta :D

Vierailija
5/5 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä hääppöinen olo, kun verenpaine on matalalla. Toivon mukaan ainakin ennen synnytystä nousee, koska varmaan taju lähtee siinä " maratonissa" ..

Onkohan matalasta verenpaineesta vauvalle mitään harmia ? Tietääkö kukaan ? Tai tuntuu vaan, että kun sydän niin laiskasti tuota verta pumppailee, niin kärsiikö vauva siitä jotenkin ?

lion76+babylion 21+0