Loukkaannuinko turhaan miehen kommentista?
Minulla on hengitysvaikeuksia ja nenä tukossa (en tiedä näihin syytä), joten joudun haukkomaan henkeä etenkin rasituksessa.
Olimme kävelyllä ja mieheni kommentoi: "Silloin kun minun oli vaikea hengittää lihasjumien vuoksi, opettelin hengittämään niin, ettei kukaan huomaisi hengästymistäni, kun en halunnut, että kukaan katsoo, että mitä se ylipainoinen huonokuntoisena siinä puuskuttaa". Olemme molemmat pyöreänpuoleisia.
Voiko sellaista opetella, jos et pysty hengittämään haukkomatta henkeä välillä edes levossa?
Oliko tuo mielestänne loukkaava kommentti? Eikö tuo kerro, että hänen mielestään muut ajattelevat minusta noin?
Kommentit (42)
Miten olet ajatellut selvittää syyt tähän hengen haukkomiseen? Sulla on ongelma, joka pitää ratkoa.
Tuo on 1 oire naisten ,sydän ja keuhko ongelmissa. Äkkiä lääkäriin!
Joo aina kannattaa loukkaantua. Tule sitten myöhemmin valittamaan, kun miehellä ei ole mielipidettä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Mene nyt ihan ekana lääkäriin, että saat tuon ongelman korjattua. Ei kukaan täysjärkinen vaan puuskuta menemään, jos ei saa hengitettyä.
:D Nauratti tämä kuvaus.
Siksikin tein tämän aloituksen, kun olen hieman arka menemään lääkäriin ilman kunnollista syytä ja kun mieheni sanoo, että tämä on normaalia ja vain lihaksista johtuvaa, niin se saa minut epäröimään.
Kannattaa tutkituttaa astma ja ferritiini. Molemmat aiheuttaa hengen haukkomista.
Nenäsumutteella voisit saada tukkosuuden pois - on syy sitten allergia tai joku muu. Lääkäriin mars :)
Myös jos sun kotona tai työpaikalla on kosteusvaurioita/hometta, niin ne voi aiheuttaa, et nenää tukottaa ja joutuu haukkomaan henkeä. Mulla näin tapahtuu ihan siitä, että vierailen ko tyyppisessä tilassa ja oireet jää päälle. Mutta voi toki olla siitepölyallergiakin tms kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene nyt ihan ekana lääkäriin, että saat tuon ongelman korjattua. Ei kukaan täysjärkinen vaan puuskuta menemään, jos ei saa hengitettyä.
Siksikin tein tämän aloituksen, kun olen hieman arka menemään lääkäriin ilman kunnollista syytä ja kun mieheni sanoo, että tämä on normaalia ja vain lihaksista johtuvaa, niin se saa minut epäröimään.
Voihan järjen köyhyys.
Ap, tärkeintä mennä lääkäriin. Sepelvaltimotauti? Astma? Keuhkosyöpä? Mies ajattelematon.
Onko allergiaa, astmaa, rytmihäiriötaipumusta, sappikivet, muuta? Mikä helpottaisi. Tai joillekin normaalia jos keuhot eivät ota happea vaan ja liikuttu melko reippaasti vaikka ylämäkeen. Miehen arvelut outoja jos ei tiedä mikä oikeasti on ja saisi olla hienotunteinen.
Sulla on vakava ongelma ja mietit vaan pitäisikö miehen kommenteista loukkaantua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko trolli? Et saa välillä henkeä ja odottelet kunnollista syytä mennä lääkäriin? Tuo, jos mikä on kunnollinen syy mennä lääkäriin. Viis siitä, mitä miehesi sanoo. Jos syy oikeasti on lihaksissa, lääkäri sitten toteaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei oo normaalia todellakaan
Pef-mittaukset (ja/tai spirometria) ja labrat tarpeen. Mulla löyty eka astma (spirometriasta, pef ok) ja sit matala ferritiini (oli 13. Hb taas oli suhteessa korkea, 155, hapenpuutteesta johtuen). Hengen haukkominen loppui rautainfuusioon. Ja mä olin hoikka ja liikkuva, mut kunto ei vaan noussut ja rappusissa puuskutin. No en enää infuusion jälkeen.
Onks teidän koti ok, ettei siel oo mitään, mikä vois aiheuttaa allergiaa? Mietin tota tukkosta nenää ja oirekuvaa. Mun astmaoireet pysyy poissa ja pärjään ilman lääkkeitä niik pitkään, kun oleilen vaan puhtaissa/hyvissä tiloissa. Nokkakaan ei enää tukota.
Kiitos kaikille vastauksista.
Täytyy varata lääkäriaika. Tuo aiempi kommenttini ei tarkoittanut sitä, etten itse ottaisi tätä oiretta vakavasti. Suvussani on vakavia sydän- ja syöpäsairauksia enkä voi sanoa, ettei minua pelottaisi.
En ole sairaalloisen ylipainoinen.
Ap
Fyysinen tilanteesi kuulostaa siltä, että olisi hyvä käydä tutkituttamassa syy siihen.
Miehesi olisi pitänyt sanoa asiat suoraan eikä tuolla tavalla vihjailla vain, kun kyse on vakavasta asiasta.
Miehesi on herkkä sille, mitä toiset hänestä tai sinusta ajattelevat.
Omituinen kommentti mieheltä. Ei noin. Mene lääkärille.
ajattelematon kommentti enkä ihmettele miksi loukkaannuit, mutta toisaalta, koska kommentti selvästi oli ajattelematon, niin anna sen olla ja jatka eteenpäin. Ehkä kerrot miehelle miksi se sinua loukkasi ja pyydät ettei hän jatkossa kommentoi sinun painoasi ja että haluat jatkaa tästä eteenpäin eikä tarvetta vatvoa asiaa enempää (ja sitten teet sen myös).
Kysyin mieheltäni, miksi hän ei sitten hiero minua kuntoon, jos uskoo oireiden johtuvan jumeista ja kun kerran osaa hieroa. Sain nyt tunnin hieronnan ja hän näytti artikkeleja palleajumista. Stressiä minulla on nyt ollut ja se kuulemma pahentaa oireita. Saattaa siis olla, että mies olikin oikeassa.
Pallean seudulla lihakseni olivat kipeät ja hengitysoireet alkoivat hieronnan myötä helpottaa. Eivät vielä kadonneet kokonaan, hengitys on hieman raskasta. Vatsan turvotuskin väheni selkeästi.
Ap
Loukkaannuit ja avasit lohduksi sipsipussin?
Ehkä ei halua suoraan sanoa, että oireet saattavat johtua lihavuudesta, ettet loukkaannu.