Tarviiko sitä aurinkorasvaa jos ulkoilee n. 15-30min päivässä kesällä?
Yleensä tuon oleskelen joskus 12.00-14.00 maissa niin mietin onko aurinkorasva hyödyllinen? En makaile tunteja auringossa. Joskus saatan viipyä kauenmpaan.
Kommentit (167)
Mulla on erikseen kasvoihin voiteet, joissa on mukana aurinko suoja, 30 ja 50. Muualle laitan marketin aurinkovoiteita, joissa 20-30 suoja. Nuorempana palvoin aurinkoa kunnes joskus päälle 30 v todettiin tyvisolusyöpä, Sen johdosta käyn aina välillä ihotautilääkärin syynissä ja kasvoista on useammasta kohtaa niitä hoidettu pois. Istun mieluummin aina varjossa ja pidän aurinkolaseja ja pitkähihaista mutta toki jossain kaupungissa kasvot saa aurinkoa. Aurinko kyllä tarttuu ihooni tosi hyvin.
Kertokaa joku esimerkki merkki, joka on luomu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä paljon kannata. Tuo on niin lyhyt aika. Ainakaan ei kannata jättää kemikaaleja iholle iltaan asti muhimaan yhden vartin ulkoilureissun takia.
Pitääkö kosteusvoidekin pestä pois heti laiton jälkeen?
Et taida tietää aurinkovoiteiden kemikaaleista mitään. Kannattaa googlailla.
Tiedän niistä aika paljon. Oletko sinä tehnyt oman tutkimuksesi Instagramissa ja TikTokissa? :D
Vierailija kirjoitti:
Fysikaalista mahtaa tarkoittaa. Ei kai luomuja ole. On joko vaarallisia kemikaaleja sisältäviä tai sitten fysikaalisia, joissa ei ole kemikaaleja, vaan luonnosta peräisin olevia mineraaleja. Mutta niiden kanssa iho on sitten tosi valkoinen, mutta parempi se kuin kemikaalit.
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu ihan ihosta, pökö!
Se riipuu vaatteista ja siitä liikutko vai oletko paikalla,mökö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä paljon kannata. Tuo on niin lyhyt aika. Ainakaan ei kannata jättää kemikaaleja iholle iltaan asti muhimaan yhden vartin ulkoilureissun takia.
Tiedän niistä aika paljon. Oletko sinä tehnyt oman tutkimuksesi Instagramissa ja TikTokissa? :D
Sinä olet tainnut saada itse tietosi Tiktokista, kun kuvittelet että kemiallinen aurinkovoide on sama kuin kosteusvoide ja ihmiselle hyväksi. Mutta sen kun käytät. Ihan sama mulle. Mulla ei ole edes Tiktokia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet tainnut saada itse tietosi Tiktokista, kun kuvittelet että kemiallinen aurinkovoide on sama kuin kosteusvoide ja ihmiselle hyväksi. Mutta sen kun käytät. Ihan sama mulle. Mulla ei ole edes Tiktokia.
Sinä et taida tietää mitä "kemiallinen" tarkoittaa. Mikä "kemiallisessa" aurinkovoiteessa on niin pahaa? Mitkä tietyt ainesosat ovat huonoja, ja miksi?
Jos laitat niin kannattaa mennä sitten ainakin heti lenkin jälkeen suihkuun ja pestä rasvat pois iholta imeytymästä syvemmälle. Pelkkä vesisuihku ei sitten riitä, vaan pitää käyttää saippuaa ja vaahdottaa kunnolla, että saa rasvan pois.
Vierailija kirjoitti:
Ecocert- tuotteet, siis sertifioitu luonnonkosmetiikka. Fysikaalisia voiteita.
Itsellä käytössä Mossan sävyttävä suojavoide sfp 30 kasvoille.
Hyvä keino välttää "kovia" kemikaaleja, on käyttää lasten aurinkovoiteita. Kaikki missä lukee "kids" on varmasti ainesosiltaan parempia, ja uskoisin, myös valvotumpia. Ovat mys hajusteettomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sin
Nämä aurinkorasvakammoiset ei sitten varmaankin meikkaakaan ja pese tukkaansa shampoolla. Puhumattakaan hiusväreistä, niissä vasta myrkkyjä onkin.
Aurinkovoidetta silloin kun UV-indeksi on yli 3. Tänään se on ollut täällä Helsingissä klo 11-15 yli 4. Apteekista saa aurinkovoidetta jonka suojakerroin on sata. Voide muodostaa iholle kalvon.
Uskoisin, että ainakin apteekin aurinkosuojat ovat ns. turvallisia. Riippuuhan se mitä kemikaaleja kemiallisissa suojissa on; pääosin kuitenkin turvallisia. Eihän niitä muuten myytäisi kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fysikaalista mahtaa tarkoittaa. Ei kai luomuja ole. On joko vaarallisia kemikaaleja sisältäviä tai sitten fysikaalisia, joissa ei ole kemikaaleja, vaan luonnosta peräisin olevia mineraaleja. Mutta niiden kanssa iho on sitten tosi valkoinen, mutta parempi se kuin kemikaalit.
Ei ole valkoisia, valitse luomu, jossa on kevyt sävy mukana.
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin, että ainakin apteekin aurinkosuojat ovat ns. turvallisia. Riippuuhan se mitä kemikaaleja kemiallisissa suojissa on; pääosin kuitenkin turvallisia. Eihän niitä muuten myytäisi kenellekään.
😂 Aika paljon on kuule maailmassa myyty tuotteita, jotka on myöhemmin vedetty pois markkinoilta, kun ne onkin todettu syöpää aiheuttaviksi tai jopa nopeasti tappaviksi.
Aurinkorasvaa tarvitaan myös sisätiloissa, kaikkialla mihin aurinko paistaa. Ikkuna ei suodata uvsäteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂 Aika paljon on kuule maailmassa myyty tuotteita, jotka on myöhemmin vedetty pois markkinoilta, kun ne onkin todettu syöpää aiheuttaviksi tai jopa nopeasti tappaviksi.
Aurinkorasvoja ei ole todettu syöpää aiheuttavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ärsyttää kovasti ne halpis rasvat esim lidlin silmiä. En tiedä mikä se aine on joka ärsyttää, aina sama juttu. Ajattelin kokeilla nyt vähän kalliimpaa mutta kiva jos menee rahat hukkaan jos siinäkin sama juttu.
En noin lyhyelle ulkoilulle laita, turhaa kemikaalia joka imeytyy verenkiertoon ja vaikuttaa hormoneihin. Vain kun oleskelen pitkään keskipäivällä aurinkoisessa säässä niin laitan.