Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko muka ennen deittailu helpompaa?

Vierailija
15.06.2025 |

Monet väittävät, että deittisovellusten myötä deittailusta on tullut pinnallisempaa ja kertakäyttö kulttuurin tapaista. Mä en usko tuota. Ainahan ulkonäkö on merkannut parinvallinnassa. Ja kun minä olin reilu parikymppinen nainen joskus 2010 vuoden paikkeilla, minulla oli 6kk ja 9kk mittaiset seurustelusuhteet. Kumpikin loppui miehen toiveesta yllätyksenä kuin seinään. Ensin mainittu mies ilmoitti, että hän haluaa yrittää löytää parempaa seuraa. Toisena mainittu mies ilmoitti, että hän on kyllästynyt minuun. Samoin oli jotain lyhyitä deittailuja, jotka myös loppuivat kuin seinään miehen innostuksen laannuttua. Sama se on nykypäivänäkin, että heti kun alkaa tutustua syvemmin, niin tuleekin miehelle tunne, että "mä haluun etsiä toisen paremman naisen".

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tutustuttiin livenä. Sitten päätettiin, että ollaanko vai eikö olla yhdessä. Nykyään taitaa olla sovellutuksissa arpomista yms?

Vierailija
2/33 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se vaikeus on siinä nykyään, että moni etsii seuraa lähinnä vain appeista, mutta appit on suunniteltu niin että käyttäjät ei löydä ketään

Itse en käytä appeja, mutta käyn tosi paljon ulkona kavereiden kanssa, joten löydän usein helposti seuraa ja sinkkuna ei ole pakko olla ellei halua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ennen deittailtu kuin amerikkalaisissa sarjoissa. Mentiin baariin ja tavattiin siellä joku, siitä jatkoille ja aamulla kahville ja jos oli kiinnostava niin seuraava askel oli jo oikeastaan seurustelu.

Vierailija
4/33 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Aina miehet ovat vonganneet ympärillä.

Vierailija
5/33 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se vaikeus on siinä nykyään, että moni etsii seuraa lähinnä vain appeista, mutta appit on suunniteltu niin että käyttäjät ei löydä ketään

Itse en käytä appeja, mutta käyn tosi paljon ulkona kavereiden kanssa, joten löydän usein helposti seuraa ja sinkkuna ei ole pakko olla ellei halua

No ei tuo nyt toimi ihan noin, kun suuri osa ihmisistä ei nykyään käy baareissa ollenkaan. Voit sinä itse mennä, mutta siellä ei ole muita. Ja aikuisempana varsinkin hankalaa, kun suurin osa on varattuja. Ei sieltä seasta löydä sitä baarin ainoaa sinkkua.

Vierailija
6/33 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin vanhan mallin tapaa exäni, oltiin hyvät toisillemme sen aikaa mitä kesti, deittiäppien ongelma on että kaikki painottuu kuviin, ei toisen luonteeseen ja eikä kuvien läpi nää todellista ulkonäköä

Vierailija
7/33 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin vanhan mallin tapaa exäni, oltiin hyvät toisillemme sen aikaa mitä kesti, deittiäppien ongelma on että kaikki painottuu kuviin, ei toisen luonteeseen ja eikä kuvien läpi nää todellista ulkonäköä

(Kärjistettynä)

Vierailija
8/33 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ennen deittailtu kuin amerikkalaisissa sarjoissa. Mentiin baariin ja tavattiin siellä joku, siitä jatkoille ja aamulla kahville ja jos oli kiinnostava niin seuraava askel oli jo oikeastaan seurustelu.

Tanssin jonkun kanssa lähekkäin. Jos sitä kiinnosti, niin sain tekstiviestin. Mennään johonkin lenkille tai muuta sellaista,

Vierailija
9/33 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen käytiin yökerhoissa tanssimassa. Nykyään niissä ei ole kuin maahanmuuttajamiehiä.

Vierailija
10/33 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen käytiin yökerhoissa tanssimassa. Nykyään niissä ei ole kuin maahanmuuttajamiehiä.

Tämä on totta! 

Vierailija
11/33 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajahan on jo deittaillut aikana, jolloin on ollut netti ja deittiäpit käytössä eli yhtä vaikeaa se oli 2010 kuin nyt.

Mä sentään olen deittaillut jo ysärillä aikana, jolloin kenelläkään ei ollut nettiä. Netit ja tietokoneet kotona yleisty vasta ysärin lopussa noin 1997 eteenpäin.

Olihan se ysärillä siinä mielessä helpompaa se deittailu, että et tullut ghostatuksi ja vaihdetuksi nappia painamalla, kuten nykyään. Koska puolisoehdokkaita ei ollut miljoonia silloin jonossa kotioven takana, nykyäänhän ne on ikäänkuin jonossa siellä deittiäpissä.

Vierailija
12/33 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ennen deittailtu. Amerikklaista höpötystä. Ennen sanottiin moi ja mentiin asiaan, enkä tarkoita välttämättä seksiä mutta kylään nyt vähintään. Kasarilla siis. Koko "deittailu" kuulostaa kuin joltain hollywoodilta.

Vierailija
13/33 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä kuvien läpi näe toisen olemusta, elehdintää, puhetyyliä, karismaa, tuoksua ja tapaa olla, liikkua jne. Kuvassa voi olla ns. hyvä, mutta livenä ei yhtään sittenkään oman tyylinen ja päinvastoin.

Vierailija
14/33 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli koska ennen olin nuori ja nätti. Nyt enää vaan ja 😆

Vierailija
15/33 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen löytänyt deittisovelluksists 46 treffikumppania, mutta heistä 2/3 on antanut minulle pakit.

Vierailija
16/33 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tosielämässä haistaa helpommin kemian toisin kuin appin kuvia selailemalla.

Vierailija
17/33 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen tutustuttiin livenä. Sitten päätettiin, että ollaanko vai eikö olla yhdessä. Nykyään taitaa olla sovellutuksissa arpomista yms?

Ensin jurri ja sitten baariin. Aamulla katsoi kuka oli vieressä. Sitten juteltiin tai tehtiin muuta laskuhumalan ja krapulan välimaastossa. Jossain välissä päätettiin, että aletaanko seurustelemaan. Noin mutkatonta se oli ennen. M51

Vierailija
18/33 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kuvien läpi näe toisen olemusta, elehdintää, puhetyyliä, karismaa, tuoksua ja tapaa olla, liikkua jne. Kuvassa voi olla ns. hyvä, mutta livenä ei yhtään sittenkään oman tyylinen ja päinvastoin.

Valinta tapahtuu livenä feromonien perusteella. Ei niitä ruutujen läpi aisti. Ennen tanssittiin pitkin iltaa useammankin kanssa lähekkäin ja päästiin tarkastamaan feromonit. Jatkettiin siitä eteenpäin jos feromonit klikkasivat. Nykymallihan ei ota ihmisen biologiaa millään tavalla huomioon.

Vierailija
19/33 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valinta tapahtuu livenä feromonien perusteella. Ei niitä ruutujen läpi aisti. Ennen tanssittiin pitkin iltaa useammankin kanssa lähekkäin ja päästiin tarkastamaan feromonit.

:D

Vierailija
20/33 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen vedettiin viinaa ja mentiin ajoissa paariin.siellä tanssitettiin naisia ja jatkot aina jommankumman kämpillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi