naisella parempi palkka, miten mies reagoi?
Kommentit (7)
Mulla on ollut joskus parempi palkka kuin miehellä, nyt on ihan sama. Mies toki iloinen, kun vaimo on tienannut. Ihan sama meille kumpi tienaa enemmän, samaan talouteen ne meillä tulee kuitenkin. Tietty jos arkirahat olis ihan erilliset, niin sitten vois tulla ongelmia, jos mies olis vaikka lapsen kanssa hoitovapaalla ja mä tienaisin monta tonnia ja käskisin miehen maksaa puolet kuluista...
(eli mies joka yrittää olla perheen pää ja se MIES talossa), niin sellaiset kyllä ei kestä sitä että naisella on isompi palkka. Terveen itsetunnon omaava mies ei ole millänsäkään.
Vaikka joskus olisi kyllä ihan kiva. Odottaa aina kaupassa, ravintolassa jne että mä maksan laskun. Meillä on omat palkkatilit, mutta laskujen ja lainojen hoitoon yhteinen tili, jonne siirrän miehenkin tililtä rahaa. Mä sitten maksan kaikki lasten vaatteet, ruuat jne. Koska on tottunut siihen että mulla aina rahaa, ei ole maksanut talousmenoja sen enempää kun olen ollut hoitovapaalla, vaan odottaa että kaivan säästöistä. On itse jäämässä hoitovapaalle ja silloin varmaan odottaa että maksan myös hänen puhelinlaskut yms... Ei mullakaan mikään järkyn iso palkka ole, ja kaikkien näiden vuosien aikana olen maksanut perheen kuluista aina 60-70%. Ammattitaitoa olisi miehelläkin päästä samoihin ansioihin kun minulla, mutta on tosi kivassa työpaikassa, eikä halua luopua.
Toivoo voivansa jäädä aikanaan koti-isäksi ja silloinhan on parempi palkkojen olla näin päin. :)
melba:
Mulla on ollut joskus parempi palkka kuin miehellä, nyt on ihan sama. Mies toki iloinen, kun vaimo on tienannut. Ihan sama meille kumpi tienaa enemmän, samaan talouteen ne meillä tulee kuitenkin. Tietty jos arkirahat olis ihan erilliset, niin sitten vois tulla ongelmia, jos mies olis vaikka lapsen kanssa hoitovapaalla ja mä tienaisin monta tonnia ja käskisin miehen maksaa puolet kuluista...
On tottakai tyytyväinen, että huusholliin tulee rahaa. Ihme kysymys...