Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempien tasa-arvoton kohtelu lapsiaan kohtaan.

Vierailija
15.06.2025 |

Onko täällä kenelläkään kokemuksia aiheesta?

Meitä 3 sisarusta ja jo aikuisia,joista esikoista lellitty eniten. Itse olen kuopus.

Esikoinen on saanut lähes kaiken avustuksen vanhemmiltamme. Niin rahalliset kuin henkiset. Tätä on jatkunut lapsuudesta asti. Sain kaikesta aina pahimmat syyllistämiset ja haukut. Aina pitäisi olla saatavilla heti. Välillä tuntuu, että putäisi osata jopa lukea ajatukset mitä minulta odottavat. Esikoinen on saanut täysin eri kohtelun. Hänet on kasvatettu niin, että vanhempiin voi tukeutua. Minut sen sijaan kasvatettiin pärjäämään yksin. Rahallisesti ja henkisesti.

Näin 40kymppisenä, olen täynnä vihaa ja raivoa. Mietin pitkään asiaa ja päätin katkaisin välit. Tunsin itseni syntipukiksi ja vääränlaiseksi aina. En kadu päätöstä enkä tunne syyllisyyttä, koska voin pahoin ollessani väleissä heidän kanssaan ja tunnen pahaa oloa kun katson heidän lämpimiä välejä ja esikoisen tukea joista olen ja lapseni ovat aina jäänyt paitsi. On luonnollista tuntea katkeruutta siitä, ettei ole saanut sitä tukea mitä sisarus ja joutunut itse painamaan töitä hullunlailla nuoresta iästä asti, kun sisaruksen eläminen on kustannettu pitkälle vanhempien toimesta, ostettu autot, moottoripyörä, lapset hoidettu, ruuat ja tupakat maksettu, kuskattu ympäri Suomea.

Välien katkaisu on tuonut hyvinvointia ja vihan laantumista. Elämä on tässä nyt ihanien ja aidosti välittävien ihmisten kanssa💞 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaissuhde ei ole mikään pakollinen ihmissuhde. Huonosti kohtelevaan ihmiseen saa katkaista välit oli kuka tahansa, tuntematta syyllisyyttä. Ehkä he tajuavat katsoa peiliin, ehkä ei. Ei ole sun murhe kuitenkaan.

Vierailija
2/6 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kuinka aina tällaiset aloitukset tekee se, joka kokee jääneensä jollain tavalla vähemmälle osalle. Ei koskaan toisinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua kuinka aina tällaiset aloitukset tekee se, joka kokee jääneensä jollain tavalla vähemmälle osalle. Ei koskaan toisinpäin.

Ei tietenkään, kun nauttii itsekkäästi allinclusive elämästään vanhempien toimesta muiden sisarusten tullessa toimeen itsenäsesti. Mitäpä sitä muista.

Vierailija
4/6 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on narsistinen tai muuten vakavista mielenterveyden ongelmista kärsivä vanhempi, tuo voi olla ainoa vaihtoehto, jotta saa pelastettua oman elämänsä.

On paljon ihmisiä, jotka eivät voi ymmärtää, että kaikki vanhemmat eivät ole rakastavia , huolehdi lapsistaan tai halua heille hyvää. Sellaiselle voi olla mahdoton ymmärtää, että joku on katkaissut välit vanhempaansa.

Vierailija
5/6 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainoa lapsi, joten ei tarvinnut tapella suosiosta. Itse vanhempana yritän olla mahdollisimman tasapuolinen molemmille lapsille. Mistä voisi johtua tuollainen suosiminen. Jospa vanhemmat kokevat, että toinen on tavallaan heikommin pärjäävä ja tarvitsee siksi enemmän tukea. Mun esikoinen on pärjääjä ja toinen vähän reppana. Silti tuen ja tsemppaan myös esikoista. Vahva ulospäin voi silti tarvita tukea. Mut oikein teit, kun katkaisit välit. Ei kaikkea tarvitse sietää. Mulla todella hyvät välit lapsiin.

Vierailija
6/6 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään, kun nauttii itsekkäästi allinclusive elämästään vanhempien toimesta muiden sisarusten tullessa toimeen itsenäsesti. Mitäpä sitä muista.

Luulisi kaiken tuen saavan sisaruksen tuntevan huonoa omaatuntoa, kun muut jätetään pärjäämään itsenäisesti yksin ilman tukiverkostoa. Tollasten vanhempien on ikääntyessä turha alkaa syyllistämään heitä, jotka ovat vaille jääneet. Pyytäköön apua sitten siltä, jolle ovat rahansa ym. tunkeneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän