Rasittavin ihmistyyppi: Hölöttäjä
Puhetta tulee taukoamatta ja nopealla tahdilla, aiheesta poukkoillaan toiseen, kerrotaan tarpeettomia yksityiskohtia, jäädään pohtimaan tarpeettomia yksityiskohtia (olikos sen naapurin nimi nyt Kari vai Jari), puhutaan, puhutaan, puhutaan.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Olen ADHD ja autismin kirjolla ja olen tällainen. Sori.
Miksi kerrot diagnoosejasi?
Eräs sukulaiseni on tällainen. Hän puhuu kaikkien tuntemiensa ihmisten asiat ihan yhtenä pötkönä ja jotenkin häiritsevää on vielä se, että hän olettaa minun tuntevan nämä ihmiset. Esim. "Heikkikin joutui pyörätuoliin. Se halvaantui, oli löydetty kotoaan ... " jne. loputtomiin. Itsellä ei ole hajuakaan kenestä me puhumme. Sitten kun kysyy, vastaus on: "Se on mun yks entinen naapurini siltä ajalta, kun asuin Keravalla sen Kaarlon kanssa". Seuraavaksi puhe siirtyy Kaarloon ja hänen nykyiseen naisystävään, joka on juoppo ja hampaaton harppu jne.
Vierailija kirjoitti:
Rasittavampi on kyllä hiljainen joka ei puhu mitään, oikeasti istut kaikki lounaat ja kahvitauot sen seurassa ja se mököttää.
Miksi sinulle pitäisi koko ajan puhua.
Joo, yks mun kaveri on puhelimessa tällainen. En jaksa soittaa hänelle. Onneksi hän soittaa harvoin mulle. Näissä hölöttäjissä on se ongelma että ovat hyvin itsekeskeisiä. Toisten asiat ei kiinnosta ollenkaan, vain omat asiat on tärkeimpiä, jopa se kauppareissu, joka ei kiinnosta ketään.
Nää hölöttäjät on niitä, jotka vastustavat etätöitä. Pitää päästä konttorille kun kotona joutuisi ehkä tekemään töitäkin aikansa kuluksi. Siellä sitä sitten istutaan tehokkaana, toiset jauhaa joutavia ja häiritsee muutkin työtehottomaksi.
Toivon sydämeni pohjasta että en ole koskaan ollu tuollainen 😒 joskus olen innostunut tarinoimaan ja humalassa olen saattanut innostua liikaa
Mä oon puhelias ja yritän hillitä etten jutustelisi, koska ajattelen et sellaiset hiljaiset ja tasaiset ihmiset on miellyttävämpiä. Mutta helposti sitä toisen puheliaan kaa juttua tulee esim. töissä.
Toisaalta, kokouksissa ym kun joku asia pitää pohtia ja tehdä ehdotuksia niin ilman meitä jotka sanoo jotain ei koskaan tulisi valmista, että on siinä joskus hyväkin puoli ettei ole aina hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Nää hölöttäjät on niitä, jotka vastustavat etätöitä. Pitää päästä konttorille kun kotona joutuisi ehkä tekemään töitäkin aikansa kuluksi. Siellä sitä sitten istutaan tehokkaana, toiset jauhaa joutavia ja häiritsee muutkin työtehottomaksi.
Sosiaalisesti rajoittuneet ei pärjää muiden kanssa edes töissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ADHD ja autismin kirjolla ja olen tällainen. Sori.
Kannattaisi syödä määrätyt lääkkeet eikä myydä katukaupassa.
Niin minäkin ja juuri siksi olen allerginen hölöttäjille. Ajattelen koko ajan vaan "mene jo asiaan!"