Ex-Mies ei päästä lomamatkalle lasten kanssa autolla
Haluaisin lähteä Keski-Eurooppaan autolla lasten kanssa lomailemaan, mutta ex-mies ei päästä, koska pelkää, että en osaa ajaa tarpeeksi hyvin. Tässä ei ole perää, olen ajanut ennekin ulkomailla, ja on 20 vuotta ollut ajokortti, kaikki mennyt hyvin aina. Soitin lakipuhelimeen ja minulle sanottiin, että tämä on ihan kiusantekoa ex-mieheltä, että lähde vain reissuun. Netistä löytyy nopealla googlauksella, että molempien huoltajien suostumus tarvitaan, joten en tiedä, että uskallanko lähteä. Auto olisi niin mukava asia mukana, saa tavarat mukaan ja voi mennä, minne haluaa. En oikein uskalla lähteä, pelkään, että ex-mies tekisi ison operaation, rikosilmoitusta jne, mitä kaikkea tästä voisikaan seurata. Ja yksinhuoltajuuden hakeminen vaikuttaa toivottomalta ja hitaalta prosessilta. Miehen pitäisi varmaan olla narkki, että sen saisi. Pitäisikö teistä minun ottaa ex-miehen mielipide huomioon ja mennä sellaiselle lomamatkalle, mille hän antaa luvan? Itse asiassa, kun luen kirjoitukseni, niin varmaan pitäisi, koska lapset ovat yhteisiä ja varmaan toiminkin sitten niin, mutta asia kiukuttaa minua, koska millä perusteella mies olisi jotenkin parempi kuski, tälle meidän reissun pilaamiselle ei ole perusteita.