Miten on mahdollista että ne kaikkein komplesoituneimmat päätyvät aina terapeuteiksi?
Terapeutin etuliite kertoo mikä kompleksi on ongelmallisin. Ja tämä on tosijuttu.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Miten tällainen ihminen muka pystyy auttamaan ketään kun ei pysty auttamaan edes itseään?
Tiesitkö muuten että psykoterapeutit käyvät läpi pitkät terapiat ennen kuin voivat toimia itse terapeutteina. Heillä on myös jatkuva työnohjaus. Ei kannata ihan mutuna heitellä asioita joista ei tiedä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tällainen ihminen muka pystyy auttamaan ketään kun ei pysty auttamaan edes itseään?
Tiesitkö muuten että psykoterapeutit käyvät läpi pitkät terapiat ennen kuin voivat toimia itse terapeutteina. Heillä on myös jatkuva työnohjaus. Ei kannata ihan mutuna heitellä asioita joista ei tiedä mitään.
Tiesitkö sinä että psykoterapeutiksi pääsee kuka tahansa jolla on riittävästi rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö sinä että psykoterapeutiksi pääsee kuka tahansa jolla on riittävästi rahaa?
Tätä olen aina ihmetellyt. Sekaisin olevat ihmiset hoitavat todella sekaisin olevia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan sellainen voisi edes toimia terapeuttina, jos ei tiedä, mistä puhutaan?
Ei syntymästä asti rikaskaan ymmärrä, mitä köyhä joutuu kokemaan. Sisukas ja kestävä ihminen ei ymmärrä uupumusta. Jne
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhytterapiaa voi antaa jollain pikkukoulutuksella. Psykoterapeuttikoulutukseen on testausta, teoriaa, harjoittelua, työnohjausta ja oma terapia. Koulutuksesta vastaa yliopisto ja nämä terapeutit ovat kelpoisia esim. antamaan kelan kustantamaa terapiaa.
Ihan aidosti ihmettelen, että haluaisiko ihmiset että heitä auttaa sellainen ihminen kenellä ei ole ikinä ollut minkäänlaisia ongelmia? Oikeasti?
Ap tarkoitti komplisoitunut. Lääketieteen termi. Monimutkaistunut, vaikeasti hoidettava, lisäongelmainen.