Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ferritiini 8, miten olette saaneet nousemaan?

Vierailija
13.06.2025 |

Mulla todettiin ferritiini 8 (hb normaali 140), jotain rautalisää pitäisi kait käydä ostamassa, suosituksia? 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti nousi kun päivittäin kahdella aterialla punaista lihaa lautasella ja maitotuotteet minimiin. Kahdessa kuukaudessa yhdeksästä neljäänviiteen. 

Vierailija
22/23 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sideral on hyvä, annos sisältää vähemmän rautaa, mutta imeytyy paremmin ja on hellä vatsalle. Sideral ohittaa vatsalaukun ja imeytyy vasta ohutsuolessa, joten ei ole syömistenkään kanssa oltava huolissaan. Ja Muistahan, että rauta otetaan joka toinen päivä, näin ohjeisti minulle asiaan perehtynyt lääkäri, jolla käy perussairauteni takia.

Itselläni ferritiini oli 5, pikkuhiljaa noussut. Nyt 15 paikkeilla. Olen pitänyt taukojakin sideral ista kun en ole muistanut ostaa uutta. 

Ei todellakaan oteta joka toinen päivä, vaan päivittäin ja joka toinen päivä tupla-annos, koska rauta yksinkertaisesti imeytyy niin huonosti yksilöön katsomatta. Ja se 15 yhden paketin jälkeen ei todellakaan riitä, vaan kunnon kuurilla pitäisi päästä jo kuukaudessa normitasoon.

Sideralin myyjillä ilmeisesti kampanja menossa, koska kallista tuotetta ollaan tyrkyttämässä joka

Viime aikoina on julkaistu useampikin tutkimus, joiden mukaan rautalisä tulisi ottaa nimenomaan joka toinen päivä. Jostain syystä elimistö ei ota rautaa vastaan liian tiuhaan tarjoiltuna. 

Imeytymiseen vaikuttaa myös kunkin oma ruokavalio, ei liene kahdella henkilöllä täsmälleen samanlaista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitotuotteet kokonasn pois joksikin aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi