Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ferritiini 8, miten olette saaneet nousemaan?

Vierailija
13.06.2025 |

Mulla todettiin ferritiini 8 (hb normaali 140), jotain rautalisää pitäisi kait käydä ostamassa, suosituksia? 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai lääkäri kirjoittaa reseptin? 

Vierailija
2/23 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan siinä lukee 100 mg. Eri ihmisille imeytyvät eri versiot, muista myös rautaruoat: Vedä poron maksaa, naudan maksaa tai maksamakkaraa alkuun, cashew-pähkinöitä ja rautaa sisältäviä yrttejä. 

Rautalisiä saa tabletteina ja nesteinä ja vain kokeilemalla tietää mikä sopii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useisiin rautalisiin on nykyään lisätty c-vitamiini valmiiksi, mutta kannattaa ottaa huomioon myös ruokavaliossa. Rauta imeytyy parhaiten, kun syö jotain c-vitamiinipitoista 

Vierailija
4/23 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Sideralia, sitä kestää vatsa. Muista voi mennä jumiin ja tulla pahoinvointia nimim. kokemusta on

Vierailija
5/23 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rautavalmisteita saa ilman reseptiä.

Vierailija
6/23 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obsidan on parasta.

Kylkeen vähintään 500 mg C-vitamiinia.

Tunti väliä sekä kahviin että kalsiumiin (maito, juusto jne.)

Vierailija
7/23 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa (kaakao) estää jopa 80 prosenttia raudasta imeytymästä.

Vierailija
8/23 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rautavalmisteita saa ilman reseptiä.

Tiedän, mutta luulisi lääkärin osaavan kertoa potilaalle, mitä kannattaisi ottaa. Ja vaikka reseptin muodossa.

Itse olen saanut D-vitamiinia reseptillä. Kyllä, sitä saa myös marketeista. 

Vierailija
9/23 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta 250mg vrk rautaa auttoi. Pitkä projekti

Vierailija
10/23 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hivenaine ja samaan tapaan kuin silmätipoissa, hyvät valmisteet ei ole reseptituotteita.

parhaiten imeytyviä raudan muotoja ei saa reseptillä

Vierailija
11/23 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liposomirauta, sideral

Rautaa on vähemmän joten 1 kapseli päivässä voi olla hidasta

Vierailija
12/23 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/23 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho

Vierailija
14/23 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rautalisällä ja hoitamalla vuotoa vähäisemmäksi. Rautalisistä selviää ihan kokeilemalla paras. Jos maha kestää, niin vähintää  100 mg + c-vitamiina samassa. Katso netistä mitä ruoka-aineita välttää rautakuurin aikana ja mitä taas kannattaa syödä. Minulla ferritiini oli 3. 

Vierailija
15/23 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa selvittää, mistä se johtuu. En halua pelotella, mutta siihen voi olla joku vakavampi syy kuin runsaat menkat. Minulle tarjottiin tähystystä sekä ylä- että alapäästä, ja syy löytyi ruokatorvesta.

Vierailija
16/23 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulla oli ferritiini 3 ja hb 81. Sain rautainfuusion. Ja se auttoi heti. 

Vierailija
17/23 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sideral on hyvä, annos sisältää vähemmän rautaa, mutta imeytyy paremmin ja on hellä vatsalle. Sideral ohittaa vatsalaukun ja imeytyy vasta ohutsuolessa, joten ei ole syömistenkään kanssa oltava huolissaan. Ja Muistahan, että rauta otetaan joka toinen päivä, näin ohjeisti minulle asiaan perehtynyt lääkäri, jolla käy perussairauteni takia.

Itselläni ferritiini oli 5, pikkuhiljaa noussut. Nyt 15 paikkeilla. Olen pitänyt taukojakin sideral ista kun en ole muistanut ostaa uutta. 

Vierailija
18/23 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa selvittää, mistä se johtuu. En halua pelotella, mutta siihen voi olla joku vakavampi syy kuin runsaat menkat. Minulle tarjottiin tähystystä sekä ylä- että alapäästä, ja syy löytyi ruokatorvesta.

Ei minulle tarjottu mitään kun tulin aneemiseksi vaikka menkat oli ollu vuosia poissa.

Vierailija
19/23 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähdin nollasta kasvattamaan rautavarastoa. Extravahva rauta 500 mg ja sitä sain syödä liki 2 v että nousi niin napin normaalille tasolle. Luin jostain Lääkärilehdestä että joka toinen päivä riittää kun ottaa pillerin. Ennen tätä olin ottanut joka päivä. 

Se on vanhanaikaista tietoa etteikö vatsa toimisi rautavalmisteiden takia. Kaikki ne ovat vatsaystävällisiä. Monet olen kokeillut. 

Vierailija
20/23 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sideral on hyvä, annos sisältää vähemmän rautaa, mutta imeytyy paremmin ja on hellä vatsalle. Sideral ohittaa vatsalaukun ja imeytyy vasta ohutsuolessa, joten ei ole syömistenkään kanssa oltava huolissaan. Ja Muistahan, että rauta otetaan joka toinen päivä, näin ohjeisti minulle asiaan perehtynyt lääkäri, jolla käy perussairauteni takia.

Itselläni ferritiini oli 5, pikkuhiljaa noussut. Nyt 15 paikkeilla. Olen pitänyt taukojakin sideral ista kun en ole muistanut ostaa uutta. 

Ei todellakaan oteta joka toinen päivä, vaan päivittäin ja joka toinen päivä tupla-annos, koska rauta yksinkertaisesti imeytyy niin huonosti yksilöön katsomatta. Ja se 15 yhden paketin jälkeen ei todellakaan riitä, vaan kunnon kuurilla pitäisi päästä jo kuukaudessa normitasoon.

Sideralin myyjillä ilmeisesti kampanja menossa, koska kallista tuotetta ollaan tyrkyttämässä joka paikassa. Kiinnostavaa sinänsä, miten kasvisrautaa ja vegaaneja jaksetaan haukkua, mutta samaan syssyyn mainostetaan tätä samaa vegaanista rautaa parhaimpana kaikesta.

Samalla kukaan ei huomauta näille ferritiinilisää tarvitseville nuorille naisille edes siitä, että ne proteiinijogurtit ja rahkat, joita vedetään aamusta iltaan, estävät raudan imeytymisen täysin. Hyvin taas menee verorahoilla kustannetulla terveydenhoidolla. Laatu pyöreä nolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi