Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hankalat parturikäynnit, poika 1v 8 kk

24.03.2007 |

Ollaan käyty 3-4 kertaa pojan kanssa parturissa ja joka kerta on tukan leikkaus hoidettu hirveän paniikkihuudon ja rimpuilun säestämänä. Pelkää jostain syystä tukanleikkausta eikä suostu istumaan yksin parturituolissa, eikä minun sylissäkään, vaan rimpuilee ja huutaa suoraa huutoa. Tukka on paksu ja kasvaa nopeasti, enkä varmasti itsekään pystyisi sitä kotona leikkaamaan.

Vinkkejä mitä tehdä? Kaikkia huomionsiirtokeinoja on parturissa käynnin aikana kokeiltu... Liittyykö tämä vain ikään, ja on ohimenevää??

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan annettu tukan kasvaa aika pitkään (kun on ollut niin söpö), mutta nyt päädyttiin leikkaamaan kun alkoi olla silmien edessä (kerran siis leikattu). Jostain syystä kanssa suorastaan pelkäsi saksien ääntä. Leikattiin siis itse, ensin yritetttin että olisi istunut tuolilla, mutta loppujen lopuksi mies piti tiukasti sylissä ja minä leikkasin... aluksi näytti vähän nyrhityltä, mutta lopputulos oli kuitenkin ok. uskon, että olisi itkenyt myös parturissa.

Vierailija
2/11 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kokemusta parturikauhusta, mutta hankalasti leikattavasta pojasta muuten. Poika on käynyt kk välein parturissa siitä saakka kun oli 1 v mutta nyt on vasta alkanut venkoilla ja temppuilla.

Parturini, jolla on paljon kokemusta lasten hiusten leikkaamisesta, kehotti meitä vanhempia viimeksi poistumaan paikalta hiusten leikkaamisen ajaksi. Teimme sen leikisti eli lähdimme sisäoven taakse ja olimme hiirenhiljaa. Kas kummaa, poika jutteli iloisesti parturille ja antoi leikata ihan kiltisti tukan, kun emme olleet näköpiirissä.

En sitten uskalla sanoa, toimisiko juttu teillä, mutta kannattaa kokeilla. Vieraillehan lapset eivät yleensä temppuile ollenkaan niin paljon kuin omille vanhemmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pojan mummi meni parturiin pojan kanssa minun sijastani. Yritin itse muutaman kerran ja lopputulos oli hirveää huutoa ja rimpuilua. Poika istuu aina mumminsa sylissä kasvot vastakkain ja he lukevat kirjaa tai katselevat leluja. Kannattaa kokeilla, jos on joku muu tuttu joka voisi viedä pojan parturiin.

Vierailija
4/11 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä (poika pian 3 v.) keino selviytyä parturikäynnistä on keksien voimalla. Olen ottanut paketin herkkukeksejä mukaan ja antanut pojan mutustella samalla kun hiuksia on leikattu.

Olen ajatellut, että parturissa käydään sen verran harvoin (meillä kerran 2 kk:ssa), jotta ei haittaa vaikka silloin söisikin useamman kuin pari keksiä.

Vierailija
5/11 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mennään ihan pojan ehdoilla.Ei siis laiteta kaapua eikä leikata koneella.Poika istuu kuin tatti mun sylissä.Kumpikin ollaan hiusten peitossa, mutta ei haittaa :)

Vierailija
6/11 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseäni huvitti, kun huomasin " selitteleväni" keksipaketin ostoa kaupan kassatädille: kun meillä on se parturi...

eli kielletty hedelmä toimii erikoistilanteissa..kunhan ei ole suklaapäällysteisiä :-}

ja tämä ukkeli kyselee itsekin, jokos pian taas mentäisiin parturiin, vaikka viimeksi käytiin jopa ilman keksipakettia

toinen mikä on nykyään uljasta ja 3-vuotias muistaa kehua kaikille jotka vaan jaksaa kuunnella, on että tukka leikataan " partakoneella" eli sillä miesten tukanleikkuukoneella

Kerran urhea parturi sanoi leikaneensa jonkun 2-vuotiaan tukan samalla kun kyseinen 2-vuotias mätti kampaamon pyykkejä pesukoneeseen ja takaisin, pesukoneeseen ja takaisin....äitinsä tukkaa leikattiin samalla toisessa tuolissa

Vierailija
7/11 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en näe mitään syytä miksi noin pientä pitäisi käyttää parturissa..me emme ole ainakaan niin " muotitietoisia" että kaksivuotiaan tai alle kaksivuotiaan tukka pitäisi olla leikattu parturissa..me annetaan olla suht. pitkänä pojalla (reilu 2v) tai pari kertaa pikkasen näpsästy ite...hyvin on pärjätty, ehtii se poika siellä parturissa juosta sitten vanhempana..turhaa stressiä ja rahantuhlausta vaan käyttää noin pieniä....

Vierailija
8/11 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliselle kirjoittajalle: kyllä meillä se on ennen kaikkea siisteysjuttu eikä mikään muotiasia, että poika käy parturissa kuukauden välein. Hänellä on 1-vuotiaasta saakka kasvanut tukka niin kovaa vauhtia, että jos leikkausten välillä on 2 kk, tukka on suoraan sanoen ruokoton. Minusta pitkä tukka ei ole pojan juttu, paljon mukavampi on katsella siistiä lyhyttä kuontaloa.

Me käymme siis samalla parturissa koko perhe ja pojan hiukset leikataan siinä samalla. Jos pitäisi oikein erikseen viedä, sitten leikkausten väli voisi ehkä olla hieman pidempi.

Vierailija
9/11 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme eilen viimeksi parturissa ja tilanne oli sama kuin yllä kuvaamani, eli vielä ei ollut parannusta näkyvissä - paitsi lopuksi kyllä hymyiltiin ja vilkutettiin parturitädille ;)

Meillä tukanleikkuu parturissa ei ole mikään muotijuttu, vaan siisteysjuttu, kuten tuossa ketjussa joku muukin aiemmin mainitsi. Lisäksi itse en millään edes pystyisi rimpuilevan pojan tukkaa leikkaamaan. Mekin muuten istumme parturituolissa sylikkäin ja ilman kaapua, koska se vasta pelottava onkin ;)

Kiitos vinkeistä! Keksipaketti otetaan ensi kerralla mukaan ja ensi kerralla iskä saa hoitaa testin vuoksi koko homman, ja käydä pojan kanssa omassa parturissaan.

Vierailija
10/11 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä kaupungista olet, mutta meillä Tampereella on keskustassa Parturikampaamo HiusStudio Kristiina, jossa parturilla on käytössä rattituoli. Siis korkea tuoli, jossa ratti ja renkaat. Se on meidän kummallekin pojalle ollut kova homma eikä itkuja ole ekan käynnin jälkeen ollut. Pojat nyt 4v ja 1v 2kk. Aikaa taas tilailen lähipäivinä eikä asiasta tosiaan tarvitse stressata.

Toisena vois kokeilla ihan parturin vaihtoa. Joskus parturin kirkkaat tilat voi olla liian ärsyttäviä tai ihan parturi itse sellainen, ettei lapsi välitä. Itse en ole joutunut tähän, mutta olen kuullut tapauksissa, joissa lapsi on parturin vaihdon jälkeen ollut hyvin onnellinen.

Haluan kanssa mainita, että kyse ei ole muodista vaan siisteydestä. Kaikki eivät halua pitää lapsellaan pitkää tukkaa tai lohmaista itse. Meidän pojilla on niin paksut tukat, että siihen ei parane äidin saksia eikä leikkureita päästää, tietotaito ei yksinkertaisesti riitä. Vaikka kyseessä on uusiutuva luonnonvara, niin sen verran kunnioitan lapsiani, että annan heille ammattitaitoisen leikkauksen. Enpä omiakaan hiuksiani itse leikkaa.

Vierailija
11/11 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi, jos saisitte jonkun parturin kotikäynnille..? Tai sitten jotenkin vaan se lapsen huomio pois siitä tapahtumasta; just niiden keksien tms. avulla... meillä parturin suihkupullo on kova sana, kun sitä saa ravistella ja loiskutella! : )