Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö oikeasti KUKAAN muu imetä enää 9 kk:n ikäistä?

Vierailija
24.03.2007 |

Neuvolassakin katsoivat vain huuli pyöreänä, kun sanoin että imetänkin vielä... Täti oli jo töihin minua laittamassa, johtuu ehkä siitä että olen vähän tällainen urakiitäjä taustaltani. En minä jaksa niiden tuttipullojen kanssa säätää ellei ole pakko, imetän mieluummin kun se on helppoa ja kestää meillä tasan pari minuuttia per kerta. Alkaa vain tulla jo ihan friikki olo, kun muiden mielestä se imetys tuntuu olevan NIIIIN kamalaa ja vaikeaa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolantädilläsi ei taida olla imetyksen etuihin liittyvä tutkimustieto ihan hallussa, jos hän alle 1-vuotiaan imetystä hämmästelee :( Ehkä ihmettely johtuu siitä, että harva ilmeisesti onnistuu imettämään edes minimisuositusajan (1-vuotiaaksi asti) Suomessa.

Itse imetin esikoista vain(!) 10kk, ja ennemminkin koin olevani vähän kummallinen, kun tietentahtoen siitä eteenpäin aloin ostaa kaupasta korviketta ja antaa sitä nokkapullolla ;) Toista lastamme imetin 1v1kk (pärjäsi ilman turhia korvikkeita, kun äidinmaito on parempaa ja se kelpasi&riitti). Valitettavasti sitten en enää pystynyt perustelemaan itselleni, miksi olisin jatkanut, kun lehmänmaitokin kävi ja lapsi itse ei rinnalle enää lyhyen reissuni jälkeen näyttänyt kaipaavan.

Jälkikäteen ajatellen olisin voinut jatkaa ehkä pidempäänkin, onhan äidinmaito huomattavasti lehmän maitoa parempaa ravintoa vielä isommallekin lapselle. Ymmärränkin paremmin nyt niitä, jotka antavat lapsen itse vieroittua rinnasta, vaikka oma pääni ei taaperoimetystä valitettavasti kestänytkään.

Vierailija
22/33 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä toista lasta ei ole imetetty juuri lainkaan (eka flunssa 1v.), toista lasta imetin, myös eka flunssa 1v. (tosin korvatulehdus oli jo aijemmin).

Ystäväni on imettänyt kahta lastaan molempia vuoden...kamalasti sairasteluja molemmilla (eri ikäisiä siis).

Summasummrum...ei se imettäminen tai imettämättä jättäminen vaikuta siihen lapsen terveyteen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä itse näe siinä mitään kummallista.

Vierailija
24/33 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin sitten tupakointikaan ei lisää riskiä esim. keuhkosyöpään, kun mun tuttava ainakin on saanut sen, vaikkei ole koskaan polttanut askiakaan tupakkaa...? Ja terveet elämäntavat voi muutenkin unohtaa, kun kaksikin sukulaistani on saanut sydänkohtauksen, vaikka ovat olleet normaalipainoisia ja kunnostaan huolta pitäviä... Niin, ja mitä turhaa sitä alkoholiakaan on vältellä raskausaikana, känni päälle vaan joka ilta! Onhan joku tutuntuttu saattanut saada terveen vauvan silläkin systeemillä... :(

Uskoisitte nyt hyvät ihmiset ennemmin tutkimuksiin kuin johonkin mututuntumaan ja pieneen otokseen lähipiiristänne. Yleensä kyse on lopulta

todennäköisyyksistä

, ei aukottomista lupauksista, mutta kyllä senkin minusta pitäisi tärkeissä terveysasioissa riittää.

Vierailija:

Itsellä toista lasta ei ole imetetty juuri lainkaan (eka flunssa 1v.), toista lasta imetin, myös eka flunssa 1v. (tosin korvatulehdus oli jo aijemmin). Ystäväni on imettänyt kahta lastaan molempia vuoden...kamalasti sairasteluja molemmilla (eri ikäisiä siis).

Summasummrum...ei se imettäminen tai imettämättä jättäminen vaikuta siihen lapsen terveyteen

Vierailija
25/33 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei valitettavasti siihen ole mahdollisuuksia ja toiset jostain syystä eivät muuten vain halua edes yrittää suosituksia noudattaa, mutta jos imetys teidän välillä toimii, niin miksi ihmeessä lopettaisit ennenaikaisesti? Ole ennemmin onnellinen siitä :)

Vierailija
26/33 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on imetys loppusuoralla, lapsi on 1v 1kk. Imettäisin pidempäänkin, mutta on syitä joiden takia aion lopettaa, tai huomattavasti vähentää imetystä.

Kumma juttu, että tässäkin ketjussa joku kutsui 1 vuoden imetystä pitkään imettämiseksi... 1 v on minimi-imetysaika (Suomessa) ja minusta ei mikään pitkä aika...

Ehkä sun kannattais liittyä imetystukilistaan?

Vierailija
27/33 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samoin minulla, että neuvolassa kattoivat jo silloin imystä kieroon, kun poika oli 9 kk. :/

Vierailija
28/33 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon imettänyt kaikkia kolmea 1-2 vuotta ja just lopettelimme 2v. imetyksen hänen omasta tahdosta (siis ei enää halua) Neuvolassa on tuettu, tosin jos oisivat paheksuneet, en ois korvaani loksauttanut.

Vierailija
29/33 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden ikäiseksi, ja kukaan ei kattonut kieroon, johtuu ehkä siitä että poika maitoallerginen niin helpommalla pääsi imettämällä, mutta olisin varmaan muutenkin.

Vierailija
30/33 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvinnut lutrata korvikkeiden kanssa vaan siirryimme sitten suoraan maitoon. Neuvolassa oltiin tyytyväisiä kun maitoa riittää.

Vierailija
31/33 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en missään tilanteessa kuullut hämmästelyjä pitkästä imetyksestä (paitsi anopilta esikoista imettäessäni). 4,5-vuotias kuopus sairastui mahatautiin ekan ja tähän mennessä ainoan kerran 3-vuotiaana imetyksen jo loputtua eikä antibioottikuureja ole tarvittu yhtään. Meidän terveydenhoitaja sanoi, että rintamaito ja pitkä imetys ovat varmaan yksi syy lastemme hyvään terveyteen.

Vierailija
32/33 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakaihan tuon ikäistä vielä imetetään. Kysymys olisi pikemminkin, että miksi ei imetettäis?

Vierailija
33/33 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen imettänyt kaikkia lapsiani lähemmäs 2v ikää. Näinhän WHO:kin suosittaa :)