Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gorgonzola-homejuusto

24.03.2007 |

Söin vahingossa homejuustoa :( Käytiin lounaalla työkavereiden kanssa ja tilasin saman kuin muutkin (vakiomme: kanaburritos). En muistanut, että siinä on gorgonzola-homejuustoa... Mieleen oli jäänyt vain jalapenot (suurta herkkuani!). Hoksasin homejuuston vasta, kun annos oli jo edessäni. Työkaverini sanoi, että burritosit valmistetaan uunissa, joten söin annokseni. Listeriavaaraahan ei pitäisi olla, jos ruoka on valmistettu uunissa. Jälkikäteen aloin miettiä, että eikös burritosit

tehdä niin, että vain tortillot käytetään uunissa, ja sisältö valmistetaan

paistinpannussa...? Apua! No, onneksi ei ole sentään enää alkuraskaus ja keskenmenoriski... Ja gorgonzola-juusto valmistetaan onneksi sentään PASTÖROIDUSTA maidosta. Tietääkö joku, kuuluuko gorgonzola-juusto kiellettyjen ruokien listalle? Varmasti en enää syö mitään juustoa, josta en ole varma, saako syödä... Sen verran paljon tämä asia on mieltäni vaivannut! :(

rv 19+3

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella kuvailusi perusteella että juusto on kyseisessä annoksessa kuumennettu kuitenkin, joten en usko että on mitään hätää.. :) Itse olen kyllä syönyt raskausaikana mm. valion juustoja (olen ihan juustofriikki ja söin ennen raskautta paljon juustoja) joskin TOSI harvoin. Kuumennettuna en ole edes murehtinut.

IHANAA LOPPUODOTUSTA! :)

Mammis + Tiitiäinen 38+2

Vierailija
2/3 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta omasta mielestäni luin jostain, että jos tuote on valmistettu pästoroidusta maidosta, niin vaaraa ei pitäisi olla ja jos se on ylipäänsä kuumennettu, niin se vähentää riskiä vielä lisää. Mun kalsiumin saanti on niin vähäistä muusta ruokavaliosta, että on oikeestaan pakko syödä juustoa. Tuorejuustot ja pehmeet juustot on vaan pannassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, ihana kuulla! Yritän lakata ajattelemasta asiaa :) Tosiaan juusto oli kyllä kuumaa, joten eiköhän sitä oltu kuumennettu tarpeeksi... :) Asia vaivaa mieltäni varmasti sen takia, että tajusin VASTA NYT, että olen syönyt juuri saman annoksen viime syksynä juuri niihin aikoihin, jolloin alkio todennäköisesti kuoli kohtuuni!! Mulle tuli silloin keskenmeno rv:lla 11+6, mutta huonon tk-ultran epäselvän kuvan perusteella alkion koko vastasi n. 7 viikkoa. Se oli siis joko kuollut jo ajat sitten tai sitten kasvanut aivan liian hitaasti vaikean kehityshäiriön takia. Tai sitten se oli tuulimuna. Ultralaite oli niin surkea, että siitä ei ottanut selvää edes sen vertaa, että oliko se tuulimuna. En saanut koskaan asiasta tarkempaa tietoa, sillä sikiö poistui tuon tk:n ultrauksen jälkeen samana iltana... Olisin ollut menossa sairaalaan ultrattavaksi heti seur. aamuna. Koska asia jäi epäselväksi, se näköjään vaivaa yhä hieman.