Sotealan kesälomarahasta
Suunnittelin keväällä kesälomani ajankohtaa ja kysyin pomolta, milloin maksetaan kesän lomarahat. Sanoi, että kesäkuun alussa. Varmistin vielä, että kesäkuun palkanko yhteydessä, niin vastasi että ei, vaan kesäkuun alkupuolella.
Nyt olen kesälomalla ja tuntuu kurjalta. Tajusin, että sain väärää tietoa. Saan lomarahani näköjään lomani päättyessä, siis kesäkuun lopussa. Muutenkin uusi työ mietinnässä mutta tämä vielä sinetöi asian.
Kommentit (15)
Oman hyvinvointialueeni lomarahat tulivat tänään.
Lomarahat saa kesäkuun palkanmaksun yhteydessä.
Meillä vakkarit sai tänään. Itsellä määräaikainen soppari vielä vuoden voimassa. Tekisi mieli ottaa töihin yhteyttä, että voiko lomaa siirtää pomolta saadun väärän tiedon vuoksi.
Ap.
Käytä luottokorttia ja maksa pois vika päivä.
Vierailija kirjoitti:
Lomarahat saa kesäkuun palkanmaksun yhteydessä.
Ei se nyt mikään yleispätevä asia ole. Jossain saa, jossain ei. Meillä lomarahat tulee heinäkuun palkanmaksun yhteydessä, puolessa välissä heinäkuuta.
Ehkä se nyt vaan muisti väärin millon maksetaan vakkareille ja millon määriksille. Meillä tulee kans lomarahat heinäkuussa,huolimatta siitä onko loma vaikka jo touko-kesäkuussa tai kesäloma vasta syyskuun puolella.
Jossain saa jopa vasta elokuussa. Luottokorttia en omista. Ei tämä muuten haittaisi niin, mutta kun on lapsia. On ikävää olla lomalla yhdessä kotona, kun ei voida kuitenkaan tehdä oikein mitään ihmeempää yhdessä. Sitten kun saan lomarahat, olen jo takaisin työssä ja voidaan toki joku lyhyt päiväreissu tehdä. Tekisi mieli ilmoittaa tuosta mokasta vähän kovemmilla sanankäänteillä meidän työyhteisöön. Että ei kiitos arvailla ajankohtaa, ellei oikeasti tiedetä. Ja vielä esimies kyseessä.
Mulla maksettiin tänään lomarahat. Vakkari olen
Voisitko hankkia tätä varten luottokortin ja maksaisit sitten luoton pois lomarahoilla. Ei sitä korttia tarvitse muutoin käyttää, jos ei halua. Ja toisaalta olisi sitten jatkossakin pahojen tilanteiden varalle aina joku backup.
Se pitää maksaa ennen loman alkua mutta se pitää pyytää. (Jos olet kunnalla, se on työehtosopimukssa). Yleensä ne maksetaan kaikille samaan aikaan, meillä kesäkuun palkan yhteydessä. Joillekin heinäkuun palkan yhteydessä ja joillekin elokuussa.
Meillä on yksi, joka pyytää sen aina maksuun ennen lomansa alkua. Yksi 700:sta.
Hyvaks:llä tuli tänään palkan yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vakkarit sai tänään. Itsellä määräaikainen soppari vielä vuoden voimassa. Tekisi mieli ottaa töihin yhteyttä, että voiko lomaa siirtää pomolta saadun väärän tiedon vuoksi.
Ap.
Niin että olet juuri nyt parhaillaan lomalla ja pyytäisit samalla loman siirtoa? 🤦🏻
Typerä trolli, keksi parempia.
Vierailija kirjoitti:
Se pitää maksaa ennen loman alkua mutta se pitää pyytää. (Jos olet kunnalla, se on työehtosopimukssa). Yleensä ne maksetaan kaikille samaan aikaan, meillä kesäkuun palkan yhteydessä. Joillekin heinäkuun palkan yhteydessä ja joillekin elokuussa.
Meillä on yksi, joka pyytää sen aina maksuun ennen lomansa alkua. Yksi 700:sta.
Ei niitä noin vaan ripotellen makseta yhdelle yhdelle tavalla ja toiselle toisella. Vaikka kuinka pyytäisi!
Toukokuun lopussa maksettiin mulle.
Nosto