Kelan korkoavustus opintolainaan
Jos kela maksaa suoraan pankille korkoavustuksen ja minulle on jo kerinnyt tulla suoraveloitusilmoitus näyviin tililleni, poistuuko suoraveloitus automaattisesti tililtäni keikkumasta eräpäivänä vai käykö niin, että sekä minun tililtäni, että kelalta peritään korkomaksu?
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi helpompaa, että Kela maksaisi sinulle? Itse olen aina saanut sen niin.
Näin teinkin viimeeksi, mutta lomakkeessa oli ohje, että puolivuosittain maksettavaa korkoa pitäisi pyytää anottavaksi suoraan pankille.
Tarkistin kuitenkin pankin chatista ja ilmeisesti korkoavustus kirjautuu automaattisesti tililleni samaan aikaan kun rahat lähtevät pankille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi helpompaa, että Kela maksaisi sinulle? Itse olen aina saanut sen niin.
Näin teinkin viimeeksi, mutta lomakkeessa oli ohje, että puolivuosittain maksettavaa korkoa pitäisi pyytää anottavaksi suoraan pankille.
Tarkistin kuitenkin pankin chatista ja ilmeisesti korkoavustus kirjautuu automaattisesti tililleni samaan aikaan kun rahat lähtevät pankille.
Pyytää anottavaksi = anoa maksettavaksi