Millä pesisin kasvot?
Ihoni ei ollenkaan tykkää siitä, että sitä pesee. Olen kokeillut voidepesuja, geelipesuja, maitopesuja, kasvosaippuapesuja ja paljon muita erillaisia aineita. Mutta ihoni aina menee vaan huonompaa kuntoon kun pesen sitä. Myös sama juttu erillaisten kuorintojen kanssa. Oli se kuorinta aine sitten pullosta, tai ihan vaan kahvi, suola, sokeri tai tee kuorintaa. Mutta ihoni ei myöskään tykkää siitä kun sitä EI pese. Olen myös käynyt pari kertaa lääkärillä ja se on antanut erillaisia tuotteita, eivätkä nekään ole toimineet. Olen aina antanut aikaa, että jos se tuote toimisi. Olen myös kokeillut pelkkää vesipesua ja tavallista voidetta silloin kun iho kuivuaa. Mutta silti suuni ympärillä ja vasemmalla poskessa on kuin tomaattitarha. Ja sitten kulmakarvojeni välillä on muutama kymmen luufinniä. En tiedä miten ihoani pitäisi hoitaa...
Syön terveellisesti ja pääsääntöisesti kasviksia ja juon paljon vettä. En käytä mitään päihteitä.
N.25
Kommentit (6)
Käy kosmetologilla ja pyydä kotihoito-ohjeet.
On vähän hassua mutta on ihmisiä, joiden iho ei siedä vettä. Lehahtaa punaiseksi vedestä.
Syy voi olla joku mauste ruokavaliossa tai joku ihan tavallinenkin ruoka-aine. Oma ihoni menee sekaisin selleristä. Kesti vuosia tajuta tämä.
"Ei tykkää" ei oikein kerro, mikä on ongelma? Mikä on tomaattitarha? Rupia, finnejä, ihottumaa, mitä? Jos iho huononee sekä pesusta että pesemättömyydestä, niin mistä päättelit että kyse edes on pesusta?
Hellävarainen putsari on mille tahansa ihotyypille hyvä juttu. Esim. apteekin CeraVe Hydrating Cleanser sopii monelle, samoin öljypohjaiset putsarit.
Mutta muuten nuo oireet kuulostaa sellaisilta, että ei ihan pelkällä perus ihonhoidolla välttämättä ratkea. Oletko käynyt ihotautilääkärillä? Ettei olisi esim. ruusufinniä tai muuta joka pitäisi hoitaa ihan lääkkeillä ja/tai laserilla tms.