Kierukka sektioäidille?
Kokemuksia kierukan laitosta sektioäidit! Oliko hyvä ehkäisymenetelmä? Oliko laittaminen kivuliasta ja miten meni? Itselläni eka kiireellinen sektio, joten laiton pitäisi onnistua. Toinen suunniteltu sektio lantion ahtauden vuoksi. Miten meni ja sattuiko?
Kommentit (6)
Tosin puuduttamisesta ei ollut puhetta. Minulle sen tulisi laittamaan erikoislääkäri joka tapauksessa polilla. ap
Rohkaisee tällaista höpsöä myös menemään sinne. ;)
Minulle on tehty kaksi sektiota, kun en avautunut lainkaan, vaikka lapsivesikin meni. Mirena asennettiin. Pari tuntia ennen asennusta piti ottaa särkylääke kuten aina suositellaan. Ei se asennus tuntunut kyllä yhtään missään. Kun kohtu mitattiin ohuella "puikolla" niin se tietty tuntui kosketuksena, ja niin pitääkin, koska siitä lääkäri päättelee, että kohdun pohja löytyi. Minulta on aikaisemmin otettu kohdusta (ennen raskauksia) labranäyte ilman särkylääkettäkin. Se tuntui epämiellyttävämmältä. Minulle asennuksen teki lääkäri, joka tekee työkseen hedelmöityshoitoja, eli on kai sitten tottunut menemään neitseellisen kohdunkaulan läpi. Kun muistaa vain hengittää ja pysyä rentona, niin hyvin menee.
Itselleni laitettiin hormonikierukka reilu viikko sitten, eikä tapahtuma ollut juuri esim. papa-kokeen ottamista kummempi.
Ennen laittoa otin kaksi buranaa - ja kierukka laitettiin kuukautisten lopussa, mikä lienee se "helpoin" aika. Ja kierukan laittoi paikalleen yksitysklinikan gynekologi.
Sektiolla on meidänkin lapsi syntynyt.
yhden lapsen sektiolla synnyttäneelle äidille. Ja monelle sektioäidille olen kierukkkaa laittanut ihan tk:ssa, yhtä hyvin se käy kuin synnyttäneille. Synnyttämättömät kierukan haluajat ohjaan gynekologille.
tk-lääkäri
niin kierukan laitto voi olla kivuliaampaa, sanoi lääkäri mulle. Ja suositteli sitä laitettavaksi naistentautien polilla, puudutuksessa.
t.toinen sektioäiti