Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vyöruusuko?

Vierailija
12.06.2025 |

Minulla ollut viikon toispuoleista kipua oikealla rinnassa ja selässä.viime yö oli ihan kamala, kivun vuoksi.

tänään kävin lääkärissä ja lääkäri otti verikokeet. Ei ole lihasjumi. Munuaiskokeita ja pienen verenkuvan.

iltapäivällä rintaliivit alkoivat hiertää juurikin oikealta puolelta. Kun kävin suihkussa näytti että jotain punaista syheröä kuin painaumaa olisi rintaliivin kohdalla. 

onko minulla nyt vyöruusu? Olen koko illan googlannut tätä toispuoleista kipua ja miettinyt munuaisia, fasettilukkoa, vatsahaavan, ummetusta jne mutta onko tämä vyöruusu? Miten jaksan töissä kun kaikki ajatukset menee kipuun. Saako tähän saikkua edes muutamaa päivää? 

Onko kellään ollut tätä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat on täällä ilmeisesti paljon viisaampia kuin lääkärit. Ne tietää muutaman tekstirivin perusteella mikä sairaus kyseessä. Ilman mitään koulutusta ja labroja.

Vierailija
22/28 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammat on täällä ilmeisesti paljon viisaampia kuin lääkärit. Ne tietää muutaman tekstirivin perusteella mikä sairaus kyseessä. Ilman mitään koulutusta ja labroja.

Kukaan lääkäri ei teetä labroja vyöruusuepäilyn takia, koska siitä ei ole hyötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan lääkäri ei teetä labroja vyöruusuepäilyn takia, koska siitä ei ole hyötyä.

Ilmeisesti lääkäri ei siis epäile vyöruusua. 

Vierailija
24/28 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa vessassa oikean rinnan alla on punaista hankaumaa ja selässä rintaliivien kohdalla samanlaista hankaumaa. Ei rakkuloita.

Otin panadol 1000mg.

ap

Vierailija
25/28 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti lääkäri ei siis epäile vyöruusua. 

Dg tehdään ihan kliinisen arvion perusteella. Ihan kuin ei sinua flunssankaan takia labroihin lähetetä 😊

Vierailija
26/28 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikäynnit on turhia koska wannabe palstalääkärit kertoo täällä diagnoosin ilmaiseksi :D

Vierailija
27/28 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kävit lääkärissä? Tuli mieleen, onko sinulla kenties nikkeliallergia? Itse jätin rintaliivien käytön kokonaan, kun allergialääkkeestä huolimatta selkään tuli hakasten kohdalle aina näppyjä, tosin eivät enää niin pahasti kutia kuin ilman lääkettä. EU:ssa on nikkelin käyttö kielletty, mutta ompelimot taitavat hommata metalliosia Aasian puolelta. Hoidan liivittömyyden napakalla t-paidalla ja jollakin jakulla tms, muut ihmiset tuskin edes tajuavat minun olevan liivitön.

Vierailija
28/28 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut rokotteen. Suojaa taudilta,  mutta ei tyystin. Ystäväni, eläkeläinen, on sairastanut vyöruusua nyt kaksi vuotta. Koko ajan joutuu syömään lääkkeitä kipuun. Ottakaa rokote!