Mikä nyt pistää allergikkoja yskittämään?
Paikkana Etelä-Pohjanmaa. Koivuallergiaan siedätyshoito aloitettu viime vuoden puolella ja tänä kesänä runsaimpaan koivun siitepölyaikaan ei yskittänyt lainkaan. Lepälle vähemmässä määrin allergiaa todettu.
Viimeiset pari viikkoa kuivaa yskiittämistä, kurkun kutittamista. Ensin vain ilta-aikaan, viime päivinä pitkin päivää. Ei flunssa. Astmaan on lääkitys.
Kommentit (4)
Minulle tehtiin noin vuosi sitten laajat allergiatestit verikokeella (n. 100 asiaa tutkittiin) eikä niissä siitepölyallergioita tullut esiin kuin koivu ja leppä. Pölypunkkiallergia lievempänä. - Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulle tehtiin noin vuosi sitten laajat allergiatestit verikokeella (n. 100 asiaa tutkittiin) eikä niissä siitepölyallergioita tullut esiin kuin koivu ja leppä. Pölypunkkiallergia lievempänä. - Ap
Myös katupöly ja huonepöly luultavasti nyt vaikuttaa, mulla samaa oireilua. Niin ja jonkunlaista ilmankostutintakin kannattanee virittää.
heinät aloittaa kukinnan koko maassa, just ihmettelin kun lyhyen lenkin jälkeen nenä vuotaa täällä etelässä. Heinien jälkeen tulee pujo ja sitten tuoksukki ja homeet, eli allergisilla on ehkä 2-3kk vuodessa ns. armonaikaa.