minipillerit lopettaneita
Hei
Paljon on keskustelua pillereiden lopettamisesta ja kierron normalisoitumisen viemästä ajasta. Oletan keskusteluiden koskevan useimmiten yhdistelmäpillereitä.
Kerätäänpäs kerrankin kokemuksia minipillereiden lopettamisesta. Sekosiko kierto? Kauanko meni raskautua? Tuliko odottamattomia ylläreiitä.
Itse lopetan minini viikon päästä ja kerron sitten omat kokemukseni. Tiedän, että minit vielä vähän vaihtelevat, koska toisissa koko ovulaatio jää tulematta. Itse olen syönyt Mini-Pill-merkkisiä ja niissä ovulaation ei pitäisi estyä.
Kommentit (8)
Mulla on kokemusta minipillereistä, kaksi kertaa olen lopettanu pillerit, eikä kierto ole siitä varsinaisesti häiriintynyt. Ekalla kerralla ne jäi pois kuukaudeksi tavallaan vahingossa (ei ollu pillerit reissussa mukana) ja aloitin ne taas normaalisti seuraavan kierron alusta. Nyt heitin tammikuun puolessa välissä pillerit pois. No menkat tuli paripäivää etukäteen, ja heti sitten seuraavassa kierrossa raskauduin, mutta raskaus keskeytyi viikolla 6:/
kieltämättä kävi mielessä, että olisiko näin lyhyt aika pillereiden lopettamisesta ollut osa syy raskauden keskeytymiseen, toisaalta, sitä syytä nyt haeskelee vähä joka-asiasta.....
hurjasti plussa onnea!
Olen pahoillani puolestasi ja toivon sinulle pikaista uutta +.
lueskelin vain niin monia keskusteluita, joissa monet ovat odottaneet pillereiden jälkeen jopa puoli vuotta oman kierron löytymistä, että teki mieli kysellä kokemuksia minien kanssa.
Pidän itseäni kohtalaisen järkevänä ihmisenä, mutta tämän asian kanssa alkaa maltti loppua, kun olen odottanut pillereiden lopettamista jo viitisen vuotta (aina vuosi kerrallaan sovittuna, että ensi keväänä sitten). Nyt kuulostaa siltä, että tällä kertaa oikeasti mieskin on mukana ja alan ensimmäisen kerran itse jännittää tilannetta. Voihan se olla, että taas tulee lykkäystä vuodella, kun tuo mies on kova ottamaan viime hetken aikalisiä...
Oisko sitten vaan niin että ne minipillerit ovat siinämielessä " helpommat" ettei kierto siitä sekaisin mene, ei aloituskaan ja käyttäminen mulle ole mitään vaikuttanu . Tuota samaa olen kuullut, että kierto olis pitkään sekaisin pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta varmaankin kyseessä erilaiset pillerit, tai sitten ihmisestä kiinni, en tiedä kun vain näitä olen käyttänyt ja mulle ei oo mitään vaikuttanu.
Tsemppiä " tositoimiin" :)
kysyn nyt tässä kohdassa kun ei näistä mini-pillereistä näy paljon asiaa olevan näillä palstoilla.onko nykyään mitään aikaa,miten kauan pitäisi olla raskautumatta näiden mini pillereiden lopettamisen jälkeen jotta olisi turvallista Yrittää raskautta?
Mulla ei kierto mitenkään sekaantunut. Raskautta ei kuitenkaan silloin vielä yritetty, joten siitä en tiedä.
joka käytännössä vastaa toiminnaltaan täysin minipillereitä. En osaa yhtään sanoa miten sekaisin kuukautiskierto olisi mennyt kun kapseli poistettiin, sillä jo 4 päivän päästä sai esikkomme alkunsa. Eli ilmeisesti kapselien poistaminen (=pillereiden lopettaminen) aiheutti ovulaation ja yksiäkään kuukautisia ei ehtinyt tulla.
Gyne vähän varoitteli, että poistamisen jälkeen voi mennä pitkäkin aika ennen kuin normaali kuukautiskierto palautuu ja ekoja kuukautisia voi rauhassa odotella pitempään... Niin sitten odottelin.... ja odottelin... ja odottelin... kunnes rinnat alkoivat tuntua kovin omituisilta ja tajusin tehdä testin. Olin silloin rv 7.
Heti saa yrityksen aloittaa! Ei ole mitään syytä miksei! JOskus lääkärit saattavat kehottaa odottamaan ekat menkat, jolloin mahdollisen raskauden kesto olisi helpompi määritellä, mutta muuta syytä ei ole.
A & I-neiti 6+kk
Eikö palstalta löydy ketään, jota kiinnostaisi minipillereiden vaikutus raskaaksi tuloon tai kierron normalisoitumiseen?