Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viisaat äidit, kertokaas mitä pitäisi tehdä! Teinistä asiaa

Vierailija
11.06.2025 |

Meidän teini täytti vastikään 17 ja sanoi juuri, ettei halua enää mennä isälle joka toinen viikko. Meillä on siis viikko-viikko-systeemi. Isä on sitä mieltä, että 18-vuotiaaksi asti noudatetaan lastenvalvojalla tehtyä sopimusta. Teini on jo yli vuoden ajan märissyt, ettei jaksa pakata ja vaihtaa asuntoa aina, kun on ollut vaihtoaika. Heillä on kyllä hyvät välit isänsä kanssa. Siitä se ei johdu. Minulle periaatteessa sopisi lopettaa viikko-viikko-systeemi ja että teini asuisi aina minun luona. Näkeehän hän isäänsä muutoinkin. Mutta onko isällä oikeus vaatia sopimuksen noudattamista? Minkä ikäisinä teillä on lapset lopettaneet vaihtoviikot tai viikonloput? 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen päättää asian itse. Lasta ei saa pakottaa tapaamisiin.

Vierailija
2/7 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotta täyttäneellä lapsella on siis oikeus päättää itse tapaamisoikeudestaan. Myöskään toista vanhempaa ei voida pakottaa lapsen tapaamiseen edes tapaamissopimuksen nojalla. Tapaamisoikeuden täytäntöönpanoa voi hakea vain se vanhemmista, joka haluaa tavata lastaan, mutta toinen vanhemmista estää tapaamisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole tuon ikäinen enää reissannut kahden kodin väliä meillä eikä kellään tuntemallani. Se lastenvalvojan sopimus on pikkulapsia varten. Ei aikuisetkaan halua vaihdella asuntoa koko ajan. 17-vuotias on lähes aikuinen. Omani lopetti seiskaluokan aikana. Kukaan ei vetänyt hernettä nenään. Antakaa niiden lastenne aikuistua. 

Vierailija
4/7 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko nyt tosiaan 17-vuotiaasta? 

Vierailija
5/7 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotias päättää itse. 

Vierailija
6/7 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten olis 2 viikkoa ja 2 viikkoa? Ei tarvisi jatkuvasti olla pakkailemassa. 

Vierailija
7/7 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että teininne ei ole halunnut tuota kodinvaihtoa ja on valittanut siitä sen takia, että hänelle on vinoiltu siitä. Tuskin kukaan luokkakaveri tai muu ystävä on vuosiin enää toiminut niin. Sano nyt vielä, että isä on kuljettanut häntä ne matkat.