Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen kaveri vaatii minun huomiota ja itse leikkiminen jää toissijaiseksi

Vierailija
11.06.2025 |

Kyseessä ykkösluokkalaiset lapset, pari vuotta kyläilyitä puolin ja toisin. Onko muilla tällaista vai sujuuko leikit paremmin? En muista että itseäni olisi voinut vähempää kiinnostaa kavereiden vanhemmat vaan tärkeintä oli saada leikkiä sen kaverin kanssa, useimmiten sanottiin vanhemmille moikat ja heipat.

Suurin osa vierailuajasta menee siihen, että tyttö roikkuu minussa (kirjaimellisesti + seuraa kintereillä) ja kyselee ja kertoilee kaikkea. Vaatii erilaisia asioita ja kyselee herkkujen perään. Leikit keskeytyy jatkuvasti ja oma lapsi turhautuu kun joutuu pyytämään kaveria koko ajan takaisin leikkimään.

Ulkoilut menee myös siihen että riuhtoo minua jatkuvasti mukaan ja käskee osallistumaan ja tekemään sitä ja tätä ja tuota. Jos välillä olen suostunut menemään hetkeksi, tilanne menee ihan mahdottomaksi ja loppuaika menee jankuttaessa ja komentaessa (tai sen yrityksessä). Ja leikkivät tyyliin jotain eläimiä eikä vaikka pallopelejä tms. Mennyt pomppimaan meidän sänkyyn kun mies nukkunut päiväunia. Ei auta vaikka sanon mitä, ei auta nätisti sanominen tai ärähtäminen eikä kieltäminen.

Mikä aiheuttaa tällaista vai onko tämä muka normaalia käytöstä, kyseessä kuitenkin suht iso lapsi eikä mikään taapero. Omassa lapsuudessa ei olisi tullut kuulonkaan tuollainen 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun pitää vaan sanoa että hän poistuu jos ei osaa käyttäytyä. Ja sitten poistat, ja sanot että saa tulla taas kun homma sujuu. 

Rajat. Aikuinen. Siinä kaksi avainsanaa.

Vierailija
2/6 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajaton tapaus... Ei ole kielletty koskaan kotona, joten ei tiedä mitä se tarkoittaa tai että huonosta käytöksestä tulee seurauksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko niitä tapauksia jotka ei ole koskaan päässeet vain kavereiden kanssa edes kotipihaan, vaan vanhemmat on roikkuneet takiaisena aina mukana "leikittämässä" ja "ohjaamassa"? Mun serkku aikoinaan muistutti paljon kuvaamasi kaltaista mukulaa, ja sen äiti oli aina änkemässä mukaan, ihan sama mitä oltiin tekemässä.

Vierailija
4/6 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat moiselle kakaralle. Käsket sen leikkimään kaverinsa kanssa tai lähetät, case closed

Vierailija
5/6 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyin lapsena paremmin aikuisten kanssa kuin ikäisteni, en olisi halunnut jäädä kahden kesken toisen lapsen kanssa. Sikäli ymmärrän hyvin. Kenenkään sängylle en kyllä olisi mennyt hyppimään!!

Vierailija
6/6 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Omalla pojallanikin oli yksi tuollainen kaveri kun oli pieni. Tuli koko ajan puhumaan minulle ja pyyteli koko ajan jotakin. Hänellä oli vanhemmat joilta sai paljon huomiota. Hyvä asia kai sinänsä ja ihan tasapainoinen perhe. Vähän rasittavaa vaan aikuisille, ei hänen käytöksensä siitä mihinkään muuttunut. Muut kaverit oli ihan eri tyyppisiä, leikkivät mieluusti ilman aikuista.