Kuinka iso ikäero on sun esikoisella ja kuopuksella?
Oletko kasvattajana muuttunut tuossa välissä?
Minuun lapsilla on 11 vuoden ikäero ja olen tiukempi kuopuksen kanssa joissakin asioissa.
Kommentit (20)
Vanhin oli vajaa 4 vuotias kun seuraava syntyi, tämä nuorempi oli kaksi ja puoli kun kaksoset syntyi joilla ikäero on kaksi minuuttia
Heh, esikoisen ja kuopuksen välissä on 2v10 kk. Mutta on siinä se keskimmäinenkin vielä välissä ;)
21v. Tottakai on eri asia olla esikoisen nuori äiti kuin 4 lapsen äiti nelikymppisenä!
Ohis mutta on sikamaista tehdä ns. iltatähtiä. Siis huomattavalla ikäerolla saadaan se kuopus.
Olen tälläinen kuopus 17v. ikäerolla esikoiseen ja 9v. minusta seuraavaan. Sisaruksia yhteensä viisi ja nyt kolme kuolleet ja viimeissllä Alzheimerin tauti. Tosi kivaa jäädä tänne yksin ilman historiaa.
YKSIN
Noin 6 vuotta ikäeroa ekan ja kolmannen lapsen välillä. Todennäköisesti olin rennompi äiti kolmannen kohdalla.
3v ja 9 kk. Heidän välissä on vielä 1 lapsi
15 vuotta. Kuopuksen syntyessä olin 38 ja muut lapseni olivat 15, 11 ja 7. Hyvin meni. Nyt ainoastaan kuopus asuu kotona.
2 min. Kaksoset syntyivät keisarinleikkauksella. Terveitä olivat. Ei siinä kauaa mennyt, kun lääkäri tempaisi kummatkin maailmaan. Palauduin hyvin. Nämä pienet pallerot ovat jo nuoria aikuisia ja valmistuvat ensi vuonna (eri ammattikuntiin). Niin se aika kuluu ....
28 vuotta ja aivan samalta tuntui kasvattaa.
10v on ikäeroa esikoisella ja kuopukselle. 1siinä välissä. Muuten olisi varmaan samanlaista mutta kuopus on erityislapsi.
1 v 10 kk. Oikein sopiva ero. Pikkulapsiajat meni siinä "samalla rykäisyllä" kätevästi, ja ovat aina olleet hyviä kavereita keskenään, kun ei ole liikaa ikäeroa.
8,5 vuotta on eroa esikoisella ja kuopuksella. Väliin mahtui vielä kaksi muutakin lasta.
Vuosi ja kuusi kuukautta. Oli kuin olisi ollut kaksoset.