Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tosiaan näin, että tukia saaneet ovat kokeneet olevansa keskiluokkaa?

Vierailija
11.06.2025 |

Tällä palstalla ainakin saa sen kuvan, että vaikka on asuttu asumistuelle, on koettu olevan keskiluokkaa. Keskiluokkainen voi toki olla työtön, mutta pidemmän päälle asumistukia saavat saati toimeentulotukia saavat eivät ole keskiluokkaa nähneetkään. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukia saavat ovat yleensä alle köyhyysrajan.

-työtön 

Vierailija
2/8 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuen saajat ovat alaluokkaa. Pois lukien opiskelijat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut keskiluokkaa ennen tukia, voi olla hankala mieltää tukien jälkeen (jos saatu rahasumma on sama kuin palkka ennen) ettei olisi keskiluokkaa.

Vierailija
4/8 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaista väliaikaisesti saava isopalkkainen on sitä luokkaa, mihin itsensä kokee kuuluvan. Vaikkapa yläluokkaa. Ai niin, mihinhän nuo ikuiset sopeutumisrahan saajat (ex-kansanedusajat) kuuluvat? Ovat laiskoja vätyksiä, kun elätyttävät itsensä, vaikka töitäkin olisi. 

Vierailija
5/8 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä ollaan kaikki.

Aivan humpuukia luoda jotain luokkanimityksiä rahan perusteella.

Tuet otetaan kaikki mihon on oikeutettu.

Itse saan kelalta kahta eri etuutta.Ps.enkä ole työtön.

Vierailija
6/8 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukien saajat ovat pääasiassa köyhälistöä ja kurjalistoa.

Vierailija
7/8 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pari kk asumistukea työttömänä. Sitten se päätettiin vetää lähelle nollaa. Seuraus: perheeni asuu nyt narkkien asuntolassa. En tiedä omaa luokkaani mutta ahdistus on järjetön ja pelkään menettäväni loputkin terveydestäni. Voi kun saisin nyt työpaikan ulkomailta niin pääsisimme tästä h lvetistä.

Vierailija
8/8 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.. mä olen moneseti pohtinyt naapuriperhettä, kun porskuttavat tässä samalla alueella.. He ovat ihan läheisiäkin, että sen takia tiedän yhtä ja toista ja tosinaan jopa ottaa päähän.

Mies on myyjä, saa noin 3500 euroa brutto. Heillä on neljä lasta, joista nuorimmasta rouva on nyt kotona. Ei ole koskaan ollut työelämässä, eikä opiskellut, että saa minimituet. Asumistukea saavat ja lapsilisät. Joskus saavat toimeentulotukea, älkää kysykö miten.. mutta kuulemma saavat.

Asuvat siis vuokralla jonkun toisen rivarikämpässä. Ajavat farmariautolla, kuten perheelliset yleensä. Pitävät grillijuhlia kesäisin ja mies polttelee isoja sikareja. Nää grillibileet ei ole yleensä kovin häävejä tapahtumia, siellä saa pottua ja kassleria. Juomia yhden kaadon viiniä ja oluen, ellet tuonut omia juomia, niistäkin säästelee, jos menet antamaan kaiken tuliaisiksi. TAI jos olet miehen duunikaveri, nin silloin viini virtaa ja grillissä entrecoteeta. He käyvät myös kerran vuodessa etelässä lomaosakkeen turvin. Joulua viettävät pullonpalautuskuitella saaduista rahoista.

Hyvin ne larppaa keskiluokkaa. Välillä aivan ällikällä, kun rouva huutelee, että tuus kattomaan uutta sohvakalustoa. Harrastaako tuo jätkä jotain rikollistatouhua sivussa vai olisko niin, ettei mies ole tuossa kirjoilla.. että ovat aidosti kelahuijareita?

Mun puolesta saavat olla, koska he ovat mielenkiintoinen projekti mun nenän alla. Ei he huonoja naapureita kuitenkaan ole. Voisihan siinä 12 päinen so m a li perhekin asua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi