Oletko koskaan murtanut jalkaasi, ja jos olet niin mitä kannattaisi tehdä
Kommentit (14)
Olen. Niin pahasti etten kysellyt internetissä.
Lääkäriin tietty, ettei luudu väärin se jalka.
Lääkäriin ja kipsi tai joku vastaava, liikuntaa mitä kykenee harrastamaan, ei sohvalle makaamaan puhelinta räpläämään.
Jos et ole käyttänyt sitä tytärtä lääkärissä, niin mistä tiedät, että jalka on murtunut? Jos taas olet, niin kai se lääkäri on ohjeistanut sitten jatkotoimista ja jalka on kipsattu / tuettu?
Kolmesti juu. Nilkassa kaksi kertaa kipsi, sääriluu hopea tangolla polvesta nilkkaan, luun sisälle.
Ostaa ainakin suihkussa käyntiä varten jakkara ja kipsin päälle apteekista suihkusuoja eikä tehdä mitään falskaavia ja työläitä muovipussi/teippiviritelmiä.
Olen ammatiltani lääkäri ja tekstin kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole käyttänyt sitä tytärtä lääkärissä, niin mistä tiedät, että jalka on murtunut? Jos taas olet, niin kai se lääkäri on ohjeistanut sitten jatkotoimista ja jalka on kipsattu / tuettu?
Olen lääkäri, siksi tiedän että murtui. Kipsasin jalan ja laitoin kylmää, mutta mietin vain että pitäisikö hakea sairaalasta kepit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lääkäri, siksi tiedän että murtui. Kipsasin jalan ja laitoin kylmää, mutta mietin vain että pitäisikö hakea sairaalasta kepit
Sulla on röntgen-laitteisto ja kipsausmahdollisuudet kotona? Hienoa! Mitä sä meiltä enää kyselet kun kerran osaat jo hommasi?
(provo)
Olen itse miehenä aiheuttanut itselleni monia tahallisia murtumia luiden kovettamisen mielessä.
3kk rasituslepoa riittää usein, jos luu ei ole täysin katki ja asettunut vinoon.
Käsi on joskus paketissa ollut, kyllä se siitä. Kipsissä oli kuukauden, eikä saanut mennä saunaan, rakastan saunomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit eivät kipsaa. 😌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on röntgen-laitteisto ja kipsausmahdollisuudet kotona? Hienoa! Mitä sä meiltä enää kyselet kun kerran osaat jo hommasi?
(provo)
Kyselen edelleen jos ei tullut selväksi, sitä, että kannattaisiko vielä mennä sairaalaan sieltä saisi ehkä vähän parempaa hoitoa kuin kotitekoinen kipsi. Vein kuitenkin sairaalaan, enkä kuuntele enää teidän ilkeitä kommenttejanne. Ei teiltä sentään apua saanut. Vähän toisenlaiset oli odotukset aikuisten ihmisten mielistä. Että siellä liikkuisi jotain kivaa, mutta ei! Hyvästi iäksi kommentoikaa mitä haluatte
Vie se lääkäriin äläkä täällä kysele.