<<< Enskojen viikonloppu >>>
Tässä eiliset:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9903707&p=&mpage=1&tmode=…
Taitaa riittää yksi pino viikonlopulle, kun on niin hienoa ilmaakin luvattu :)
Kommentit (14)
Poppiksen perheessä on vastoinkäymisia ihan urakalla...Jaksuja sinne!
Emmi oli käynyt neuvolassa ja hienosti oli likka kasvanut!
Voi Noelia kun oli saanut rokotteesta oireilua. Kurja juttu.
Pi-Killä on mukavasti lähtenyt vauva-arki rullaamaan :) Koskas teillä on ristiäisiä/nimiäisiä suunnitteilla?
Rumpali on alkanut ilahduttaa äitiä hymyillä ja juttelulla, eikös vaan olekin ihanaa :) Teillä on ristiäiset tänään, kuulumisia odotellaan..
Naperon perhe on Ikaalisissa. Munkin äiti lähti tänään sinne, mutta ei varmaan titi-nallen perässä ;) Voi Eetua kun yskä vaivaa, paranemisia!
Burde, mulle on muutaman kerran meinannut käydä niin, että olen ollut unohtaa laittaa itkuhälyttimen päälle sisällä kun Aleksi on jäänyt ulos nukkumaan. Ja pelkään että joku päivä vielä unohdan. Mutta kuten Han sanoikin jo, ei se yhden kerran tai kahdenkaan itkemään jääminen tyttöä vahingoita. Varmasti susta silti tuntuu tosi pahalta, niin mustakin tuntuis jos noin kävisi. Eiköhän Heidi kuitenkin ole jo antanut teille vahingon anteeksi :)
Jospa sitä lähtisi vähän laittautumaan iltaa varten. Enpä muista koska viimeksi olen edes meikannut? Ollaan lähdössä ystäväpariskunnan luo illan viettoon, sinne tulee jonkin verran kavereita joita ei ollakaan hetkeen nähty kun asutaan niin eri puolella Suomea. Odotan innolla heidän näkemistään! Aleksi tulee mukaan, joten yöksi tullaan kotiin. Tällä perheellä jonka luo mennään, on 1,5vuotias poika ja 2kk:n ikäinen tyttö :) Vauvakuumetta siis kasvattamaan..
Viipero & Aleksi 4,5kk
Nyt on juhlat juhlittu, jäi kokonainen täytekakku syömättä sekä kokonainen suolainen piirakka, oltiin varustauduttu hyvin eväin ;) No, eipähän loppunut kesken mikään.
Rumpali-nimitys on nyt historiaa; poika sai nimen Sampo Aukusti! :) Sampoksi olemme häntä kutsuneet jo lähes syntymästä asti, mutta tähän asti pidimme nimen salaisuutena.
Nyt täytyypi rientää syöttöpuuhiin, Sampo on melko uuvuksissa juhlinnasta ja maitoa menee tavallista enemmän.
Tulkaahan muutkin enskat linjoille, vai lienevätkö kaikki tekemässä jotain järkevää... :)
Han ja Sampo 1kk 3vko
Onnittelut Sampolle hienosta nimestä!
Minä täällä vaan roikun koneella, oon varmaan pari tuntia jo seikkaillut hääfoorumeilla.. Vihkisormuksia juuri tuossa ihastelin, kyllä niitä on kauniita mutta varmaan aika suolaisen hintaisiakin.
Aleksi on nukkunut jo kohta 2,5 tuntia vaikka iltapäivälläkin nukkui 1,5 tunnin unet :O Näköjään lataa akkujaan että jaksaa illalla kylässä laittaa parastaan ja hurmata kaikki. Odottelen tässä miestä kotiin saapuvaksi, jotta päästäisiin sitten lähtemään. Ai miten niin mökkiintynyt kun näin innolla odotan yhtä kyläreissua... ;)
Viipero & Aleksi unten mailla
Me ollaan oltu taas ihan äärettömän tehokkaita tänään. Ollaan jatkettu autotallisiivousta (ei oikeesti uskois millainen urakka siinä voi olla!) ja mä oon jo päässyt vähän pihaakin putsaamaan, kun syksyllä oli jäänyt lehtiä ja vaikka mitä lumen alle. Ja mikäs on ollut ulkoillessa, kun aivan mahtava ilma ollut! =) Iltasella käytiin vielä viemässä lehtiä ja oksia mökille ja paistettiin siellä makkaraa. Olihan mukavaa! Ai, niin ja Emmin kummit käväisi kylässä päivällä.
Viiperosta on kehkeytynyt meille oikein pinon avaaja. =) Mukavaa iltaa teille!
Rumpalista tuli sitten Sampo. Onnea komeasta nimestä! Ja Han, ei oo mitään viimeistä ilmoittautumispäivää, että ihan rauhassa vaan kuullostelet ja ilmoittelet sitten kun tiedät!
Burde, tuo on tosiaan aika jännä, miten eri tahdissa vauvat kasvaa. Välillä tuntuu, että Emmi on niin pikkuinen ja sitten huomaakin, että iso likkahan se jo on. Ja ruuissa mä vaan olin kai niin innokas, että aloitin noin aikaisin kiinteet. Mutta hyvin on maistunut, ja yöt on olleet aika helppoja, joten meille se oli oikee ratkaisu. Onneks kuitenkin maitoo tulee vielä hyvin, joten noita yllärireissujakin voi tehdä, kun on baari mukana. =)
Nyt kuuluu nälkähuudot olkkarista, joten sinne siis!
-Amy ja Emmi-
Onnittelut Sampolle uudesta nimestä! Kiva, että juhlat vaikuttaa menneen mukavasti.
Burde, älä turhaan jää miettimään tota eilistä episodia. Ei Heidi varmasti enää muista koko juttua eikä kerrasta nyt mitään muutenkaan varmaan tapahdu. Kuitenkin tähän mennessä Heidille on jo kehittynyt varmasti luja perusluottamus siihen, että kyllä äiti ja isi rientää apuun, kun on hätä.
Me oltiin tänään pitkästä aikaa uimassa, kun toi korvatulehdus vähän sotki kuvioita. Oli hauskaa, kun saatiin harjoitella uusia seisomistasapainojuttuja ja saatiin kuulla, että quu ehtii vielä tänä keväänä laskea päistikkaa liukumäestä veteen. :) Ens syksynä mennäänkin sitten ihan tavalliseen uimahalliin. Tai sitten sisarusuintiin. Se olis kyllä varmaan aika rumbaa kahden alle 2v. kanssa. :)
Pikku-quu on nyt tosiaan oppinut menemään itse istuma-asentoon, mutta nyt on uusi ongelma: miten siitä pääsee pois? Poitsu on niin jämähtänyt istumaan, että on alkanut " ryömiä" siinä asennossa. Hieman hassun näköistä kun toinen hilaa itseään käsillä istuma-asennossa ympäri lattioita. :) Pari kertaa quu on kyllä jo kovan yrityksen jälkeen onnistunut kellahtamaan suoraan kyljelleen, mutta täysin hallitsematta ja onhan siinä pääkin samalla kopsahtanut. Onneksi se ei kuitenkaan tipu korkealta, kun eihän sitä koko ajan ehdi vahtia, että missä se menee ja istuskelee.
Kävin eilen kampaajalla ja quu pääsi samalla ekaa kertaa parturiin. Leikattiin ne pitkät huitsukat pois ja nyt quulla on oikein siisti pojantukka. :)
Huomenna siis HopLopiin klo 13. Mukaan kaikki kynnellekykenevät! Tietääkseni/muistaakseni seuraavat äidit ja vauvat on tulossa:
NapNap+tyttö
Pesukarhu+ Jonsku
Aurora+Oliver
AA+AE
Q+q
Amy+Emmi
Unohdinko jo jonkun? No, huomiseen!
-Q- ja -q- ja miniquu 6+2
Anoppi oli tänään ja eilen kylässä. Kiva, kun oli Jonskulle hoitaja ja päästiin miehen kans kahdestaan salille :)
Huomenna nähdään sit HopLopissa. Jey! Maltankohan mä ees nukkua? :)
Rumpali sai uuden hienon nimen. Onnittelut! Sampo on komean miehen nimi :)
Muuta en nyt kerkiä kirjotella.
pesukarhu ja Jonsku 11kk
olipas kaunis päivä, vaikka täytyy myöntää, et siitä nauttiminen jäi minimiin... oltiin Hämeenlinnassa käyttämässä mun äitiä optikolla ja pyörähdettiin Ideaparkissa (hirvee tungos!), raksalla, syömässä ravintolassa ja vielä mun veljellä saunomassa! Oikein kiva päivä, mutta ulkona olis tosiaan voinut kävästä vaikka vähän kävelyllä. :)
Meidän typyllä oli muuten tänään jännä päivä, söi eka kerran maissinaksun ja lusikallisen puuroa! Eilen annettiin kokeiltavaksi pala ruisleipää (johon tietty meinas tukehtua...) ja raakaa porkkanaa. Tuota puuroa tarjos veljen vaimo, kun teki pojalleen iltapuuron. Typy pyöritteli vaan suussa ja vatkas peukulla puuroa pitkin naamaa... :D mutta nyt on ekat kiinteät kokeiltu, vaikkei siis olis vielä edes tarkoitus aloittaa niitä tosissaan.
Tuon lisäks typy kävi meidän kans vielä hetken saunassakin! Istuttiin alalauteilla ehkä pari minuuttia, kun tyttö sai meidän saunassaolon aikana hirmuisen itkukohtauksen eikä rauhottunut mummon sylissä. Mun sylissä vaan nauroi ja otettiin sit iltapesulle ja saunakokeiluun.
burdelle mun piti lohduttaa, et mähän " unohdin" kans kerran mummolassa typyn partsille ilman hälytintä ja olin ihan paniikissa, et saiko se traumoja. Ei saanut, joten älä huoli! Kyllähän se itseä hirveesti harmittaa, mutta Häydi ei varppina muista mitään enää.
Toivottavasti viiperolla oli hauska kyläilta, kun joudut niin paljon oleen pojun kans kaksistaan.
Hanin Sampo oli saanut komeen nimen! tykkään erityisesti tuosta Aukustista. :)
amy on ollut mega-ahkerana. Mun pitäis huomenna raivata kämppä myyntikuvia varten, väsyttää jo ajatus...
Me oltiin muuten eilen illalla miehen kans baarissa. Pistettiin typy nukkumaan ja kun mummo tuli, lähdettiin parille. Kotona oltiin jo yhdeltätoista ja mummo ja typy nukku suloisesti... :) Tänään mä olin sit ihan kuollut, ku äitin kans juteltiin kuitenkin yli yhteen ja typy heräs normaaliin tapaan seiskan jälkeen. Onneks oli mummo hoitamassa myös aamulla, niin sain ees vähän pidemmät unet. Olo oli muuten ihan krapulainen, vaikka join vaan 1,5 siideriä.
Jaahas, oisko siinä sit tarpeeks omaa napaa ja kommentteja. Pitäkää hauskaa HopLopissa huomenna!
-Osse ja typykkä 4,5kk
Me oltiin eilen koko perhe Helsingissä. Käytiin syömässä (mistä D ei piitannut pätkääkään vaan möykkäs koko ajan), Kruunuhaassa olevassa ihanassa lastenvaatekirppiksellä, ostamassa mulle kevät kenkiä ja mun kaverille lahjaa. D sai kirppikseltä hienon takin niiden mummin ostamien ulkoiluhousujen pariksi. Tuollla kirppiksellä on tosi ihania vaatteita, kaupan pitäjä valitsee mitä ottaa myyntiin. Eli vaatteet on superkuntoisia ja paljon " merkkivaatteita" ja mitä ei Suomesta saa.. Hinnat tietysti on vähän " normaaleja" kirppishintoja korkeammat. Mä sain kahdet kengät kevääksi ja kesäksi. Yhdet piti ostaa, mut mies halusi ostaa mulle toisetkin :).
Lisäks eilen sattui " syömisihme" . D joi maitoa pullosta ihan hereillä tv' tä samalla katsellen jonkun 120 ml :). Meillä toi syöminen on ihan siitä kiinni, et D ei pysty olemaan paikallaan ja keskittymään vaan niin tylsään hommaan kuin syöminen. Auto-ohjelmaa katsellessa sit pystyikin syömään..
Tänään oltiin uimassa. D on oppinut sukeltamisen niin hienosti, et daddy ei edes ehtinyt laskea kolmeen vaan D lähti ite sukeltamaan sitä ennen :D. (Me sanotaan aina ensin D sukeltaa, D sukella äidille ym. ja sit daddy (jonka sylissä D on) laskee kolmeen ja kolmosella D lähtee sukeltamaan.) Vähän me naurettiin miehen kanssa ;). Nyt sukeltelija nukkuu partsilla ja sit lähdetään mun kaverin synttäreille. Eli me ei sit tullakaan sinne treffeille, kun kaveri " pitää oikeat synttärit" ja saatin kutsu.. Toiste sitten..
Sampo Aukustille onnea nimestä!!
Burde: Mulla on käynyt vähän samalla tavalla. Jostain syystä tikuhälytin ei toiminutkaan (molemmat osat oli päällä ja samalla kanavalla). Mä onneks olen aina jättänyt toisen parvekkeen oven auki, jos D on partsilla ja lisäks olin yksin kotona ja ihan hiljaa. Yhtäkkiä kuulin parvekkeelta hirveetä huutoa. D oli herännyt ja varmaan tapansa mukaan vaan ynähtänyt pari kertaa ja sit raivostui kun ei haetakaan sisälle..
Viipero: Meillä D on selvästi ollut ihan kyllästynyt kotona vaan oleiluun, kun oltiin reilu viikko vaan kotona ja käytiin vaan ulkona kävelyllä päivittäin. Hirvee marina ja kitinä koko ajan eikä mikään lelukaan kiinnosta.. Tosin mulla tulee itellä myös tylsistyminen tosi nopeesti.. Asutteko te ihan jossain maalla?
Q: D osaa jo istua kans paikallaan (ainakin hetken varsinkin tv' n edessä) ja pääsee hyvin pois (tai se nyt ei ole koskaan ollutkaan ongelma), mut ei pääse ite istumaan.
Mä olen kans miettinyt, et mitä ihmettä teen ton pojan hiuksille.. Ne alkaa päälaella olla niin pitkiä jo. Otsalla on ihan ok, kun ne menee vähän kiharaan, mut noi ihan päälaella olevat hiukset, aargh! Ne ei ole kiharat eikä ne ole suorat, vaan ne vaan töröttää pystyssä ja hapsottaa joka suuntaan (ja kutittaa ain anaamaa jos D istuu sylis). En kyllä haluis leikatakaan niitä ja jos D ois tyttö niin asia ois helppo ratkasta ponnarilla tai pinneillä.. Ne hiukset ei vaan ole ihan tarpeeks pitkät millekään " poikamaiselle ponnarille/letille" ..
Osse: Mummot pitää aina hyödyntää ;). Meilläkin mummilassa D on melkein koko ajan mummin tai taatan kanssa.. Hurja baarireissu teillä ;).
Jenni ja D 3 päivää vaille 9 kk
Juu, täällä ollaan ihan kevät/kesätunnelmissa! Oltiin aamupäivä pihalla ja mä jäin vielä imuroimaan/siivoomaan autoa, ja miehet tuli sisään, syömään ja nukkumaan. Nyt sitten vaihdettiin osia ja mä tulin sisälle " vahtimaan" Eetua ja mies imuroi ja pesee kuulemma oman autonsa... (mun auton pesi jo viikko sitten)
Eilen oltiin siellä Ikaalisissa, ja kyllä suosittelen sitä paikkaa JOKAISELLE! Aivan ihana. Ja PALJON tekemistä lapsille! On peuhuhuonetta, maalaushuonetta, lukuhuonetta ja vaikka mitä! Ja tunnin välein on tapahtumaa lapsille, ja koko päivän ovat nallet mukana menossa!!! Meillä Eetu tykkäs todella paljon Titi-nallesta. Ja pääsi (olikohan se nyt se?) Tau-nallen syliin ja sitten isoäitinallen syliin halus, nosti vaan kädet ylös, kun toinen tuli viereen, söpöä!
Burdelle, varmasti ei Heidi saanut mitään traumoja siitä partsille jättämisestä. Eikä muista sitä enään! Joten ole huoleti, niinkuin kaikki muutkin ovat sanoneet! Taitaa se vaan niin mennä että nää jutut sattuu yleensä enemmän äiteihin kuin lapsiin... Täällä kanssa yksi jolla ei toimi itkuhälytin ollenkaan! En mä ymmärrä mikä sitä vaivaa. Ja nyt ei ollakaan sitten käytetty sitä enää ollenkaan, vaan jätetty aina räppänää taikka ovea (tai molempia) auki.
Viiperon eilisilta kyllä kuulosti ihanalle. Juu, eipä sitä kovin paljo tuu meikattuu kun täällä kotona kökkii... Mutta varsin mukavalta tuntuu sit joskus kun saa valmistautua ja laittaa ittensä kauniiksi!
Onnittelut Sampo Aukustille komeasta nimestä!
D, oli oppinut sukeltamisen taidon, onnea! Ja samoin myös syömisestä, jospa hän nyt sitte alkoi syömään todenteolla!!!
Joo, mutta nyt kuulostaa sille että Eetu heräilee, joten täytyy mennä.
napero ja Eetu 1v1,5kk
Burdelle vielä lohdutuksen sana. Kun me oltiin mun vanhempien luona, Noelia oli pakko nukuttaa huonon sään takia pihalla olevan autotallin katoksen alla. Ei siis mitään saumaa kuulla sen ekoja inahduksia sisälle asti, kun ovi kiinni. Mun äiti vaan sanoi että " katot kun vaunut alkaa heilua, siitä tietää et itkee" . No, eihän sitä koko ajan pysty ikkunassa seisomaan, joten sit kun meille tuli vieraita, niin yksi niistä sanoi että " tuolta vaunuista muuten kuuluu itkua" . Mä tietty juoksen pää kolmantena jalkana vaunuille joissa Noel karjuu naama punaisena. Itku loppui kuitenkin kuin seinään kun se pääsi vaunuista pois. Ei ollut mun mielestä mitään " mut on hylätty" -itkua, vaan kiukkuitkua. Joten kohtalotoveri täällä! Mä en kyllä edes tajunnut kovin huonoa omatuntoa tuntea, kun äiti niin sanoi että kaikki me ollaan siellä aina nukuttu, eikä kyl itselläni ole mitään muistikuvaa/traumoja et olisin yksin vaunuissa itkenyt :)
Hanin Rumpali sai hienon nimen! Mä tykkäisin muuten tosta tosi paljon myös omalle lapselle, mutta mies ei suostuisi kun tunnetaan yksi Sampo joka on sellainen liian persoonallinen miehen makuun... Noin ne tutut ja tutuntutut leimaa nimenantoa. Esim. musta ihana nimi Otto oli ihan poissa laskuista, kun se on miehen serkun nimi eikä se suostunut antaan samaa nimeä meidän pojalle. Eikä mies tykkää mistään " hippinimistä" , joten jos meille tulee koskaan tyttö niin saadaan kyllä tapella oikein tosissaan! Musta Linnea, Pihla, Olivia, Tuuli ja Lumi olisi ihania nimiä, miehestä ne on ihan hörhöjä. Plääh.
AA, kyllä sinne Lapsimessuille pääsee alle 4v. ilmaiseksi eli saat meiltä sen lipun! Sovitaan vaan missä treffataan ja milloin.
Nyt pitää mennä Noelin kanssa leikkimään joten heippa.
Kandi & Noel 3kk+
han_: todella hieno nimi teidän pojalla. jos ronja ois ollut poika, sillä ois 50% todennäköisyydellä nimenä sampo, koska kaks nimea oli varattuna että niistä valitaan jos poika tulis
burde: mä oon kans ihan varma että traumoja ei tullut:)
kuulkaapa te turvakaukalosta turvaistuimeen siirtyneet enskat: millaisia istuimia ootte valinnut, millaisia kokemuksia? eihän meillä vielä mikään kiire tuon asian kaa oo, mut ois kivempi kattella jo nyt kuin sitten kiireellä joskus hamassa tulevaisuudessa, varsinkin jos tarttee tilata jostain kauempaa.
me ollaan aika rauhallisesti otettu viikonloppu. eilen oltiin anoppilassa, syötiin ja nukuttiin koko perhe:)
mut nyt iltapalan pariin.
terkuin tikru ja ronsku 2kk 3vko
Kiitokset kaikille onnitteluista ja muista :) Tykätään miehen kans tuollaisista vähän perinteisemmistä ja " rehdeistä" suomalaisista nimistä (paitsi Aukustin alkuperä taitaa olla jossain muualla päin maailmaa, mutta...).
KANDI, meillä tavallaan vähän samanlainen tilanne tuossa nimiasiassa, kun minä jostain syystä tykkäisin eniten jostain saamelaistyylisistä nimistä, raskausaikana jankutin pitkään, että annettais pojalle nimeksi Oula, mutta mies ei lämmennyt yhtään. Onneksi muuten meillä samantyyppinen maku nimien suhteen, niin vältyttiin sentään kiistoilta :)
Jaa, nyt ei ehdikään pidempään kirjoitella, Sampo kutsuu :)
Han ja Sampo 1kk 3vko
Siis mun kaikki aika menee arjen pyörittämiseen, enkä ole ehtinyt moneen viikkoon edes lukemaan, mitä kaikille muille on tapahtunu. Tästä pinosta luin, että jotain kesätreffejäkin oli suunniteltu, minustakin olis kiva osallistua sellaisiin. Mulla asuu isä Helsingissä niin kesällä tulee kuitenkin Etelä-Suomessa käytyä, jos sattuisi sellaiset treffit samaan aikaan. Joko niitä on tosissaan joku suunnittelemassa, oliko aika jo tiedossa?
Minusta olisi niin mukava, että täällä pohjoisessakin järjestettäisiin jotkut treffit vaikka vauvakinoon tai coffee houseen. Yksin kun olen tuolla kaupungilla Rasmuksen kanssa liikkunut niin monesti olen nähnyt, kun äidit ovat yhdessä vauvojen kanssa liikkeellä.
Meillä oli myös ristiäiset eilen ja meidän pojasta tuli Rasmus Oliver Kristian. Onnea vaan Hanin Sampolle nimestä ja joskus olin lukevinani että Auroran Oliverilla olisi ollut myös ristiäiset suunnitteilla eiliseksi, onnea myös sinne nimen virallistamisesta!
Silloin kun viimeksi kirjoitin, olin todella mieli maassa ja allapäin mutta nyt mennään jo paljon positiivisimmissa tunnelmissa. Elämä alkaa olla rennompaa ja ihanaa kun on kesä tulossa, aurinko piristää kummasti. Kiitos vielä siitä, kun tsemppasitte minua.
T:Elovena ja Rasmus 2 päivän päästä 2kk
Täällä heti aamusta! :) Ikäänkuin ei olis vaikka kuin paljon tekemistä kotona vielä... Nooooh, kyllä sitä ehtii.
AMY, olis kyllä kiva osallistua kesätreffeille :) Sisko täyttää sinä päivänä 20 ja en tiiä mitä se on suunnitellut sille päivälle, mut pitää katsoa, josko kuitenkin pääsisin Rumplin kanssa lähtemään sinne suunnalle. Mihin mennessä olis hyvä ilmoittutua mukaan treffeille, että tiiän hyvissä ajoin kysellä siskon synttärisunnitelmia ja suunnitella menoja?
BURDE, ei ne vauvat kovin herkästi rikki mene, en siis usko että Heidi on saanut mitään pysyviä traumoja, vaikka olis pidempäänkin joutunut yksinään itkeskelemään :) Äitejä on vaan niin mukava syyllistää kaikesta; jos lapsesi nuorena käyttää huumeita, se johtuu varhaisista hylkäämiskokemuksista jne. jne..En kyllä henkilökohtaisesti voi uskoa, että lapsi saisi itkemisestä traumoja. Toki jos aina huudatetaan eikä koskaan vastata lapsen tarpeisiin, niin tokihan silloin lapsi voi kokea tulleensa hylätyksi, mutta Heidi on aivan varmasti saanut aina hyvää ja hellää hoivaa ja huolenpitoa, että jos kerran (tai vaikka kaksikin!) joutuu yksin itkemään, ei siitä vielä mitään haittaa ole aiheutunut :) Että huoli pois!
Jaaha, kyllä se nyt täytyy lähteä hommiin. Pitää pojua käyttää ulkona ja vähän imuroida yms. ennen kuin vieraita alkaa tulla. Tuun myöhemmin uudelleen :)
Han ja Rumpali 1kk 3vko