Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka päivä tissuttelevat luulevat, etteivät muut huomaa sitä työpaikalla

Vierailija
09.06.2025 |

Se ei pidä paikkaansa. Näihin on vaikea puuttua, koska esimies ei voi tehdä mitään. Työyhteisö kärsii. Suomessa on vaikenemisen kulttuuri. Olemme hiljaa ja kohteliaita, ehkä säälivätkin emmekä halua aiheuttaa kivalle työkaverille vaikeuksia. Mutta kun emme osss auttaa.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se ahdistaa sinua, jos työkaveri on kuitenkin selvänä siellä töissä? Ei hän kaipaa sinun apuasi yhtään missään.

Tissuttelija ei kykene enää antamaan samaa panosta kuin aiemmin, vaikka näennäisesti tietysti yrittää saada työt tehtyä ja saakin. Häneltä kuluu paljon energiaa siihen, koska vaikka on selvinpäin, jatkuva alkoholin käyttö väsyttää eikä ajatuskaan ole niin kirkas. Kyllä mikä tahansa vaikuttaa, en siis tuomitse. Tästäkin asiasta vaan täytyisi voida puhua avoimesti.

Totta. Sama koskee ylipainoisia, liikuntaa harrastamattomia, liian vähän nukkuvia ja epäterveellistä ruokaa syöviä. Toivottavasti työnantajat voivat pian vaatia työntekijöitä pitämään jonkinlaista hyvinvointiranneketta, että voivat seurata alaistensa liikkumista ja nukkumista. Ruokaostosten seuranta sujunee helposti maksu-/plussa-/bonuskorttien yms avulla. 

Vierailija
42/44 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työpaikassa. missä me alaiset saimme lähes päivittäin "paikata" pomon työtehtäviä. Hän soitti milloin mistäkin, esim. kapakasta tai kotoa, ja kertoi ettei tule töihin. Samalla hän määräsi alaisensa hoitamaan omat työtehtävänsä siltä päivältä. Siitä seurasi surkuhupaisia kommelluksia.

Ei tuo ollut enää tissuttelua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän että isäni on alkoholisti. Näkee naamasta. 

Vierailija
44/44 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on verenpaine lääke, jonka haittavaikutuksia mm naaman/ihon punoitus. Samoin turvotus. Näytän ihan alkoholistilta. En juo lainkaan.