Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kysynyt vanhemmiltasi että miksi he tekivät sinut?

Vierailija
08.06.2025 |

Oletko?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma olisi parempi paikka, jos naiset nielisivät useammin.

Silloinhan sinäkin olisit jäänyt syntymättä.

Ei välttämättä olisi. "Jos naiset nielisivät useammin", ei siis joka kerta.

Eri

Vierailija
42/53 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin. Koska ihmettelin jo lapsena, miksi niitä lapsia oli tehtailtu lisää vaikka entisistäkään ei välitetty. Rahaa ei ollut ollut perustarpeisiinkaan, mutta lapsiluku senkun kasvoi. Äiti vastasi että: "minä tykkään vauvoista." Ja ilmeisesti tämä vastaus oli täysin rehellinen, sillä tälle äitihahmolle lapsi oli heti ilmaa kun vauva-aika oli ohi. Olkoon omillaan. Ja uutta pullaa vain uuniin.

Muistan ala-asteella kysyneeni, että miksen mä saa koskaan halipuseja tai muuten hellyyttä äidiltä.

"Nehän on vauvoja varten! Ei isoja muksuja enää halailla!"

Sitten se piti huolen, että lirkuteltavaa riitti ja me vanhemmat muksut oltiin kateellisia.

Jotain on kuitenkin ymmärretty oikein, että meillä puolisisaruksilla on aina ollut hyvät välit. Nykyäänkin. Ehkä me sitten hitsaannuttiin yhteen, kun äiti hylkäs viimeistään taaperovaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MuT on tehty, kun äiti halusi pysyvän muiston ensirakkaudestaan.

Äiti rakastui vanhempaan perheenisään. Hän oli aivan häpeilemättä kakkosnainen.

Mies palasi perheen luo, mutta kerran vielä piti intohimoa tuntea.

Mitään äiti ei ole mieheltä vaatinut taloudellisesti. Mulle kertoi ja näytti "isäni", etten rakastu intohimoisesti sisarpuoliini tms. 

Mä olen elänyt kermaperselapsuuden äitini ja isovanhempien kanssa. Myös eno osallistuu.

Vierailija
44/53 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään ja hartaasti toivottu lapsi. Tämä on tärkeä tietää, se tieto on kantanut minua elämässäni.

Vierailija
45/53 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta ovat kysymättä kertoneet, että tekivät lapsia kun niin kuului tehdä, ja jos ois älynnyt niin ois jättänyt tekemättä. Ovat toki syyllistäneet siitä kun en ole heille lapsenlapsia tehnyt, oikein uhriutuneet.

Vierailija
46/53 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruuden kiihkossa. Jotain pientä on aiheesta joskus tihkunut. Häät olivat jo tiedossa, kun pistivät minut alulle ja synnyin keskosena  5 kk häitten jälkeen

Vierailija
47/53 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tainnut kysyä, mutta äiti kertoi että ne halusi vielä yhden lapsen. Kolme vanhempaa sisarusta oli tehty noin vuoden välein ja sen piti riittää. Äiti kävi laittamassa kierukan, mutta vanhemmat muutti mielensä ja päätti tehdä vielä yhden lapsen ja se olin minä. Aika pian ne muutti mielensä, olen reilun kaksi vuotta nuorempi kuin edellinen niin noin vuodessa ne totesi että yksi vielä.

Miksi ne on nuo isommat sisarukset tehnyt on mysteeri, mutta minut tehtiin ihan tarkoituksella ja harkiten😂

Vierailija
48/53 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahinkoja oltiin kumpikin, veljeni ja minä. Pilasimme kuulemma kummankin elämän. 

Meillä oli just ihan sama juttu. Olin kyllä pienenä hirveän surullinen, kun me pilattiin äidin elämä.

Vierailija
49/53 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla vahinko,jos kaksi ihmistä hikipäässä yrittää. T vahinko tytär

Vierailija
50/53 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahinkoja oltiin kumpikin, veljeni ja minä. Pilasimme kuulemma kummankin elämän. 

Meillä oli just ihan sama juttu. Olin kyllä pienenä hirveän surullinen, kun me pilattiin äidin elämä.

Kyllä voi vanhemmat olla julmia puheissaan.😟nythän voitte antaa heidän olla rauhassa.

Vierailija
51/53 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tainnut kysyä, mutta äiti kertoi että ne halusi vielä yhden lapsen. Kolme vanhempaa sisarusta oli tehty noin vuoden välein ja sen piti riittää. Äiti kävi laittamassa kierukan, mutta vanhemmat muutti mielensä ja päätti tehdä vielä yhden lapsen ja se olin minä. Aika pian ne muutti mielensä, olen reilun kaksi vuotta nuorempi kuin edellinen niin noin vuodessa ne totesi että yksi vielä.

Miksi ne on nuo isommat sisarukset tehnyt on mysteeri, mutta minut tehtiin ihan tarkoituksella ja harkiten😂

Sähän olet teidän perheen iltatähti! 🤭

Vierailija
52/53 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kysynyt. Heidän oli täysin pakko saada lapsia, aivan innoissaan ja onnessaan hankkivat lapsia, halusivat lapsia ihan yli kaiken. Ja sitten pahoinpitelivät lapsia aamusta iltaan usean vuoden ajan.

Mikä pointti on hankkia lapsia jos sitten meinaa vaan pahoinpidellä niitä? Miksi joku hankkii lapsia jos noin meinaa tehdä? Ehkä joku psykologi tietää. Mutta vanhempani eivät ainakaan tiedä. Joten turha heiltä olisi kysyä miksi he lapsia halusivat - eivät he mitään osaisi vastata.

Vierailija
53/53 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kysynyt. Heidän oli täysin pakko saada lapsia, aivan innoissaan ja onnessaan hankkivat lapsia, halusivat lapsia ihan yli kaiken. Ja sitten pahoinpitelivät lapsia aamusta iltaan usean vuoden ajan.

Mikä pointti on hankkia lapsia jos sitten meinaa vaan pahoinpidellä niitä? Miksi joku hankkii lapsia jos noin meinaa tehdä? Ehkä joku psykologi tietää. Mutta vanhempani eivät ainakaan tiedä. Joten turha heiltä olisi kysyä miksi he lapsia halusivat - eivät he mitään osaisi vastata.

PS. Myös vanhempani olivat sitä mieltä että aikuiset tekevät aikuisten asioita ja lapset tekevät lasten asioita. Olkoot lapset vaan keskenään. Eihän aikuiset halua lasten kanssa olla. Joten miksi hankkia lapsia jos ei viihdy lasten kanssa? Jos ei tippaakaan huvita olla edes samassa huoneessa? Jos lapset on vaan jotain tylsiä ja lapsellisia, ei niillä väliä, kuka niitä muka kattelisi?

Lapsuudessani tosiaan me lapset oltiin vaikkapa vankeina kotona. Samaan aikaan vanhemmat olivat... öö... jossain muualla. Mistäs mä tietäisin missä ne aina kävi? Missä nyt vanhemmat kodin ulkopuolella ikinä ovatkaan. Kävi ne töissä. Mutta kävi ne myös huvituksissa, tansseissa, harrastuksissa, kavereita tapaamassa. Eli kävi viihtymässä jossain aikuisten hommissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän