Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan onnistunut saamaan lapselle uusia kavereita

Vierailija
08.06.2025 |

Lapsi on hyväsydäminen mutta vilkas nelivuotias. Asumme talossa jonka pihassa ei asu yhtään muita alle kouluikäisiä, ei ole samanikäisiä sukulaisia, päiväkodin lapset ja vanhemmat vierastavat.

Sydäntä särkee kun lapsi leikkii yksin ja yritän viedä häntä paikkoihin missä saisi edes lyhyitä leikkihetkiä tuntemattomien kanssa. Olisin valmis vaikka muuttamaan jos tietäisi että se parantaa tilannetta mutta en uskalla tehdä sellaista liikettä ilman varmuutta muutoksesta. Harrastuksistakin kaikki karkaavat omille teilleen eikä sieltä ole tarttunut mitään.

Onko kukaan ollut samassa tilanteessa ja onnistunut korjaamaan tilannetta? 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei huomioi muita leikeissä? Vai miten? Kutsutteko itse muita mihinkään? 

Huomioi kyllä ja leikit lasten kanssa näyttää sujuvan ihan hyvin ja tämän päiväkotikin vahvistanut. Ongelma taitaa olla vanhemmissa jotka eivät halua olla meidän kanssa tekemisissä. Olen nyt kaikille joille vaan kehtaa laittanut viestiä ja ehdottanut jotain mutta vastaukset ovat sen suuntaisia että palaan jos sopii ei mitään kuulu. En ole mielestäni tehnyt kenellekään mitään pahaa mutta eivät vaan ole halukkaita viettämään aikaa kanssani. Rehellisyyden nimissä ilman lapsia tuskin oltaisiinkaan tekemisissä, mutta jotenkin toivoisin että lasten vuoksi olisi vähän valmiutta katsoa kuplansa ulkopuolelle.

Mutta ilmeisesti kukaan siis ei ole ollut vastaavassa tilanteessa tai saanut sitä korjattua?

Aikuisilla on omat kaverit ja/tai sukulaiset. Heillä on usein myös työt hoidettavanaan. Lapsihan leikkii jo päiväkodissa muiden lasten kanssa.

Vierailija
22/31 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne päiväkodissa olevat vierastavat? Mitä se vilkas tarkoittaa vuorovaikutuksen kannalta muille? 

Monesti esim. bättre folkin edustajat melko nopeasti eristävät lapsensa ns. rupusakista. Katsotaan että tämä tuli tarhan pihaan jollain romulla, Tor-Henrik ei hänen kanssaan tule leikkimään! Joillekin riittää perusteeksi jo se, missä asuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei huomioi muita leikeissä? Vai miten? Kutsutteko itse muita mihinkään? 

Huomioi kyllä ja leikit lasten kanssa näyttää sujuvan ihan hyvin ja tämän päiväkotikin vahvistanut. Ongelma taitaa olla vanhemmissa jotka eivät halua olla meidän kanssa tekemisissä. Olen nyt kaikille joille vaan kehtaa laittanut viestiä ja ehdottanut jotain mutta vastaukset ovat sen suuntaisia että palaan jos sopii ei mitään kuulu. En ole mielestäni tehnyt kenellekään mitään pahaa mutta eivät vaan ole halukkaita viettämään aikaa kanssani. Rehellisyyden nimissä ilman lapsia tuskin oltaisiinkaan tekemisissä, mutta jotenkin toivoisin että lasten vuoksi olisi vähän valmiutta katsoa kuplansa ulkopuolelle.

Mutta ilmeisesti kukaan siis ei ole ollut vastaavassa tilanteessa tai saanut sitä korjattua?

Eikö lapsen 8h

Toivon että riittää perustarpeisiin. Lapsi itse toivoisi että olisi leikkikavereita muuallakin kuin vanhemmat kotona. Tosiaan sisaruksiakaan ei ole joten esim kesäloma menee niin ettei tiedossa ole yhtään ainotta leikkihetkeä omanikäisen kanssa. Tietenkin yritän niitä järjestää mutta kaipasin neuvoa siihen että tilanteen saisi jotenkin käännettyä pysyvämmin. Vaikuttaa siltä, että kukaan ei ole siinä onnistunut.

Vierailija
24/31 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo aseella uhaten niitä alkaa olemaan  jo liikaa.

Vierailija
25/31 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut tästä päiväkodissa? Heillä voi olla tietoa perheiden tilanteista ja näkemys, ketkä lapset sopivat leikkikavereiksi. Käyttekö esim puistoissa ja otatteko siellä kontaktia ihmisiin? 

Vierailija
26/31 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä teidän paikkakunnalla mitään lasten kerhoja esim seurakunnalla? Niiden vetäjätkin osaisivat ehkä vinkata sopivia lapsiperheitä, esim sellaisia joiden lapset ei edes ole päivähoidossa. 

Vierailija
27/31 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reteesti vaan paikalliseen facebook-ryhmään ilmoitusta, että nelivuotias kaipaisi leikkikaveria. Ekat kerrat näätte vaikka leikkipuistossa, että näkee miten lähtee sujumaan. Veikkaan, että kaltaisianne on paljon, lapsia on nykyään niin vähän lähipiirissä ja pitää etsiä merta kauempaa.

Vierailija
28/31 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on päivän hoidossa, jossa on kavereita, niin eikä viikonloput voi viettää perheen kesken? 

Vierailija
29/31 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin pojalleni (20v) tyttöystävän harrastukseni kautta.

Oletko tosissasi? Aikuinen poika löytää normaalisti tyttöystävänsä ihan itse.

Vierailija
30/31 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti etsii. Ei noin nuori vielä osaa valita oikeaa!

Vierailija
31/31 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti etsii. Ei noin nuori vielä osaa valita oikeaa!

Riippuu siitä, miten hänet on kasvatettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä