Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin viikon sairaalassa ja hämmästyin!

Vierailija
08.06.2025 |

Aina valitetaan ettei hyvinvointi-alueilla ole rahaa, mutta eihän näin ole ollenkaan. Olin siis viikon sairaalassa leikkauksen jälkeen (en ole ollut sairaalassa 20 vuoteen) ensin hämmennyin kun sain oman huoneen jossa wc ja suihku. Jalkopäässä jättikokoinen taulu-tv. Joka aterialla oli jälkiruoka, kahvia sai aamuin ja illoin. Aamupalakin oli hyvä, leikkelettä ja juustoa mehua jugurttia yms. Kipulääkettä tuli nappia painamalla lisää jos halusi.

Mielestäni tässä olisi valtava säästöjen paikka. Ehdotus, voisi olla esim 10 hengen yhteishuone. TV pois. Puuro riittää aamupalaksi. Kahvi korkeintaan aamulla, on luksus muutenkin. Jälkiruoka pois.

Ja ennenkaikkea, tuntui että hoitajia oli liikaakin kun aina napista tulivat paikalle, ei mitään kiirettä tuntunut olevan ja aina kyselivät että onko kaikki hyvin yms. Kipulääkkeistäkin voisi tinkiä eikai sitä ihan kivuttomaksi tarvi lääkitä, on hyvä että jonkin verran tuntuu. Se tuo myös nöyryyttä hoitoa kohtaan.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen maanut käytävällä ja sermi oli vain päädyssä. Aika kiusallista siinä kivuissa kärvistellä kun jokainen ohikulkija vilkaisee mennessään.

Vierailija
22/35 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilahdessa olin. Ja infektion takia olin viikon. onko pöndellä huonommat olot sitten?

Jossain eristyshuoneessa. Hienoa, että et tartuttanut muita potilaita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset saavat parempaa hoitoa ja erityiskohtelua ja empatiaa. Nuorille sanotaan vaivaan kun vaivaan ' vika on sun päässä ' ja Buranan kanssa kotiin . Ja jos nyt pitää jäädä niin osastolla turvaton olo hoitajat ei tee mitään ja unohtaa osastolle ja lääkäriä ei kutsuta vaikka olo huononee. Mielummin jään kotiin tästedes.

Vierailija
24/35 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen maanut käytävällä ja sermi oli vain päädyssä. Aika kiusallista siinä kivuissa kärvistellä kun jokainen ohikulkija vilkaisee mennessään.

Minä sentään pääsin neljän hengen huoneeseen viidenneksi lisäpaikalle ainoan telkkarin alle. Olipa mukava viikko! En edes halunnut sinne mutta pakotettiin tiputukseen.😆

Vierailija
25/35 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki. Minä alle 30- vee olin 60-70 vuotiaan vieressä. Hoitaja puhui hennolla äänen sävyllä ja auttoi jopa tyynyn kanssa ja kyseli tarvitseeko lääkettä.

Minulle vieressä hoitaja tiskaisi kun kysyin voiko auttaa, että saan sotkeutuneen tippaletkun selvitettyä ja auttaa pääsemään vessan. Ei auttanut minua eikä kysellyt minulta sattuuko.

Pappa oli hoidossa kroonisen vaivan takia eikä sillä hätää ollut.

Minä olin hoidossa vakavan tulehduksen takia ja sattumalöydöksenä löydettiin kasvaimia sisäelimestä . Siinä yksin itkin eikä kukaan kysynyt minun vointia ja papparainen sai erioikeuksia kutsua sinne osastolle parfyymi sukulaisia tusinan ja minä vieressä itkien . Oli niin huono olo kaikenlisäksi suonensisäisistä antibiooteista.  

Ei minua kukaan tullut katsomaan eikä koskaan tulekaan, koska ei ole ketään. 

Kyllä tämä vanhusten paapominen menee jo yli. Minä olisin tarvinnut tukea ja apua ja en sitä saanut.muutakuin hoitajalta suoranaista v ittuilua 

Ensi kerealla menen mieluummin vaikka kotiin niin saa olla rauhassa ja yksin ja tehdä mitä haluaa.

Vierailija
26/35 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, että nyt kun sinä olit saanut hyvää hoitoa omaan huoneeseen niin muilta joutaa leikata hyvä hoito pois. 

Vierailija
27/35 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä yli 60 vuotiaita ei tarvitse hoitaa . Miksi niiden pitäisi saada lisä elämää  . Hirveän kallista . Maksakoot itse jos se oma elämä on niin merkityksellistä vielä. Tuskin on. Hävetkää vanhukset . Oikeasti voonerit on itsekkäitä kusipäitä. 

Miksi ne muka tarvitsee enään mitään uusia niveliä tai tahdistinta.. ihan turhaan kun kumminkin voivat kuolla milloin tahansa. 

Sitten kun olen vanha kuolen saappaat jalassa enkä kuormita terveydenhoitoa suonikohjuilla ja lonkkanivelen kulumisella. Se on elämää  get over it. Jokainen vanhenee ja kuolee eikä sitä yksikään lääkäri pysty estämään.

Vierailija
28/35 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksen hoito verorahoilla pitää lopettaa. Menkööt yksityiselle . Liian kallista verorahoilla hoitaa vanhuuteen liittyviä vaivoja kun se hoito on pois työikäisiltä joilla on vielä elämää edessä enemmän ku takanapäin 

Vierailija
29/35 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä yli 60 vuotiaita ei tarvitse hoitaa . Miksi niiden pitäisi saada lisä elämää  . Hirveän kallista . Maksakoot itse jos se oma elämä on niin merkityksellistä vielä. Tuskin on. Hävetkää vanhukset . Oikeasti voonerit on itsekkäitä kusipäitä. 

Miksi ne muka tarvitsee enään mitään uusia niveliä tai tahdistinta.. ihan turhaan kun kumminkin voivat kuolla milloin tahansa. 

Sitten kun olen vanha kuolen saappaat jalassa enkä kuormita terveydenhoitoa suonikohjuilla ja lonkkanivelen kulumisella. Se on elämää  get over it. Jokainen vanhenee ja kuolee eikä sitä yksikään lääkäri pysty estämään.

Sinunkin vanhuutesi on lähempänä kuin uskotkaan. Pitäisikö elää Vuosikymmeniä kivuissa siksi että voi kuolla? Kuolee niitä nuorempiakin.

Vierailija
30/35 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhuksen hoito verorahoilla pitää lopettaa. Menkööt yksityiselle . Liian kallista verorahoilla hoitaa vanhuuteen liittyviä vaivoja kun se hoito on pois työikäisiltä joilla on vielä elämää edessä enemmän ku takanapäin 

Jep, syksyllä yli 65-vuotiaat menevätkin yksityiselle

Vierailija
31/35 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilahdessa olin. Ja infektion takia olin viikon. onko pöndellä huonommat olot sitten?

Jossain eristyshuoneessa. Hienoa, että et tartuttanut muita potilaita. 

Tämä selittää yksityishuoneen, kun eihän eristyksessä voi olla muita. Muuten sitä ei saa kuin saattohoitopotilaat.

Vierailija
32/35 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset tulevat uskomattoman kalliikksi. Miettikäö että KESKIMÄÄRIN jokaikinen yli 75v aiheuttaa yhteiskunnalle n. 100000€ kulut sairaanhoidosta! Nuoret ei ikinä tule saamaan samaa 

Vierailija
33/35 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa että myös aamulla oli jäkkäri. Kiisseli tai omena nyt ei mitään Luksusta ole. Tulee aina vähän huono olo kun  puhutaan sairaalaan leikkeleestä. Joku epämäärinen paksu makkara eikä edes juustoa vaihtoehdoksi. Tosin viimeisimmästä sairaala yöpymisestänikin alkaa olla jo 20 vuotta.

No nyt voit unohtaa huonot olot, meillä nimittäin on vuosikaudet ollut sekä juustoa (edam, polar, oltermanni, aamupala) että leikkeleitä (ylikypsä kinkku, kalkkuna, kanafilee, meetvursti),  kanamunaa ja vihanneksia. Kukaan ei tilaa epämääräistä paksua makkaraa, koska sitä ei kukaan syö. T: Pirhan sairaalahuoltaja

Vierailija
34/35 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä missään eristyksissä ollut. Ilman suojaimia kulki hoitajat ja laikkarit. En siis ollu sen infektion takia sairaalassa varsinaisesti. Normaalit antibiootit sain tiputuksessa 

Ap

Vierailija
35/35 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin huoneessa, missä oli 6 miestä. Yksi huusi koko yön, että mä kuolen, mä kuolen. Toinen paskoi housuihinsa parin tunnin välein. Ikkuna oli auki koko ajan, pakkasta oli -20. Oli talvi ja mulla oli keuhkokuume. Aamulla pyysin, että laittakaa mut tuonne käytävälle, en nukkunut yöllä ollenkaan. Olisin lähtenyt kotiin, jos olisin pystynyt.