Kuinka paljon vanhemmilla on oikeus puuttua 18v tyttären seurusteluun ja esim. seksielämään?
Kai nyt jokin sananvalta vanhemmillakin sentään on tuollaisessa tapauksessa, jos vanhemmat itse huomaavat, ettei poikaystävä ole tyttärelle sopiva? Minusta se on vastuullista vanhemmuutta ja välittämistä, kun vanhemmat eivät hylkää lastaan heti, kun se täyttää 18, vaan vielä tuolloinkin auttavat lastaan niin, ettei lapsi tekisi huonoja valintoja.
Kommentit (9)
Eipä taida olla sananvaltaa enää 18-vuotiaan seurusteluelämään. Neuvoa saa.
Oikeus puuttua on huono ilmaus, mutta saahan sitä edelleen jakaa ohjeita ja yrittää kasvattaa ja neuvoa, mutta se asioiden kertominen, se ei pidä olla enää sellaista määräilevää tai kieltävää tai painostavaa ym.
Vanhemmilla ei ole mitään oikeuksia aikuisen ihmisen elämään. Jos olette keskusteluväleissä, voit yrittää puhua asiasta hänen kanssaan.
Saa kieltää poikaystävän kyläilyt kotona, mutta siihense sitten jää ja pariskunta tapaa jossain muualla.
Minkäänlaista valtaa ei ole. Se on sitten niin ja näin paljonko kannattaa neuvoa - jotkut sen kestää, harvat saattaa jopa kuunnella, jotkut voi sillä pätemisellä työntää kauemmas niin etteivät enää koskaan pyydä sinulta apua tai tukea sittenkään kun itse haluaisivat. Jotkut jää huonoon suhteeseen vain osoittaakseen vanhemmilleen tekevänsä päätöksensä itse. Mieti tarkkaan.
Kysymys kuuluu, miksi tiedät täysi-ikäisen lapsesi seksielämästä mitään niin yksityiskohtaista että olisi puuttumisen aihetta?
Menin naimisiin ja sain lapsen 18v. Sain enemmän tukea kuin kieltoja.
Ei yhtään. Tampio.