Oletko jo avannut tämän kesän lettukauden?
Teetkö:
Suola- vai sokeritaikinan?
Teetkö tavallisia vai muurinpohjalettuja?
Mitä laitat lettujen päälle?
Syötkö letut mieluiten sisällä vai ulkona?
Kommentit (17)
En ole koskaan tykännyt letuista. Rasvaisia ja vehnäisiä raa'alta taikinalta maistuvia ovat
Kyllä. Olen täällä lettu levällään!
Nainen antaa lettua paremmin kesällä. Kesälettu tosin haisee hikisillille.
Ei ole vielä avattu. Ostin vuosia sitten Hackmanin teräs lettupannun seitsemälle pikkuletulle ja on super hyvä. Pidin sitä vähän kalliina, mutta taitaa kestää äidiltä pojalle. Mansikkahillolla ja kermavaahdolla yleensä syödään ja juhannuksena olen yleensä jälkkäriksi tehnyt lettuja. Ruoaksi on ollut monenlaista grillattavaa. T. Valis
Vierailija kirjoitti:
Miten itse teet, ap?
Tykkään eniten syödä muurinpohjalettuja, mutta pelkään tuulessa kohti hyökkäilevää tulta. Syön niitä siis vain silloin, kun joku muu paistaa :D
Itse teen suolataikinan, meillä suvussa on tehty vain suolataikinaa ja siksi se on minulle oikea. Maistoin sokeritaikinaa vasta n. 10 -vuotiaana ollessani vieraisilla. Mieluiten syön hillon tai joskus hunajan kanssa. Mansikkahillo, lakkahillo, kirsikkahillo ja vadelmahillo ovat niitä, joita käytän eniten. Joskus saatan maistaa jotain uutta hilloa.
En avaa lainkaan tänä kesänäkään lettukautta!
Meillä syödään lettuja ihan ympäri vuoden, ei niille ole mitään erityistä sesonkia olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään lettuja ihan ympäri vuoden, ei niille ole mitään erityistä sesonkia olemassa.
Teettekö muurinpohjalettujakin talvella?
Mulla on lettukausi ympäri vuoden. Juuri eilen tein päivälliselle täytettyjä lettuja. Herkullista. 😋
En ole. Jos vaikka sitten huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on letut??
Muurinpohjalettu:
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjiT1Z7ll3VZH…
Sis. vehnä- ja ohrajauhoa, maitoa, kananmunaa ja suolaa.
Joo
Kyllä
Vadelma
Sisällä tai ulkona