Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postnord sovellus tehty vaikeaksi!

Vierailija
07.06.2025 |

Saan siis paketin silloin, kun olen lomalla. Yritin olla chatissa, mutta tulee vain robotti, joka ei vastaa lainkaan kysymykseen? Haluan siis pidentää paketin hakua 2 päivällä. Mutta ei löydy lainkaan tietoa siitä, että miten pidentää sitä paketin hakua? Ei voi edes antaa sitä koodia, kun mitään koodia ei ole olemassa vain omalla sovelluksella pääset avaamaan paketin, muuten et? Ja ihan helvettiä koko vastaus, että voit antaa valtakirjan toiselle? Siis paketti automaatille? PostNord on täysin helvettiä, kun aikaisemmin voi hakea paketin sillä numerokoodilla ja antaa toiselle, mutta ei! Posti takaisin Suomeen ja kaikki palvelut heille, että maksamme vain omalle maalle, emme ulkomaalaisille yhtiöille. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti.

Vierailija
2/6 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haukut minua idiootiksi? Onko sinulla jotenkin vaikeaa tällä hetkellä elämässä, kun haluat ladella ilkeyksiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin PostNord on kankeampi kuin Posti. Mutta minä olen aina hoitanut PostNord-asiat ihan vain netin kautta ilman sovellusta. En tiedä, miten PostNordissa säilytysaikaa voi pidentää ja voiko ollenkaan, mutta kun noutokoodi tulee tekstarina tai sähköpostina, sen voi kätevästi halutessa antaa toiselle, joka käy hakemassa lähetyksen automaatista.

Vierailija
4/6 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sen koodin vasta kun paketti on automaatissa.

Sitten voit pidentää sitä hakuaikaa.

Vierailija
5/6 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin PostNord on kankeampi kuin Posti. Mutta minä olen aina hoitanut PostNord-asiat ihan vain netin kautta ilman sovellusta. En tiedä, miten PostNordissa säilytysaikaa voi pidentää ja voiko ollenkaan, mutta kun noutokoodi tulee tekstarina tai sähköpostina, sen voi kätevästi halutessa antaa toiselle, joka käy hakemassa lähetyksen automaatista.

Postnord ei lähetä lainkaan noutokoodia. Sen saa kun lataa mobiilsovelluksen.

Seurantanumeron saa jo paketin lähettämisen yhteydessä, mutta sillä ei pakettia vielä noudeta.

Vierailija
6/6 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

PostNord on huonoin tavarantoimittaja mitä olen käyttänyt. 

Käytän vain, jos ei ole muuta vaihtoehtoa valita tavaran toimittajaksi tai se tulee selvästi edullisemmaksi. 

Vaikka oli vapaus viimeksikin valita ilmainen toimitus pakettipisteen tai -automaatin sijaan kotiintoimituksena, en sitä valinnut, kun etenkin se palvelu on toteutettu niin huonosti, että tuottaa vain mielipahaa.  

Kotiintoimituksessa aikaikkuna paketin jakoajalle on laaja, eikä se täsmenny missään vaiheessa, ei saa mitään väliaikatietoja, ei voi seurata tavarantoimittajan kulkua, kun on jäljellä enää muutama toimitus. Ilmoitetaan vain puhelimitse vähän ennen tuloa ja siihen on oltava valmis vastaamaan, jos pitää antaa esim. ovikoodia. Yritykset, joista on tilannut eivät ole saaneet välitettyä tietoa siitä perille. Ja viimeksikin jonotin asiakaspalvelijalle PostNordin sovelluksessa tunteja, olematta varma vastaavatko ollenkaan. Edellisenä päivänä asiakaspalveluun ei menneet ollenkaan viestit perille. 

Vastasivat lopulta ja sanoivat, että lisäävät koodin kuljettajan tietoon.  

Sitten kun kuljettaja vihdoin soitti, en ehtinyt ihan vastata, mutta heti perään soittaessa vastasi, ja kysyin ovikoodista, otti sen vastaan, kuin ei olisi jo tiedoissaan.

Kun kotiintoimituksessa aikaikkuna toimitukselle on laaja, pitää olla kokoajan valppaana, valmis vastaamaan puheluun, ottamaan paketti vastaan, kunnes tilanne ohi, eikä voi niin vapaasti suunnitella päivää, keskittyä tekemään muita asioita. Aamulla aikaisin kun tulee ilmoitus, että paketti lähtenyt päivän jakoon, niin se voi tulla perille vasta viimeisenä jakoaikana saman päivän aikana, eikä välissä minkäänlaista väliaikatietoa.

Ihmettelen, etteivät kehitä palvelua. Luulisi voivan edes jonkinlaisen tiiviimmän aikaikkunan voivan antaa, vaikka sen että jaetaanko paketti aamulla, iltapäivällä vai jossain sillä välillä. 

Kun paketintoimittaja merkitsisi paketteja toimitetuksi, ja jäljellä vain muutama toimitus, (vaikka vain 1-2, kun niiden kestosta ei tiedä) ennen määränpäätä, siitä voisi tulla järjestelmän kautta automaattisesti tieto asiakkaalle, vaikka maksutta sovelluksen kautta/sähköpostiin, jos eivät tekstiviesteistä maksa. Se olisi paljon parempi kuin mitään. 

Sovelluksen kautta omiin tietoihin ei saa lisättyä valmiiksi tietoa ovikoodista ja muusta tarvittavasta. 

Sitä aikaisemman toimituksen kohdalla odotin valppaana koko päivän kotiintoimitusta, valmiina menemään alaovelle vastaan, niin kävin sitten aamusta- iltapäivään kestäneenä aikana vessassa, jossa puhelin ei ollut mukana. Kuulin puhelimen hälytyksen ja kiirehdin vessasta vastaamaan, mutten ehtinyt. Soitin perään, niin kuljettaja oli kääntynyt jo pois viemään pakettia noutopisteeseen, enkä saanut kiireellistä lähetystä sieltäkään enää saman päivän aikana. 

Arvostan kotiintoimituksen mahdollisuutta, jos siitä on yhtään hyötyä itselle, mutta kun se toimii näin alkeellisesti, valitsen mielummin pakettiautomaatin ja säästyn näin sen aiheuttamalta ylimääräiseltä vaivalta ja mielipahalta, ja saan käyttää paketintoimituspäivänä aikani vapaammin, kuten haluan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän