Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä väitän: päiväkoti/tarha on lapselle ensiarvoisen tärkeä paikka

Vierailija
07.06.2025 |

Päiväkodissa lapsi oppii sosiaalisuutta ja ryhmän toiminnan sekä sääntöjen alkeet. Mitä aikaisemmin lapsen sinne vie, sitä paremmin hän omaksuu asioita ja se on valtavan iso sijoitus tulevaisuuteen. Päiväkoti ehkäisee myöhempää sosiaalista syrjäytymistä ja sosiaalisten taitojen puutetta. Olisi optimaalista, jos lapsi menisi päiväkotiin vuoden ikäisenä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän väität.

Vierailija
22/26 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskassa vauvat menevät hoitoon kolmikuisina ja naiset takaisin töihin. Ranskalaiset ovat suomalaisia sosiaalisempia, onko tässä osasyy? 

Naurattaa ääneen aina, kun joku luulee ranskalaisen päiväkodin olevan suomalaista parempi. Kannattaa lukaista esim. tämä ylen artikkeli: https://yle.fi/a/3-8070421

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä väitän, että päiväkoti saisi olla lasten turvallinen säilytyspaikka. Saisi ruokaa siellä ja voisivat leikkiä keskenään valvottuna. Autettaisiin pojalle, pytylle tai vaipat vaihdettaisiin. Ulkoiluun otettaisiin sään mukaan. 

Hoitajat ovat ylikoulutettuja, jos ovat lähihoitajia korkeammin koulutettu. 

Tässä olisi säästön paikka. Ei tarvita yliopistokoulutettua väkeä. 

Kasvatus vanhempien vastuulle. 

Kasvatus vanhempien vastuulla on mielenkiintoinen näkökohta, jos vanhemmat tapaavat lastaan muutaman tunnin illasta. Koko pitkän päivän kestävä säilytys vaikuttaa väistämättä lapsen kehitykseen.

Vierailija
24/26 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolensa ja puolensa. Alle vuoden ikäistä en veisi päiväkotiin kuin äärimmäisessä pakossa mutta kyllä monelle 3-vuotiaalle tekee hyvää olla päiväkodissa. Tai ehkä ei välttämättä päiväkodissa mutta isommassa ryhmässä, jossa on samanikäisiä lapsia. Siinä oppii ihan eri tavalla toimimaan kuin yksin ollessaan. Toki jotkut perheet voivat mahdollistaa tuollaisen ryhmätoiminnan muutenkin mutta ei se helppoa ole. 

Itse en ole koskaan ollut päivähoidossa vaan kotona. Muiden lasten kanssa olin lähinnä seurakunnan kerhossa pari kertaa viikossa. Varmasti myös luonne- ja temperamenttijuttuja mutta olisin varmaan hyötynyt muiden saman ikäisten lasten kanssa olemisesta. 

Vierailija
25/26 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut päiväkodissa enkä eskarissa.Tulen hyvin toimeen muiden kanssa,olen sosiaalinen,osaan ottaa muut huomioon...En liene ainoa jonka vanhemmat ovat osanneet kasvattaa yhteiskuntaan sopivia yksilöitä.

Vierailija
26/26 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 saikkupäivää ja 43 lomapäivää vuodessa on minulle ensiarvoisen tärkeää.

tarhantäti