70-luvulla nuoruutenne eläneet - muistatteko Pamit ja Retut?
Pamit oli siis kengät.
https://i.pinimg.com/736x/b7/5f/7b/b75f7b0e90e39bd02525a005d42aab7a.jpg
Retut
https://img.ilcdn.fi/t2OMucFZZ0PWg3dYy1bUz4ilmCQ=/full-fit-in/920x0/img…
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullut Pameista, mutta Retut minulla oli.
Muutenkin sametti oli muodissa. Minulla oli myös samenttiset v-farkut, linnanneitohihainen turkoosi antiikkisamettinen mekko ja minihame, jossa napit edessä.
Muistan tuon V-leikkauksen farkuissa.
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin sametti oli muodissa. Minulla oli myös samenttiset v-farkut, linnanneitohihainen turkoosi antiikkisamettinen mekko ja minihame, jossa napit edessä.
Mulla oli antiikkisamettitakki ja myös lakkanailontakki.
Sitten oli leveälahkeisia purjehdushousuja, joissa oli sinisiä ja valkoisia pystyraitoja. Samettitakkeja sekä samettihousuja oli paljon enemmän kuin nykyään. Samettihousut kuluivat nopeammin rumiksi kuin denimfarkut, mutta farkkuja oli vähemmän kuin tänään.
Retut oli ihanat 💖 Ostaisin vieläkin, jos niitä jostain saisi 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli antiikkisamettitakki ja myös lakkanailontakki.
Mulla oli kaksikin lakkanailontakkia.
Isosiskollani oli kullanvärinen antiikkisamettinen maksitakki. Helvetin kätevä maaseudulla.😂
Hai-saappaat oli jo silloin ja nyt vissiin uudelleen muodissa.
Mulla oli keltaiset Pamit. Ne oli hyvät jalassa. Löytyi myös keltaiset puukkaritkin.
Vierailija kirjoitti:
Hai-saappaat oli jo silloin ja nyt vissiin uudelleen muodissa.
Ne on aina muodissa.
70-luvun alkupuolella kaikilla oli puukengät. Talvella vaan lisäksi villasukat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli keltaiset Pamit. Ne oli hyvät jalassa. Löytyi myös keltaiset puukkaritkin.
Joo puukkarit!
1970-luvulla myytiin paljon muovisia vaatteita kuten nylon-paitoja tai teryleenihousuja. Ne olivat olevinaan uutta ja hienoa ja edistyksellistä ja huolettomia. Muistan, miten järkyttävästi niissä hikoili. Sittemmin tekokuitukankaat ovat hieman kehittyneet, eikä esimerkiksi polyesteri ole tänään niin hiostava materiaali.
Retut muistin heti, Pamit piti tarkastaa tosta linkistä.
Sit oli niitä usein valkoisia stretch-saappaita. Hauskaa kyllä selailla vanhoja valokuvia!
Vierailija kirjoitti:
Sit oli niitä usein valkoisia stretch-saappaita. Hauskaa kyllä selailla vanhoja valokuvia!
Nekin minulla oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan tuon V-leikkauksen farkuissa.
Mullapa oli U-leikkauksella olevat farkut. Jonkun vuoden päästä oli perus-Beavereiden jälkeen mustat sammarit, jossa oli kaarretut paikkataskut, lisänä pieni kolikkotasku.
Vierailija kirjoitti:
Oliko myös microt? Mulla oli ne, mutta noita saappaita ei ollut, tuskin olisi edes löytynyt mulle tarpeeksi pientä kokoa.
Eipä ollut joustoa 70-luvun farkuissa. Ne piti riuhtoa kosteina jalkaan. Jos kerkisivät kuivua niin pysyivät itsekseen pystyssä lattialla. Lee Cooperit oli itsellä.
- n69v -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko myös microt? Mulla oli ne, mutta noita saappaita ei ollut, tuskin olisi edes löytynyt mulle tarpeeksi pientä kokoa.
Oli ja oli myös housuhameita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä jotenkin sieluni silmillä näen kuvan: stretch-saappaat, mikroshortsit, nappilistateeppa, pitkä liehuva liivi ja muhkea karvahattu!?
Sit oli niitä puolet naamasta peittäviä silmälasikehyksiä.