Kesä on kyllä vaikeaa aikaa, kun kotoa ei voi poistua pesemättä hiuksia
Eikä muutenkaan voi lähteä esim. kävelylle ennen kuin on käynyt suihkussa ja laittanut aurinkovoidetta.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut ongelmaa. Olen pessyt hiukseni joka aamu jo 15-vuotiaasta alkaen. Aika kauan jo.
Totutappahan ne hiuksesi vähän terveellisempään pesutahtiin. Esim joka kolmas päivä.
Mitä epäterveellistä on peseytyä päivittäin?
Onneksi on luonnonkiharat hiukset, jotka eivät koskaan näytä rasvaisilta tai likaisilta muutenkaan. Pesen kerran viikossa. Koska hiukset eivät ole litteänä päälaelle, niin se säästää likaantumiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aurinkoihottuma. Joinain kesinä se on ollut aivan villi, nyt jo monta kesää hyvin lievä. Kun aurinkoihottuma puhkesi, uusin kesävaatevaraston. Siihen kuuluu: pitkät hihat, pitkät lahkeet ja lierihattu. Tässä ratkaisu aloittajallekin. Ei tarvitse aina pestä hiuksia tai levittää aurinkorasvaa.
Millä peset tämän hattusi ja kuinka usein? Kuulostaa ällöttävältä muhitella likaisia hiuksia jossain hatussa, jota ei koskaan pestä.
Ap
Missä peset hiuksesi?
Vierailija kirjoitti:
"Ongelma on se, ettei voi käväistä kaupassa hakemassa aamukahvia tai lenkkeillä ja mennä vasta sen jälkeen suihkuun.
Ap"
Kun olet tehnyt itsellesi tällaisen ongelman, niin sitten sinun pitää vain elää sen kanssa, että olet tehnyt sellaisen ongelman.
Niinhän mä elänkin. En kysellyt mitään vinkkejä tai apuja, vaan niitä alettiin tyrkyttää ihan pyytämättä ja suivaannuttiin, kun en niitä halua ottaa käyttöön.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on luonnonkiharat hiukset, jotka eivät koskaan näytä rasvaisilta tai likaisilta muutenkaan. Pesen kerran viikossa. Koska hiukset eivät ole litteänä päälaelle, niin se säästää likaantumiselta.
Valitettavasti muut kyllä haistavat sun eltaantuneen päänahkasi vaikka itse olet tottunut elämään siinä katkussa.
Kun nyt seuraavan kerran saat ne hiukset pestyä ja kylille lähdettyä niin mene apteekkiin ja pyydä sieltä suositusta sampoisiin/päänahan tuotteisiin. Ei normaaliin päänahkaan kuulu tuollainen järjetön rasvoittuminen ja kutisevat näppylät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aurinkoihottuma. Joinain kesinä se on ollut aivan villi, nyt jo monta kesää hyvin lievä. Kun aurinkoihottuma puhkesi, uusin kesävaatevaraston. Siihen kuuluu: pitkät hihat, pitkät lahkeet ja lierihattu. Tässä ratkaisu aloittajallekin. Ei tarvitse aina pestä hiuksia tai levittää aurinkorasvaa.
Millä peset tämän hattusi ja kuinka usein? Kuulostaa ällöttävältä muhitella likaisia hiuksia jossain hatussa, jota ei koskaan pestä.
Ap
Missä peset hiuksesi?
Suihkussa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt seuraavan kerran saat ne hiukset pestyä ja kylille lähdettyä niin mene apteekkiin ja pyydä sieltä suositusta sampoisiin/päänahan tuotteisiin. Ei normaaliin päänahkaan kuulu tuollainen järjetön rasvoittuminen ja kutisevat näppylät.
Olen testannut varmaan kaikki maailman shampoot ja tuotteet eikä niillä ole ollut vaikutusta päänahan rasvoittumiseen. Kyse on ihotyypistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nopeasti hiuksesi oikein rasvoittuvat? En minä ainakaan pese hiuksia joka päivä, kesälläkään.
Samaa olin tulossa hämmästelemään. Pesen hiukset keskimäärin kaksi kertaa viikossa. Jos on jotain tärkeämpää menoa, silloin pesen varmuuden vuoksi. Jos pelkästään kotoilen (saatan käydä kaupassa/kirjastossa) niin pesuväli voi olla 5 päivää. Laitan vaan ponnarille, en välitä vaikka näyttää siltä, että olisin käyttänyt Suavea, latva on puhdas.
Onko ap harkinnut hiustyylin muuttamista?
Mikä on sellainen hiustyyli, jota ei tarvitse pestä?
Ap
Kaikenlaiset hiukset tietysti pitää pestä. Tarkoitin, että auttaisiko tyylin muuttaminen pesutarpeeseen.
Millaset hiukset sinulla on? Pitkät/lyhyet, ohuet/paksut, suorat/luonnonkiharat ...?
Shampoon vaihto voisi auttaa. Itse olen useasti pessyt hyvällä shampoolla ja muutaman kk jälkeen se ei enää ollutkaan niin hyvä. Eos 'tottuuko' päänahka jotenkin tuohon.
Fööni pesun jälkeen? Föönaat hiuston pää alaspäin => hiukset irtoaa päänahasta.
Millisiilissä/täyskaljussa ei näy likaisuus, mutta näitä nyt en lähde ehdottamaan.
ikävä todeta, mutta valtaosaa ei kiinnostaisi vaikka ulkoilisit sammakkopyjamassa ja pannumyssy päässä eli ei siellä lenkillä kenenkään tukkaa tulla syynäämään. Ihmiset menee niin omissa maailmoissa. Toki jos se on hyvä syy jättää lenkki väliin, niin sitten. Kesällä voi mm. käyttää lippistä, hattua, hiuspantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ongelma on se, ettei voi käväistä kaupassa hakemassa aamukahvia tai lenkkeillä ja mennä vasta sen jälkeen suihkuun.
Ap"
Kun olet tehnyt itsellesi tällaisen ongelman, niin sitten sinun pitää vain elää sen kanssa, että olet tehnyt sellaisen ongelman.
Niinhän mä elänkin. En kysellyt mitään vinkkejä tai apuja, vaan niitä alettiin tyrkyttää ihan pyytämättä ja suivaannuttiin, kun en niitä halua ottaa käyttöön.
Ap
Otsikoi seuraavan kerran mieluummin "olen tehnyt kesästä itselleni vaikeaa aikaa".
Useimmat ihmiset haluavat ratkaista ongelmat sen sijaan, että saisivat hankaluudesta mielihyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut ongelmaa. Olen pessyt hiukseni joka aamu jo 15-vuotiaasta alkaen. Aika kauan jo.
Totutappahan ne hiuksesi vähän terveellisempään pesutahtiin. Esim joka kolmas päivä.
No kuule kun ei mun päänahan talintuotantoon vaikuta tipan vertaa että pesenkö joka päivä vai joka kolmas päivä. Ja kyllä, kokeiltu on. Seurauksena oli tulehtunaita kipeitä pahkuroita päänahassa ja hiustenlähtöä. Kokeiltu on myös vaikka mitkä aineet; luomushampoot, sulfaatittomat shampoot, hiuspuuterit, kuivashampoot, vesipesu, etikkahuuhtelu... Mulla on PCOS ja tuo hiuspohjan rasvaisuus liittyy siis hormonitoimintaan ja mitkään muut kuin ehkä jotkut hormonilääkkeet ei siihen vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllä samaa mieltä.
Ei kai terveeseen päänahkaan kuulu tulla mitään märkiviä näppylöitä jos ei muutamaan päivään pese hiuksia
Vierailija kirjoitti:
ikävä todeta, mutta valtaosaa ei kiinnostaisi vaikka ulkoilisit sammakkopyjamassa ja pannumyssy päässä eli ei siellä lenkillä kenenkään tukkaa tulla syynäämään. Ihmiset menee niin omissa maailmoissa. Toki jos se on hyvä syy jättää lenkki väliin, niin sitten. Kesällä voi mm. käyttää lippistä, hattua, hiuspantaa.
No AP:lle KAIKKI on vaikeata 😳
Mulla on seborrea, miten te viisastelijat totuttaisitte hiuspohjanne ja hiuksenne harvempaan pesuväliin? Jos siis oletetaan että teilläkin on seborrea.
Tottakai pesulla käydään!
Työssä käydessä pesin hiuksia melkein päivittäin ja kähersin viimeisen päälle. Eläkkeellä en haluaisi tuhltata aikaani moiseen päivittäin. Aina kun lähden tukka pystyssä liikenteeseen tulee varmasti entisiä työkavereita vastaan. Iloisesti huikkaavat mitä kuuluu ja minä naama punaisena häpeän liiskatukkaani, näkeehän ne!
Lippis ei sovi minulle ja Kreikasta tuotu lierihattu hävettää ja sifonkihuivisyttyräkään ei pue minua. Oisko nuorison malliin huppari ja huppu syvällä päässä?