Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antti Aarnio-Wihuri puhuu asiaa yritystuista

Vierailija
06.06.2025 |

Hallituksen kevään kehysriihessä päättämälle kahden prosenttiyksikön yhteisöveron alennukselle Aarnio-Wihuri ei näe suurta merkitystä. Hän pitää ongelmana valtion velkaantumista ja yritystukia.

Kyllä minä olen näille viisaille hallitusherroille sanonut, että poistakaa nyt nämä saakelin isot yhtiötuet, joita jaetaan esimerkiksi näille laivafirmoille kymmeniä miljoonia vuosittain. Tai Stora Ensolle. Sinne työnnetään rahaa, joka on veronmaksajilta kerätty. Firmalle, joka joka pärjää kyllä, hän linjaa KL:n haastattelussa.

Aarnio-Wihurin mukaan tuet voivat olla tärkeitä aloitteleville yrityksille, mutta niiden kesto pitäisi rajoittaa kolmeen vuoteen. Nyt monet yritykset ovat saaneet tukia vuosikymmeniä. Esimerkiksi Viking Linen tukia perustellaan huoltovarmuudella.

Miten se tuki parantaa huoltovarmuutta, sen minä haluaisin nähdä. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että suomalaiset menevät Tallinnaan ryyppäämään, mutta se, että valtion pitää maksaa siitä, että ne menee sinne, pikkuisen hämmästyttää. https://www.verkkouutiset.fi/a/miljardoorilta-suoraa-puhetta-kllle-pois…

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi