Onko lapsilla velvollisuus hoitaa vanhoja vanhempiaan?
Kommentit (7)
Minä olen ainakin varautunut jo osallistumaan tiettyyn rajaan saakka vanhempieni hoitamiseen sitten joskus.
Minä ajattelen niin, että haluan mahdollisimman paljon auttaa niitä lastemme isovanhempia, jotka ovat olleet kiinnostuneita meistä ja meidän lapsista, eläneet mukana meidän iloissa ja suruissa ja auttaneet arjessa.
Yksi isovanhempi, joka ei meistä välitä, tulee varmaan vaatimaan eniten apua ja palveluksia, mutta niitä hän ei tule saamaan. Ostakoot apunsa, kun kerran rahaa on.
Appivanhempani ottaisin vaikka meille asumaan, kun ovat niin kultaisia ja auttavaisia ihmisiä. Joskus siinä saattaa niin käydäkin, koska tilaa meillä ainakin on.
Niitä, jotka on meille olleet hyviä, autan todella mielelläni. Omia vanhempiani hoidan niin paljon kuin vaan pystyn. Ovat auttaneet minua ja perhettäni niin paljon.
Kyllä tämä on mielestäni lasten velvollisuus, mikäli vanhemmat eivät ole mitään **sipäitä.
aina tajua omaa tilannettaan, eikä halua ottaa apua vastaan. Se on pirullinen tilanne.
vanhuksena hoitamaan.
Ihan varmasti joo - eipä ole anoppia näkynyt meillä apuna lasten hoidossa, joten eipä tule meikäläistä avuksi saamaan.
Tosin pakko myöntää...oikeasti varmaan menen hänelle avuksi, en ole niin kylmäsydäminen, mutta rajani tulen pitämään!
Omat vanhempani elävät paljon leveämmin kuin minä. Mulla ei ole mitään mahdollisuutta hoitaa tai auttaa niitä mitenkään. Kunhan saan itseni ja oman perheni elätettyä jotenkin.