Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää jaksa lasteni RIITELYÄ!!!

23.03.2007 |

Minulla pojat kohta 6v ja 2.5v. Tappelu ja nahistelu poikien välillä on aivan mahdotonta. Leikit sujuu korkeintaa 2minuuttia ja jo taas toinen tönäsee, tuuppaa, vie lelun yms yms. Siitä alkaa mieletön meteli, huuto, kirkuminen ja käsirysy. Ei auta kuin mennä väliin, erottaa pojat ja yrittää selvitellä tapahtunutta. Veljesten täytyy riidan jälkeen aina pyytää anteeksi ja halata. Aivan sama kumpi aloitti, kummankin on näin toimittava. Nyt vaan tilanne on se, että itselläni jo pinna todella kireenä ainaisesta tappelusta johtuen ja poikien välit vaikuttaa jo koko perheen ilmapiiriin. Mitä voin tehdä? Tuntuu että elämä kahden pienen pojan aitinä on tällä hetkellä kaikkea muuta kuin mukavaa...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi voimia....itselläni oln 9v, 6v, ja kohta 2 v. pojat ;-)

Suoranaista Pandoran lipasta minulle ei sinulle ole tarjota, mutta yksi vinkki tuli mieleen.

Minä olen usein vaikeissa tilanteissa saanut " muokattua" lasteni käytöstä niin sanotulla tähtitarra-systeemillä. Tällä systeemillä on onnistuttu oppimaan pysymään sängyssä ja nyt viimeisimpänä käyttäytymään esikoulussa kunnolla :-)

Eli lapsille kartonkikaavake, johon päivittäin kerätään/ansaitaan tarroja, kun ollaan käyttäydytty ihmisiksi. Ja tietyn suoritetun tarramäärän saavutettua tehdään jotain kivaa yhdessä tai esim. saa jonkun itselleen mieluisan asian. Alun kangertelujen jälkeen tämä on aina toiminut meillä kun lapset on motivoitu oikein ja systeemistä on myöskin pystytty aina luopumaan käyttäytymisen muttumatta.

2½ veekin ymmärtää jo yllättävän paljon, mutta ainakin 6 vuotias hoksaa jo jujun helposti.

Ihan vaan yhtenä ehdotuksena. Tsemppiä ja voimia

Vierailija
2/2 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveesti en osaa vinkkejä antaa ku itselläni vastaava tilanne paitsi että lapset vasta 3,5 ja 2v (poika ja tyttö). Ja omia hermojani on nyt auttanut töihin paluu niin jaksan taas paremmin :)

Mutta itsellänikin tuli mieleen tuo " palkitseminen" . Ilta ilman tappeluja niin saa tarran. Esim viis tarraa niin saa itse valita jotain kivaa. Luulis ainakin jo tuohon 6v vaikuttavan.

Tsemppiä ja jaksamisia!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla