Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa ruokahävikin nollaan

Vierailija
05.06.2025 |

Otan mielelläni vastaan vinkkejä miten saa hyödynnettyä ruoka-aineita niin ettei tarvitse heittää mitään pois

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadit ostoslistan ja et ostele heräteruokia tai ruoka-aineita. Ostat vain sen verran mitä syöt ja jos jää yli pakastat.

Vierailija
2/23 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaadat vain kaikki tähteet rumaan käkättimeesi. Onnistuuko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä kaiken ostetun ruuan.

Vierailija
4/23 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinulla jää käyttämättä ja miksi?

Itse ostan perusruokia ja jos ei tule käytettyä niin ajoissa nakkaan pakasteeseen. Joskus joku kuohukerma menee vanhaksi, kun ostetaan luomukerma, joka ei montaa päivää säily.

Hävikki on todella pientä. Teen aina kauppalistan enkä osta mitä sattuu. 

Vierailija
5/23 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä kaikki.  Äskenkin keitin neljä perunaa ja tein nakkikastiketta yhden annoksen.  Huomenna paistan perunoita ja loput nakit paketista.  Leivästä pakastan heti puolet.  Otan sitten kun edellinen puolikas on syöty....

Vierailija
6/23 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso päiväykset. Punalappuisina niitä, jotka syöt samana tai seuraavana päivänä ja muihin mahdollisimman pitkä käyttöaika. Älä tee heräteostoksia vaan osta vain sitä, jonka varmasti syöt. Siinä menee sivu suun sellaiset kokeilut, joita tulee ostettua mutta jäävätkin syömättä.

Älä unohda mitään kaapin perälle vaan pidä kotivarana hyvin pitkään säilyvää kuten korppuja, säilykkeitä, kuiva-aineita. Ja käytä niitäkin säännöllisesti ja osta tilalle tuoreempaa, niin nekään eivät ehdi vanhentua.

Vierailija
7/23 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan tuu.

Vierailija
8/23 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vain sellaista ruokaa joka syödään kokonaan,eikä tule biojätettä. Eli ei kananmunia,banaania,appelsiinia, ellet sitten syö kuorineen. 

Vierailija
9/23 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat luuttomia lihoja. Perunankuorista teet perunankuorilastuja. Työnnät banaaninkuoret blenderiin jne. Kyllä noita ohjeita löytyy netti pullollaan, miten voit käyttään ruoka-aineista kaiken kuoriaan myöten.

Vierailija
10/23 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt viisi Nakkia tai syöt vain neljä ja heität yhden pois. Onko sillä mitään väliä.

Vierailija
11/23 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa köyhyys. Suunnittelen etukäteen mitä syön ja ostan vaan ne ainekset. 

Vierailija
12/23 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta vain sellaista ruokaa joka syödään kokonaan,eikä tule biojätettä. Eli ei kananmunia,banaania,appelsiinia, ellet sitten syö kuorineen. 

Tuskin hän tuota tarkoitti hyvät saivartelijat. 

Vierailija
13/23 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan jämistä saa tehtyä hyviä munakkaita esim. perunaa ja riisiä jos jää tai jotain kastikettakin. 

Vierailija
14/23 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunoista menee vähemmän hukkaan, kun keittää kuorineen ja koirat syövät oikein mielellään keitettyjen pottujen kuoret.

Vierailija
15/23 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin hapanmaitotuotteet voi yleensä käyttää vanhentuneinskin, jos haisevat normaalille. Just söin puol vuotta vanhan kananmunan ja oli ihan ok. Haisi normaalille. 

Vierailija
16/23 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunoista menee vähemmän hukkaan, kun keittää kuorineen ja koirat syövät oikein mielellään keitettyjen pottujen kuoret.

Mun koira rakasti erityisesti kalan kuoria.

Vierailija
17/23 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. juustoa voi myös pakastaakin. Joskus olen pakastanut raasteena, kun olin lähdössä matkalle. Sieltä voi käyttää uuniruoan päällä. 

Vierailija
18/23 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nerokasta. Hanki kolme iso Koiraa. Ne syö vaikka viisi nakkipakettia helposti. Ei tule ruokahävikkiä.

Vierailija
19/23 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus joku kuohukerma menee vanhaksi, kun ostetaan luomukerma, joka ei montaa päivää säily.

Hapanta kermaa ei heitetä pois, vaan tehdään kakku

Vierailija
20/23 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nerokasta. Hanki kolme iso Koiraa. Ne syö vaikka viisi nakkipakettia helposti. Ei tule ruokahävikkiä.

Ei me täällä turhaan olla akteemisesti koulutettuja. Monet ihan Diplomi inssejäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi