Ryhmätehtävä opinnoissa ja kukaan ei vastaa viesteihin. Mitä te tekisitte?
Pitäis palauttaa se tehtävä pian, mutta neljän hengen porukasta kukaan ei vastaa. Tai jos vastaa, niin mitään konkreettista ei kuitenkaan tapahdu. Vastataan jos vastataan, eikä kukaan tiedä mistään mitään. Oon nyt tehny sit yksin valmiiksi sen tehtävän. Lähetin sen muille ja pyysin kommentoimaan. Kukaan ei vastaa.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä puhelimessa, jota pitelet kädessäsi, on sellainen ominaisuus, jolla voi soittaa ko. henkilöille.
Mä kävin neljä vuotta amkta läpi ja kaikki ryhmätyöt tein, ilman että mulla oli yhdenkään luokkakaverin numeroa.
Aikamoista. Luulisi, että ryhmätöitä ( ja vapaa-aikaa ) varten vaihdettaisiin tarvittavat yhteistiedot.
Mä olen käynyt 5v yliopistoa enkä ole viettänyt yhdenkään kanssa vapaa-aikaa. Olen opiskellut työn ohessa ja hyvä jos olen ehtinyt entisiäkään ystäviä tapaamaan. En varmasti ole ainoa laatuani.
Ryhmätyöt tosiaan hoituu pääsääntöisesti Teamsissa, Moodlessa tai sähköpostilla sopien.
Kuinkahan tiiviisti olette olleet/tulette olemaan muuten tekemisissä. Jos tiiviisti, niin itselläni ei ainakaan olisi pokkaa kertoa eteenpäin, etteivät muut tehneet mitään. 🤔 On punnittava sosiaalisia seurauksia, ihan itsensä vuoksi. Ehkä voisit tiukemmin ilmaista, että deadline lähestyy ja voitteko suorittaa osuuttanne jne. Yllättävää, että jotkut kehtaavat toimia noin. Onko teillä jokin ryhmächat, jolloin muut näkevät toistensa reagoimattomuuden ja odottavat siksi toistensa reagoivan ensin, mikä myös on naurettavaa, mutta vastuunsiirto toisille (jopa tilanteissa, jossa joku makaa tajuttomana kadulla) on tutkittu ilmiö.
Milloin laitoit tehtävän kommentoitavaksi?
milloin työ pitää palauttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähettäisin opettajalle ja kertoisin että tämä on yksilötehtävänä tehty. Muut eivät ole osallistuneet.
No, jos ei välitä olla hyvissä väleissä niiden muiden opiskelijoiden kanssa, niin sitten voi noinkin tehdä. Kantelija kyllä saa aika huonon maineen, vaikka ihan oikeassa olisikin.
Tuskin haluaa olla väleissä moisten lusmujen kanssa
Sanoo AMK-pudokasluuseri. 😁 -eri
Housuissas on pudokasluuseri!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähettäisin opettajalle ja kertoisin että tämä on yksilötehtävänä tehty. Muut eivät ole osallistuneet.
No, jos ei välitä olla hyvissä väleissä niiden muiden opiskelijoiden kanssa, niin sitten voi noinkin tehdä. Kantelija kyllä saa aika huonon maineen, vaikka ihan oikeassa olisikin.
Ei haittaa jos saa sellaisen maineen että ei katsele siipelijöitä. On siellä muitakin opiskelijoita, onneksi, enemmistö.
Vältä joutumasta jatkossa heidän kanssaan samaan tiimiin.
Jouduin tekemään tän pari kertaa yliopistolla eli lähetin tekemäni esseen opettajalle ja kerroin, ettei muut osallistunu. Yhdeltä alkoi tulemaan kaikenlaisia uhkausviestejä. Kuulemma sen olisi voinut hoitaa vikana iltana 15 minuutissa. Nyt oli saanut bannit opettajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? No jos ryhmätehtävää pitäisi tehdä,kukaan ei tee mitään,laitetaanko muiden syyksi kun ei valmistu ja opiskelut ei mene läpi? Tai sit teet yksin ja myös ilmoitat siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä puhelimessa, jota pitelet kädessäsi, on sellainen ominaisuus, jolla voi soittaa ko. henkilöille.
Mä kävin neljä vuotta amkta läpi ja kaikki ryhmätyöt tein, ilman että mulla oli yhdenkään luokkakaverin numeroa.
Aikamoista. Luulisi, että ryhmätöitä ( ja vapaa-aikaa ) varten vaihdettaisiin tarvittavat yhteistiedot.
Mä olen käynyt 5v yliopistoa enkä ole viettänyt yhdenkään kanssa vapaa-aikaa. Olen opiskellut työn ohessa ja hyvä jos olen ehtinyt entisiäkään ystäviä tapaamaan. En varmasti ole ainoa laatuani.
Ryhmätyöt tosiaan hoituu pääsääntöisesti Teamsissa, Moodlessa tai sähköpostilla sopien.
Tosi tehotonta, etenkin ku porukka ei niissä käy aktiivisesti (oma kokemus).
Tuttua ihan työelåmästäkin. Ainakin sähköpostit ignoorataan pääosin täysin
Vierailija kirjoitti:
Samat sanat!
Oman osuuden ryhmätehtävästä. Kyllä se opettaja huomaa.
Jos olet kerran tehnyt jo yksin valmiiksi sen tehtävän, et taida enää edes odottaa muiden osallistuvan valmiin työn tekemiseen? Voit ihan hyvin ilmoittaa muille, että "eroat" ryhmästä ja teet työn yksin. Sitten palautat itse tekemäsi työn opettajalle ja liität siihen oheen selityksen, miksi ryhmätyö muuttui yksilötyöksi. Reiluuden nimissä (koska sinä voit olla reilu, vaikka muut eivät sitä ole) ilmoita tästä päätöksestä niille muille ryhmäläisille ajoissa, jotta he voivat vielä tehdä oman ryhmätyönsä pienemmällä tekijäporukalla.
Niin, se ei ole kantelua. Juuri noin tee. Laita toki muille tieto etukäteen: koska en ole saanut teiltä vastausta, niin palautan tehtävän yksilötehtävänä tänään. Ja opettajalle selitys perään.
amk-ope