Käytätkö rönttävaatteita?
Itselläni ei ole kaapissa mitään kulahtaneita, virttyneitä tai reikäisiä vaatteita. Niiden paikka on tekstiilikeräyksessä/kuivajätteessä.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Oletko sama rönttävaatehullu taas? Tiedoksesi että minä mielelläni säästän rönttävaatteita esim. maalaushommiin, ja pihatöihin, siivoukseen. Myös nukun monesti rönttävaatteissa eli vaikkapa reikäisessä T-paidassa. Onneksi sinä ap siivoatkin juhlamekko tai puku päällä, niin voit pitää itseäsi parempana ihmisenä.
Hanki asiallinen yöasu niin pääset eroon tuosta alemmuuskompleksista.
Vaatteiden valmistus vie aivan valtavasti luonnonvaroja. Siksi on ekologista käyttää rönttävaatteita esim. kotona, eikä heti ostaa uutta, jos jotain kulumaa ym. on. Eli käytän, koska haluan toimia ympäristölle hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteiden valmistus vie aivan valtavasti luonnonvaroja. Siksi on ekologista käyttää rönttävaatteita esim. kotona, eikä heti ostaa uutta, jos jotain kulumaa ym. on. Eli käytän, koska haluan toimia ympäristölle hyvin.
Suomalaiset taas pelastamassa maailmaa.
Miehen t-paidoista tulee hyviä esiliinoja mulle ja lapsille. Ruuanlaittoon, askarteluun, remppaan ja pihatöihinkin.
Itseltä leikkaan hihat pois. Niistä saa pantaa ja ponnaria samoihin töihin.
Toisinaan tuommonen sitten unohtuu päälle kun kotona hiiviskelee tai piipahtaa kaupassa
En. Ei mulla ole mitään huonoja ja ihan kulahtaneita vaatteita ollenkaan.
Täytyy tunnustaa, että käytän tällaisia ns. rönttävaatteita toisinaan julkisella paikalla tai töissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Miehen t-paidoista tulee hyviä esiliinoja mulle ja lapsille. Ruuanlaittoon, askarteluun, remppaan ja pihatöihinkin.
Toisinaan tuommonen sitten unohtuu päälle kun kotona hiiviskelee tai piipahtaa kaupassa
Miehesi varmaan tykkää.
Käytän, nytkin kulahtanut paita ja ikivanhat verkkarit.
Ongelmia, ap?
On mulla rönttävaatteet. Käytän niitä pihatöissä ja remppavaatteina. Arkivaatteet ja juhlavaatteet sitten erikseen.
Käytän arjessa ja ulkoillessa kunnes hajoavat. Haluan säästää luonnonvaroja ja vältän ostelua. Toimistolle tms. laitan ehjät siistit vaatteet, eikä siellä tiedetä että näytän kotona ryysyläiseltä. Kulahtaneet vaatteet ovat myös mukavimpia.
Minulla ei ole puolisoa, mutta kävisi samanlainen resupetteri jos vain minut huolisi.
Onhan se totta että rumennan maisemaa sillä että en ole huoliteltu. Anteeksi siitä.
Käytän rönttävaatteita esim. maalatessa. Muutoin en käytä niin paljon kuin haluaisin ja olisi mielestäni järkevää. Yleensä alan kiihkeä jotain kukkapenkkiä tms. ja huomaan vasta jälkeenpäin että taas olisi kannattanut vaihtaa rönttävaatteet.
Rönttävaatteita on kertynyt paljon juuri tuosta syystä
Minä ainakin pihahommissa käytän röntsövaatteita. On mukavan rentoa. Maalla saatan näissä vaatteissa poiketa kyläkuppilaan tai kauppaan, kumisaappaissa ja villasukissa on kiva luhnustella :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi varmaan tykkää.
Yleensähän miehet pukeutuu hyvin ja naiset sit johonkin röntttävaatteisiin. Not.
Vierailija kirjoitti:
Ihailtavaa viitseliäisyyttä.
Sellaiset vaatteet kulkeutuvat helposti mökille, jossa uskoo niillä olevan käyttöä pihatöissä ja erilaisissa rempoissa. Ne reikäiset vaatteet leikkelen vielä räteiksi koriin ja joihin voi pyyhkiä kätensä maalaushommissa tai kissan oksennukset lattialta tai mitä milloinkin tarvitsee talouspaperin sijaan. Niin ne ovat sitten myös hyvää energiajätettä sekajätteen seassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi varmaan tykkää.
Kyllä hänen miehensä varmaan tykkäisi vähemmän jos rouva ostaisi uuden puseron ja ryhtyisi se päällä taloa maalaamaan.
Lähes aina. Työkin on 100% etätyötä, eikä meillä käytetä kameroita kokouksissakaan, joten pieruverkkareissa ja kulahtaneissa t-paidoissa olen päivät pitkät.
Käytän kaikki vaatteet ihan loppuun asti. Muutama parempi asukokonaisuus on joita käytän ihmisten ilmoilla mutta kotioloissa, aluspaitana tms. on reikäiset vaatteet päällä.
Vierailija kirjoitti:
Otan ton ponnari-idean heti käyttöön, jos sopii ja suurkiitos. Aina ne on hukassa!
Helposti on kun tutustut vaikka Sellpyyn. Kolme euroa on vähän parhaimmillaan vähän pidetystä merkkivaatteesta.
Ei vaatteita tarvitse nykyään uusina ostaa eikä paljon muutakaan käyttötarvetta.