Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä väärää Karfit tekivät, että lapset piti sijoittaa?

Vierailija
04.06.2025 |

Jos viranomaisiakin oli moitittu väärästä päätöksestä?

Kommentit (20774)

Vierailija
9501/20774 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän lehdessä se oli juttua näistä, että tuo äiti kävi aikoinaan jossain töissä,mutta mies ei ilmeisesti? Voi olla totta että hommaa tollasen suurperheen eikä sitten mene töihin? No okei työt voi olla monesti kivenalla, mutta onhan siinä ollut vuosikausia hakea ammatillista koulutusta vaikka miksikä. Ellei hän sitten ollut jostain syystä jollain eläkkeellä?

Oli molemmat käyneet töissä. Mies yrittäjä ja myös järjestötoiminnassa kotikouluyhdistyksessä. Nainen oli ainakin tehnyt töitä kääntäjänä; lienee siis kielitaitoinen jos perhe lähtenyt ulkomaille.

Minkä alan yrittäjä?

Vierailija
9502/20774 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Karfien lapsista kohta 16 vuotta täyttävän pojan on sanottu olevan voimakastahtoinen, on myös erilainen mitä muu perhe.

Aikaisemmin kirjoitin 18 vuotta täyttäessään Karfien tyttären voivan mennä asianajajansa kanssa poliisilaitoksen päivystykseen ja pyytämään perumaan mahdolliset etsintäkuulutuset.

Tarkoitin asiaa hänen omalta kohdaltaan, en vanhempien."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9503/20774 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoisä kertoo perheen asuneen yhdessä ainoassa huoneessa. Naapuri kertoi airmmin ettei perhe liikkunut edes ulkona moneen viikkoon.

Talossa ei edes sisävessaa. 

Ei tuo ole mullään tasolla normaalia.

Eli siellä on ollut 9 henkilön kuukauden pissat ja kakat ämpäreissä pitkin poikin asuntoa? Kun eivät olleet kerta uloskaan menneet.. Todella järkyttävää varsinkin lasten kannalta. 

Vierailija
9504/20774 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ollut koko ajan selvää, että joku lapsista johtaa lapsia. Ilmeisesti tämä 16v poika?

Vierailija
9505/20774 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutukseltani olen tohtori. Maailmankatsomukseltani klassinen liberaali.

Ja mitä mieltä siis olet Karfien tapauksesta?

Heitä vainotaan.

Lasten isoisä syyttää viranomaisia: "Sanoin heille, että tästä on kulunut vuosi, kun lapset ovat kadonneet, ja te ette ole tehneet mitään. Lapset on otettu huostaan, joten se on teidän vastuullanne, isoisä sanoo IS:lle"

Vainoaako Karoliinan isäkin? Hänellä on varmaan paljon suurempi hätä lasten puolesta kuin sinulla.

Vierailija
9506/20774 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitä vainotaan.

Lasten isoisä syyttää viranomaisia: "Sanoin heille, että tästä on kulunut vuosi, kun lapset ovat kadonneet, ja te ette ole tehneet mitään. Lapset on otettu huostaan, joten se on teidän vastuullanne, isoisä sanoo IS:lle"

Vainoaako Karoliinan isäkin? Hänellä on varmaan paljon suurempi hätä lasten puolesta kuin sinulla.

Ei minulla ole minkäänlaista hätää.

Vierailija
9507/20774 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011343085.html

"Isoisän mukaan lapset eivät olisi halunneet olla lastensuojeluyksikössä. He olivat isoisän mukaan ripustaneet seinille suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi kirjoitettuja lappuja, joissa luki: "Haluamme kotiin"."

Vierailija
9508/20774 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitä vainotaan.

Mutta isoisällä on, mitä sinä et näytä ymmärtävän. Hän ei näytä olevan sitä mieltä, että vainotaan, vaan että lapset olisi pitänyt/pitää löytää.

Vierailija
9509/20774 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheen isä oli yrittäjä. Yrittäminen on aika vaikeaa Suomessa tänä päivänä.

Jos ei onnistu yritystoiminnassa, voi mennä palkkatyöhön. Pohjanmaalla kyllä töitä on, varsinkin uskonveljille. Tällä perheellä on ollut käytännössä nollatulot koko tämän vuosikymmenen 

Vierailija
9510/20774 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tarkkaan isän mihinkin käyttämiä rahoja pystytään selvittämään tuon yrityksen takia? Ei mene varmaan ihan samalla tavalla kuin palkallisella.

Vierailija
9511/20774 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitä vainotaan.

Mutta isoisällä on, mitä sinä et näytä ymmärtävän. Hän ei näytä olevan sitä

Isoisällä on ollut omat syynsä antaa tämä haastattelu nyt. Uskonyhteisö, jonka arvostettu jäsen hän on, kerää suoraan rahaa hänen tekemälleen työlle. Yhteisö kerää rahaa myös "hätäapuun". Mikäli käy ilmi, että näitä varoja on ohjautunut useista rikoksista epäillyille, kansainvälisesti etsintäkuulutetuille ja vangittaviksi määrätyille henkilöille, yhteisö voi sanoa rahankeräysluvalle hyvästit ja sen johtoa ja talousvastaavia voidaan asettaa syytteeseen. 

Vierailija
9512/20774 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämättömintä tässä on se, että siinä talorähjässä on laitettu vielä kahdeksaskin lapsi alulle, vaikka elämä ei ole oikein sujunut niiden seitsemänkään kanssa. Rahat loppu jne. Ja muka kotikoulutettu. 

Käsittämätöntä, mielestäni ei. Kun kylkimyyryllä menee. Muistettava pitää ääänitaso kohtuullisella tasolla, tällälailla toimien se onnistuu.

Vierailija
9513/20774 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Isoisällä on ollut omat syynsä antaa tämä haastattelu nyt. Uskonyhteisö, jonka arvostettu jäsen hän on, kerää suoraan rahaa hänen tekemälleen työlle. Yhteisö kerää rahaa myös "hätäapuun". Mikäli käy ilmi, että näitä varoja on ohjautunut useista rikoksista epäillyille, kansainvälisesti etsintäkuulutetuille ja vangittaviksi määrätyille henkilöille, yhteisö voi sanoa rahankeräysluvalle hyvästit ja sen johtoa ja talousvastaavia voidaan asettaa syytteeseen. "

Eli tukeeko isoisä edelleen perheen pakoilua, mutta esittää olevansa huolestunut lapsenlapsistaan. Jos noin on, niin eipä ole omena kauas puusta pudonnut.

Vierailija
9514/20774 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi isoisä antoi haastattelun nyt?

Vierailija
9515/20774 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minibussi piilotettiin navettaan. Millä Tommy lähti sieltä? Miksi mummeli ei itse kertonut asiasta vaikka perhe alkoi olla uutisissa - oli "hämmästynyt" kun poliisi tuli! Mitä muuta mummeli salaa?... Kiinnostaisi myös, että minkä yhteiskuntaluokkien ihmiset  ovat Karfien puolesta/vastaan? Ovatko kouluttamattomat enemmän heidän puolellaan ja sivistyneemmät/korkeakoulutetut pitävät heitä rikollisina? Olen aistivinani tällaista. Itse uskon että sosiaalitoimi ja poliisi eivät voi perusteettomasti perhettä "jahdata". Vanhemmat ovat tehneet jotakin todella pahaa.

Nimenomaan näin, sosiaalitoimi ja poliisi toimivat lain velvoittamina. Harkinnanvarainen "olla toimimatta", painaa villaisella, katsoa läpi sormien ei ole vaihtoehto. Se olisi virkarikos.

Vierailija
9516/20774 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette näe miten voimakkaan sosialistinen suomalainen yhteiskunta on. Minä en pysty tunnistamaan nykyistä Suomea omasta nuoruuteni Suomesta. Ero on niin valtava.

Vierailija
9517/20774 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minibussi piilotettiin navettaan. Millä Tommy lähti sieltä? Miksi mummeli ei itse kertonut asiasta vaikka perhe alkoi olla uutisissa - oli "hämmästynyt" kun poliisi tuli! Mitä muuta mummeli salaa?... Kiinnostaisi myös, että minkä yhteiskuntaluokkien ihmiset  ovat Karfien puolesta/vastaan? Ovatko kouluttamattomat enemmän heidän puolellaan ja sivistyneemmät/korkeakoulutetut pitävät heitä rikollisina? Olen aistivinani tällaista. Itse uskon että sosiaalitoimi ja poliisi eivät voi perusteettomasti perhettä "jahdata". Vanhemmat ovat tehneet jotakin todella pahaa.

Se mummelin tytär oli joidenkin lehtitietojen mukaan näiden Karfien ystävä ja se mummeli oli sitä kautta tutustunut. Eli sitä tytärtä kannattais kuulustella?

Miksi kutsut sinulle vierasta naista mummeliksi?

Vierailija
9518/20774 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi isoisä antoi haastattelun nyt?

Pitää kysyä isoisältä. Kukaan muu sitä ei tiedä, joten turha spekuloida.

Vierailija
9519/20774 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liity tämän ketjun aiheeseen mitenkään eikä kiinnosta ketään.

Vierailija
9520/20774 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoisä kertoo perheen asuneen yhdessä ainoassa huoneessa. Naapuri kertoi airmmin ettei perhe liikkunut edes ulkona moneen viikkoon.

Talossa ei edes sisävessaa. 

Ei tuo ole mullään tasolla normaalia.

Mahdotonta.

Meitä oli juhannuksena kolme henkeä mökillä. Huussi piti tyhjentää jo neljän päivän jälkeen. 

Vauva teki varmaan vaippaan (jotka nekin kyllä haisevat nopeasti). Vaikka lapsia ei laskettaisi mukaan kahden aikuisen virtsa ja ulosteet on kuukaudessa sellainen määrä, ei sitä hillota sisällä. 

Eli siellä on ollut 9 henkilön kuukauden pissat ja kakat ämpäreissä pitkin poikin asuntoa? Kun eivät olleet kerta uloskaan menneet.. Todella järkyttävää varsinkin lasten kannalta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän