Onko väärin huomata toisen raskaus ja puhua siitä ääneen?
Jos raskaaksi luultu henkilö ei ole itse sitä vahvistanut. Saako siitä juoruilla edes selän takana tyylii että psst, naapurin emäntä on raskaana, sen näkee?
Kommentit (11)
Onko huhujen levittäminen rikos?
Toisen henkilön epätarkan tiedon julkaiseminen tai perättömien huhujen levittäminen kiusaamistarkoituksessa voi täyttää rikoslain 230 artiklan 1 momentin mukaisen kunnianloukkauksen tunnusmerkistön. Internetissä ja sosiaalisen median alustoilla kunnianloukkaus on usein esillä oleva ongelma.
Ei ole väärin huomata, mutta ei kannata lausua huomiota ääneen, koska jos hän ei olekaan raskaana, niin sinä saatat syyllistyä kunnianloukkaukseen (riippuen siitä asiayhteydestä, jossa huomiotasi toitotat).
Väärin on juoruta asiasta joka ei liity sinuun mitenkään eikä kuulu sinulle. Hanki itsellesi oma elämä ja sitä kautta sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Toisen henkilön epätarkan tiedon julkaiseminen tai perättömien huhujen levittäminen kiusaamistarkoituksessa voi täyttää rikoslain 230 artiklan 1 momentin mukaisen kunnianloukkauksen tunnusmerkistön. Internetissä ja sosiaalisen median alustoilla kunnianloukkaus on usein esillä oleva ongelma.
Mikäs AI-vastaus tämä on, ei Suomen rikoslaissa ole artikloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs AI-vastaus tämä on, ei Suomen rikoslaissa ole artikloja.
Ja siltikin pitäisi olla perätön huhu kiusaamistarkoituksessa.
Eli lain mukaan ei, mutta moraalisesti kyllä.
PIDÄ AP SE PESEMÄTTÖMÄLLE P*RSEELLE HAISEVA LEIPÄLÄPESI IHAN SUOSIOLLA KIINNI TOISEN IHMISEN YKSITYISASIOISTA!!! TAJUSITKO TAIKINA!?
On epäkohteliasta. Miksi sinun pitäisi kommentoida toisen muuttunutta kehoa mitenkään? Jos on ihan viimeisillään niin voit onnitella ja jättää asian siihen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tekisit niin?
Okei myönnän, etten minä, vaan yksi kaverini tekee tätä. Halusin vain varmistaa, että oonko turhaan nirppanokka kun se välillä särähtää korvaani kun hän kertoo muille, kuinka on sitä mieltä, että joku meidän tuttumme on raskaana. Tein aloituksen huonosti, tiedän. Mut en halunnut kuulostaa juoruilijalta siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tekisit niin?
Okei myönnän, etten minä, vaan yksi kaverini tekee tätä. Halusin vain varmistaa, että oonko turhaan nirppanokka kun se välillä särähtää korvaani kun hän kertoo muille, kuinka on sitä mieltä, että joku meidän tuttumme on raskaana. Tein aloituksen huonosti, tiedän. Mut en halunnut kuulostaa juoruilijalta siinä.
Niin niin, heti kun tulee negatiivista palautetta niin se onkin kaveri joka niin tekee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tekisit niin?
Niin niin, heti kun tulee negatiivista palautetta niin se onkin kaveri joka niin tekee
Arvasin, että joku wannabe-älykkö ei usko. Mutta miksipäs pitäis todistella jollekin anonyymille. Ainoan todellisuuden vain minä tiedän.
Miksi tekisit niin?