Kellään verenpainelääkitystä
Kommentit (16)
Syön suolatonta ruokaa ja siksi minulla ei ole verenpainelääkitystä. Käytän muita mausteita ruuassa.
Käytän paljon suolaa ja verenpainelääkkeitä. Kuka hullu nyt mautonta ruokaa haluaa syödä.
En syö aivan suolatonta ruokaa, mutta laitan kyllä puolet vähemmän suolaa kuin reseptissä sanotaan. Se riittää ihan hyvin.
Käytän suolaa mutta katson ettei tule laitettua liikaa. Suolaton ruoka on ällöttävää.
Minulla on 4 lääkettä, jotka kaikki alentavat verenpainetta, ace-estäjiä nesteenpoistoineen, Beta-salpaajia, marevan, sitten jokin verenpainetta alentava lääke, furensista erikseen 80mg päivässä jne jne. Pääsääntöisesti olen vähentänyt suolan todella vähiin, ystävät sanovat, että syön suolatonta ruokaa. Kyllä minä sitä laitan, mutta vain kolmasosan tavallisesta määrästä. Toki mm viikonlopulla tuli tempaistua ja syötyä kabanossipaketti päivän aikana, se oli todella suolaista minun makuuni...
Onhan tuo. Käytän Pansuolaa ja sitäkin hyvin vähän . Verenpaineet olleet toivotulla ja palstan lukeminen ei ole aiheuttanut huimausta
Syön, en lisää varsinaisesti suolaa niin sitä valkoista , mulle riittää se suolamäärä mitä ruoka-aineissa ja mausteissa on.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen tarvitsee suolaa 🧂
Ihminen tarvitsee natriumia noin puoli grammaa päivässä, mutta ei natriumkloridia eli ruokasuolaa. Natriumia saa mm. maitotuotteista ja lihasta. Lähes kaikki suomalaiset saavat ruoasta liikaa suolaa.
Näyttäisi niitä olevan.
"AI-yhteenveto
Suomessa miljoona ihmistä käyttää verenpainelääkkeitä päivittäin, ja verenpainetauti on yleisempi kuin monissa muissa maissa. Lääkkeiden käyttötarkoituksena on alentaa verenpainetta ja estää vakavia terveysriskejä, kuten sydäninfarktia ja aivohalva
Mulla on ollut verenpaine lääkitys jo vuosia. Muistaakseni jo n45v iässä aloitettu. Olen hoikka, en tupakoi, hyvin vähän alkoholia ja harrastan liikuntaa aktiivisesti. Suolaa laitan mahdollisimman vähän ruokiin. Verenpainelääkityksellä olen saanut paineeni pysymään hyvinä, tyyliin 125/75. Todennäköisesti geneettinen ja/tai ikääntymiseen liittyvä syy verenpainetautiin. Miehelläni on myös verenpainetauti, kolmea eri lääkettä joutuu syömään, että saa paineet pidettyä kurissa. Hän on myös pitkä ja hoikka, ei tupakoi, ja hyvin vähän alkoholia hänkin käyttää.
Verenpainelääkitys on. En käytä suolaa ruuanlaitossa mutta toki saan sitä esim leivästä.
On lääkitys, koska diabeteksen takia raja-arvot niin tiukat ja on kova sukurasite molempiin.
Olen syönyt aina mieluummin vähemmän suolaista ja makkarat, sipsit, pitsat yms sattuvat aivan suun limakalvoilla. En usein siksi syö niitä.
Samoin kun käyn vanhempieni luona. Sen verran kaukana asuvat, että ei voi vain lyhyesti kahvitella. He käyttävät paljon suolaa. Siellä on toki lääkitykset myös.
Olen kokeillut vähentää lisätyn suolan kokonaankin, mutta kun en päivittäin syö esim leipää (joka voi olla sipsejäkin suolaisempaa ihan helposti) niin sitten alkaa pian jatkuva pyörryttely.
Ja jo maun vuoksi haluan vähän suolaa ruokaani, kuten muutkin. En pidä tulisista tai voimakkaista mausteista, joten vaikea on yrteillä ja mustapippurilla saada maku kohdilleen.
Ehkä pärjäisin ilman lääkkeitä, jos lopettaisin suolan, mutta lääkärini mielestä turvallisinta on joka tapauksessa pitää tämä pieni lääkitys.
Kaikki tätä palstaa vähänkin pidempään lukeneet tarvitsevat sitä