Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas AMK valmistujaisissa ihmisillä pukuja päällä.

Vierailija
04.06.2025 |

Luulevatko ne että AMK valmistuminen on jotenkin hienoa? 🤣🤣🤣

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavinta on mielestäni nämä ammattikoulusta valmistuvien "teekkarilakit" eli jos jonkinlaista tupsua ja väriä löytyy hatuista. 

Joo, aikanaan merkantillekin oli oma lakki.

Vierailija
62/87 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut vois tosiaan kastroida teini-iässä. 

Nistivasse kuvittelee olevansa jotenkin persuja parempi :D Menisit sinäkin töihin ja lopettaisit ne huumeet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoh hoijakkaa. Ap paikalla legginseissä ja tunikassa? Oletko esim. siivoojana AMKissa vai mistä tiedät?

Ajoimme uudella Mercedeksellä mieheni kanssa ohi. Hän on DI ja huomasi tarkoilla silmillään kuinka siellä "juhlitaan".

Ette ajaneet, ei ole, ei huomannut.

Köyhillä on varaa vain yhteen (DIY)-mersuun

Vierailija
64/87 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Vahvasti tämä. Ei kukaan nykyisin laita pukua minnekään vaan oikein kilpaillaan siitä kuka tulee kamalimmissa rytkyissä aka rennoimmassa vaatetuksessa paikalle häihin, hautajaisiin, valmistujaisiin jnejne

Tunnet vain AMK ihmisiä. DI löytää kaltaisensa ja he pukeutuvat asiaankuuluvasti.

Juuri päinvastoin. Työväenluokka voidaan karkeasti jakaa kaljamopoautopillupalju-porukkaan ja sitten niihin, jotka yrittävät epätoivoisesti omaksua kuvitellusta keskiluokasta piirteitä. Yksi voimakas ilmentymä on muotoseikkojen ylikorostaminen. Siinä missä DI voi tehdä valmistujaisjuhlistaan itsensä näköiset ja ottaa vieraat vastaan pikeepaidassa ja shortseissa, AMK-ihminen pyrkii näyttämään kuvitteellista keskiluokkaisuuttaan vaikka väkisin. Köyhälistöä ja kurjalistoa lukuun ottamatta jokaisella on nykyaikana varaa pukuun ja se päällä voi pönöttää arvokkaasti "korkeakoulutettuna". Juhlittavan lisäksi myös työväenluokkaiset vieraat osallistuvat tähän performanssiin tuoden juhlaan kuviteltua arvokkuutta. Akateemisella keskiluokalla on sen verran henkisen pääoman tuomaa itseluottamusta, että juhlan arvokkuus ei kumpua pukupönötyksestä vaan ihmisistä itsestään.

eri

Vierailija
65/87 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaki meidän firmassa: tulee tilaus ja tilaajan toiveet. DI keksii jotain päätöntä, amk-insinööri korjaa cad-kuvat niin että se voi periaatteessa toimia, asentaja vähät välittää niistä, korkeintaan sähkökuvat lukee ja tekee laitteen toimivaksi.

emme ole nähneet järkeväksi muuttaa toimivaa prosessia. Itse olen prosessia tuo amk insinööri.

Vierailija
66/87 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa ylimielinen idiootti. Koulusta valmistuminen on iso asia jokaiselle. Pukeutuminen juhlan mukaisesti on asiallista. Itse voit jatkaa hupparilinjalla jos haluat. 

Olihan ne jo yo-juhlassakin pukupäällämoodissa.

Vierailija
67/87 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainaki meidän firmassa: tulee tilaus ja tilaajan toiveet. DI keksii jotain päätöntä, amk-insinööri korjaa cad-kuvat niin että se voi periaatteessa toimia, asentaja vähät välittää niistä, korkeintaan sähkökuvat lukee ja tekee laitteen toimivaksi.

emme ole nähneet järkeväksi muuttaa toimivaa prosessia. Itse olen prosessia tuo amk insinööri.

DI on visionääri ja korkeammalla ajatustentasolla kuin alempitasoiset. Hän ohjaa teitä tekemään asiat oikein ilman, että te edes tajuatte asiaa. Hän pitää teitä kuin lapsina. Teidän annetaan luulla käyttäneenne omia ajatuksianne vaikka todellisuudessa DI on ohjannut teitä oikeaan lopputulokseen.

Vierailija
68/87 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinko sinäkin lyttäät lapsesi opinnot. Häpeä jos osaat.

Lapsen pitäisi hävetä kun häpäisi vanhempansa. Ja myös vanhempienkin, kun epäonnistuivat kasvatuksessa.

Vierailija
69/87 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen pitäisi hävetä kun häpäisi vanhempansa. Ja myös vanhempienkin, kun epäonnistuivat kasvatuksessa.

Jokaisen Diplomi-insinöörin vanhemmat ovat ylpeitä jälkikasvustaan. He tietävät onnistuneensa.

Vierailija
70/87 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kulttuurissa vietetään juhlia usein . Arjessa myös pukeudutaan tilanteen mukaan riippuen mikä harrastus tai työtehtävä. Ihmiskauppa on rikollista kuin myös panettelu on ihmisoikeus loukkaus. 

Tutkimme yhdessä DI mieheni kanssa tätä tekstiä. Saimme ehkä lopulta selville mitä tässä tarkoitetaan. Olemme tottuneet kieliopillisesti laadukkaampaan tekstiin.

Jos vaadit julkisesti laadukkaampaa tekstiä, niin kannattaisiko itse käyttää samaa standardia? Pilkut auttavat erottamaan päälauseen sivulauseesta.

Vierailija
71/87 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kulttuurissa vietetään juhlia usein . Arjessa myös pukeudutaan tilanteen mukaan riippuen mikä harrastus tai työtehtävä. Ihmiskauppa on rikollista kuin myös panettelu on ihmisoikeus loukkaus. 

Tutkimme yhdessä DI mieheni kanssa tätä tekstiä. Saimme ehkä lopulta selville mitä tässä tarkoitetaan. Olemme tottuneet kieliopillisesti laadukkaampaan tekstiin.

Jos vaadit julkisesti laadukkaampaa tekstiä, niin kannattaisiko itse käyttää samaa standardia? Pilkut auttavat erottamaan päälauseen sivulauseesta.

Ei kannata, koska vauvapalstan AMK lukija eivät ymmärrä sellaista. Kirjoitan tekstin niin, että myös kansan alemmat kerrokset ymmärtävät sen.

Vierailija
72/87 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustollo ei ymmärrä, että opiskelujen saattaminen päätökseen on hienoa. Onnittelut kaikille valmistuneille!

Onhan se "hienoa" kun on päässyt AMK opinnot läpi. Oikeasti hienoa on kun on DI tutkinto.

Insinöörit harvemmin saavat p*llua. Ei lohkea diplomiinsinööreille.

Anteeksi, mutta olen niin vanha, että olen mieluummin heterosuhteessa. Naiset eivät kiinnosta.

Vierailija
73/87 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen Diplomi-insinöörin vanhemmat ovat ylpeitä jälkikasvustaan. He tietävät onnistuneensa.

Ja myös lapset ovat kiitollisia ensiluokkaisesta kasvatuksesta, jonka ovat vanhemmiltaan saaneet.

Vierailija
74/87 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja myös lapset ovat kiitollisia ensiluokkaisesta kasvatuksesta, jonka ovat vanhemmiltaan saaneet.

DI vanhempana antaa loistavat lähtökohdat onnelliselle ja merkitykselliselle elämälle.

Vierailija
75/87 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa tosiaan että koulutus on AP:lle vieras juttu kun noin nostaa niitä dippainssejä jalustalle. Olen itse amkista valmistunut mutta perheessä ja lähipiirissä on niitä ihailemiasi diplomi-insinöörejä. 

Tiesitkö, että sinustakin voi tulla diplomi-insinööri? Hae opiskelemaan niin karisee se glorifiointi aika äkkiä. 

Tietenkin voisi tulla, mutta olen mieluiten Diplomi-insinöörin vaimo. Nainen joka huolehtii miehen arjesta, jotta mieheni Diplomi-insinööri, voi keskittyä vaatiaan asiantuntijatyöhönsä.

Teillä on varmaankin varsin tiukka talous. Ei asiantuntijan palkka normaalisti riitä vaimon ylläpitoon.

Vierailija
76/87 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan, kumpikaan viimeisimmistä lausumista ei pidä paikkaansa.

-maisterin, DI:n ja tohtorin äiti-

Vierailija
77/87 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa tosiaan että koulutus on AP:lle vieras juttu kun noin nostaa niitä dippainssejä jalustalle. Olen itse amkista valmistunut mutta perheessä ja lähipiirissä on niitä ihailemiasi diplomi-insinöörejä. 

Tiesitkö, että sinustakin voi tulla diplomi-insinööri? Hae opiskelemaan niin karisee se glorifiointi aika äkkiä. 

Tietenkin voisi tulla, mutta olen mieluiten Diplomi-insinöörin vaimo. Nainen joka huolehtii miehen arjesta, jotta mieheni Diplomi-insinööri, voi keskittyä vaatiaan asiantuntijatyöhönsä.

Teillä on varmaankin varsin tiukka talous. Ei asiantuntijan palkka normaalisti riitä vaimon ylläpitoon.

Jos on AMK insinööri, niin ei varmasti riitä. Mieheni on Diplomi-insinööri joka tekee vaativaa erityisasiantuntijan työtä.

Vierailija
78/87 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustollo ei ymmärrä, että opiskelujen saattaminen päätökseen on hienoa. Onnittelut kaikille valmistuneille!

Onhan se "hienoa" kun on päässyt AMK opinnot läpi. Oikeasti hienoa on kun on DI tutkinto.

Olin AMK-inssi ja tulin duunimatkalta yömyöhään. Kotona pöydällä odotti kirje jonka sisältönä todistus insinööritutkinnon d-vitaminoinnista. Menin baarikaapille, otin hömpsyn Lagavulin "DM DE"-wiskiä ja totesin itseksiäni "vai en pystynyt...".

Nyt vaan on ongelma, kun +20 vuotta myöhemmin ei vieläkään ole tullut sitä tymäystunnetta hienostuneesta akateemisuudesta, pitäisikö valittaa johonkin kun tuntuu ettämon huijattu?

Vierailija
79/87 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin AMK-inssi ja tulin duunimatkalta yömyöhään. Kotona pöydällä odotti kirje jonka sisältönä todistus insinööritutkinnon d-vitaminoinnista. Menin baarikaapille, otin hömpsyn Lagavulin "DM DE"-wiskiä ja totesin itseksiäni "vai en pystynyt...".

Nyt vaan on ongelma, kun +20 vuotta myöhemmin ei vieläkään ole tullut sitä tymäystunnetta hienostuneesta akateemisuudesta, pitäisikö valittaa johonkin kun tuntuu ettämon huijattu?

Olet ja tulet olemaan AMK. Et ole aito DI koska sielusi on jäänyt AMK tasolle. Kirjoitusasusi ja käytösesi paljastavat sen. Sinua on huijattu. Sielultaan aito DI pyörittelee säälivästi päätään sinut nähdessään.

Vierailija
80/87 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ainakin kuulostaa vahvasti elämäm_koululaiselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme