Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksitislääkärikäynneistä maksetaan Kela-korvauksia

Vierailija
04.06.2025 |

enin määrä hyvätuloisille.

Tuollainen väite oli TS:n uutisotsikossa, uutista itseään ei pääse lukemaan muut kuin tilaajat, siis netissä, tiedä sitten milloin tuo uutinen on paperilehdessä luettavissa.

No, mut siis tähän asiaan minä vain sitä, että eikö hyvätuloisilla olekaan yksityisiä terveysvakuutuksia? Sillä jos on vakuutus, joka korvaa, niin Kela ei silloin hyvitä hintoja - vai olenko väärässä?

Mitä sitä suuria vakuutusmaksuja maksais, kun Kelalta tulee kuitenkin...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelakorvauksen saa huolimatta vakuutuksen olemassaolosta. Vakuutusyhtiöt vaativat kelakorvauksen poistoa ennenkuin maksavat laskun. 

T: yksityisen toimijan laskuttaja.

Vierailija
2/7 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain tapauksissa Kela-korvaus on haettava ensin, lääkkeistä se lähtee jo apteekissa, sitten vasta vakuutusyhtiö maksaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela korvaa sen tietyn määrän, oli vakuutusta tai ei. Suurin osa lääkärikeskuksista hakee ja huomioi sen suoraan laskussa, ihan riippumatta siitä, kuka sen loppulaskun maksaa.

Ja sen Kelan korvaus on siis se muutaman euron/kympin suuruinen. Jos lasku on vaikka 700, niin ei se nyt ihan vakuutusta korvaa :-)

Itsellä ei ole kuin tapaturmavakuutus, kun terveysvakuutus ei kuitenkaan enää korvaisi paljon mitään. Olisi pitänyt ottaa nuorena, ennenkuin tuli mitään vaivoja.

Vierailija
4/7 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut yksityinen sairausvakuutus 8-vuotiaasta lähtien. Olen nyt 47v. Vakuutus on niin hyvillä ehdoilla, ettei vastaavaa enää ole saatavillla. Ja yllättävän edullinenkin, kun on keskittänyt koti-, auto-, sijoitusasunto- yms vakuutukset samaan yhtiöön.

Työterveyshuoltokin löytyy, mutta sitä käytän vain, jos joudun olemaan töistä pois, esim. flunssan takia. En myöskään halua, että työpaikkani tietää vaikkapa gynekologikäynneistäni. Laskusta se kuitenkin selviäisi.

Vierailija
5/7 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela korvaa sen tietyn määrän, oli vakuutusta tai ei. Suurin osa lääkärikeskuksista hakee ja huomioi sen suoraan laskussa, ihan riippumatta siitä, kuka sen loppulaskun maksaa.

Ja sen Kelan korvaus on siis se muutaman euron/kympin suuruinen. Jos lasku on vaikka 700, niin ei se nyt ihan vakuutusta korvaa :-)

Itsellä ei ole kuin tapaturmavakuutus, kun terveysvakuutus ei kuitenkaan enää korvaisi paljon mitään. Olisi pitänyt ottaa nuorena, ennenkuin tuli mitään vaivoja.

Minulle on vakuutus korvannut esim. lääkkeen hinnan, vaikka olen hakenut lääkkeen ennen, kuin siitä on saanut Kela-korvausta.

Vierailija
6/7 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela-korvaus sulaa toimistomaksuun.

Vierailija
7/7 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ajattelee, että varakkailla olisi jotenkin parempi terveys? Suomessa sairaskuluvakuutukseen vaaditaan terveysselvitys ja vakuutusta ei saa, jos on yhtään kroonista vaivaa. Eri asia, jos lapsilla on vakuutukset. Niitäkään nykyisin ei saa jatkettua enää aikuisena ilman uutta terveysselvitystä. Meillä vakuutus on vain lapsella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi